Informasjon fra styret og lokallagene

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3199
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Informasjon fra styret og lokallagene

Post by 2re »

obi-one wrote:Egentllig kan man da vedta fint lite. Spesielt av hensyn til de som ikke kan stille på sommerturen, så er det dumt at det blir slik.
Erik har herved fullmakt fra meg til å stemme for meg på årsmøtet, dersom noen mener en slik fullmakt trenger å være mer formell, så vil jeg gjerne ha et mer formelt korrekt årsmøte.....
Oppfordrer herved alle i østlandsavdelingen til å gi sin fullmakt på forumet på denne måten, så blir iallefall litt flere representert.
Erik Hansen har fullmakt til å stemme på mine vegne på årsmøtet.

Tore Strøm, medlem 704
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Informasjon fra styret og lokallagene

Post by uggla »

Erik Hansen får herved fullmakt til å stemme på årsmøtet for meg.

Magnus Nygaard
#595
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
Brett
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 567
Joined: 27 Aug 2007, 11:35
Medlemsnummer: 668
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Informasjon fra styret og lokallagene

Post by Brett »

Froden wrote:Vi valgte i år å gjøre innkallingen som en del av den informasjonen som ble sendt ut om Sommerturen siden vi tradisjonen tro avholder årsmøtet hvert år på sommerturen.
Dette var en svært uformell måte å gjøre det på, jeg ser vi må skjerpe oss på dette punktet.
2re wrote: En snedig måte å unngå at alle medlemmene kan vurdere forslag til årsmøtet eller komme med egne, og frata dem stemmeretten. Faktisk en skandale. Vedtekter er brutt, og jeg stiller spørsmål om innkallingen kan godkjennes.

Vi i Østlandsavdelingen har forøvrig et forslag til årsmøtet som har ventet på innkallingen:

Det foreslås at klubbens hovedstyre heretter skal bestå av representanter fra hvert av regionstyrene der disse er aktive. Hovedstyret skal ideelt sett bestå av minst en fra hvert aktive regionstyre. I tillegg foreslås det at antall representanter fra hver region hensyntar hvor mange medlemmer regionsstyret representerer og at store regioner bør kunne ha flere representanter.

På denne måten slipper vi den evige debatt om hvor og når årsmøtet skal arrangeres, finne kandidater, og alle medlemmer får bedre anledning til å velge repsentanter de tror kan gjøre en ok jobb.
Vedtektene sier at "Ordinært Årsmøte avholdes ved sesongstart hver vår og innkalles skriftlig med 1.mnd varsel"

Sakslisten på Årsmøtet er gitt i Vedtektene.
Første pkt på sakslisten er "Godkjenning av innkallingen".

Innkomne forslag skal ihh til vedtektene "være Styret i hende inne 31 januar" ( det står "inne" i vedtektene)

For meg personlig ser det ut til at første og siste av disse punktene er mangelfullt ivaretatt. Her har også jeg et ansvar som Sekretær.
Det vil være opp til årsmøtet om innkallingen kan godkjennes.

Ekstra-ordinært årsmøte kan avholdes om 10% av medlemmer (dvs som har betalt kontingent) krever dette. Pr 16.06.2011 er betaling for 164 medlemmer registrert, + 1 registrert betalt uten innmelding.

Mvh
Einar
Sekretær
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
X '85 Jaguar XJ-S 3.6 Manuell
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Informasjon fra styret og lokallagene

Post by DrHolm »

Erik Hansen har fullmakt til å stemme på mine vegne på årsmøtet.

Martin Holm, medlem 665
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1138
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Informasjon fra styret og lokallagene

Post by obi-one »

Ryddig avklaring fra sekretæren.
Personlig synes jeg at vi ikke skal spikke fliser på formalitetene i forhold til årsmøtet, kjør i vei mener jeg!
I praksis er det jo en fordel å arrangere det når flest mulig er samlet, dvs på sommerturen.
Men jeg synes da også at man bør respektere at folk kan stille med så mange fullmakter de vil, så får vi iallefall engasjert flest mulig av medlemmene rundt omkring i landet. (Det ble stemt over dette spørsmålet på forrige årsmøte, da var 25 av 27 for å tillate ubegrensete antall fullmakter, jeg vet ikke om det må stemmes over dette spørsmålet på nytt i år..... :roll: :D
http://www.mx5-miata.no/cmsms/uploads/d ... eferat.pdf

Så er det nok et ønske fra meg i alle fall at det gjøres litt mer etter boka neste år :)

God tur til alle, skulle ønske jeg kunne vært med!
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1138
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Informasjon fra styret og lokallagene

Post by obi-one »

Froden wrote:Vi valgte i år å gjøre innkallingen som en del av den informasjonen som ble sendt ut om Sommerturen siden vi tradisjonen tro avholder årsmøtet hvert år på sommerturen.
Dette var en svært uformell måte å gjøre det på, jeg ser vi må skjerpe oss på dette punktet.
Nå har jeg lett litt i informasjonstrådene som ligger ute om Sommerturen, men finner ikke noen innkalling, kan noen hjelpe meg med en link?
Ligger regnskapet for 2010 der også :)
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3199
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Informasjon fra styret og lokallagene

Post by 2re »

Brett wrote:
Froden wrote:Vi valgte i år å gjøre innkallingen som en del av den informasjonen som ble sendt ut om Sommerturen siden vi tradisjonen tro avholder årsmøtet hvert år på sommerturen.
Dette var en svært uformell måte å gjøre det på, jeg ser vi må skjerpe oss på dette punktet.
2re wrote: En snedig måte å unngå at alle medlemmene kan vurdere forslag til årsmøtet eller komme med egne, og frata dem stemmeretten. Faktisk en skandale. Vedtekter er brutt, og jeg stiller spørsmål om innkallingen kan godkjennes.

Vi i Østlandsavdelingen har forøvrig et forslag til årsmøtet som har ventet på innkallingen:

Det foreslås at klubbens hovedstyre heretter skal bestå av representanter fra hvert av regionstyrene der disse er aktive. Hovedstyret skal ideelt sett bestå av minst en fra hvert aktive regionstyre. I tillegg foreslås det at antall representanter fra hver region hensyntar hvor mange medlemmer regionsstyret representerer og at store regioner bør kunne ha flere representanter.

På denne måten slipper vi den evige debatt om hvor og når årsmøtet skal arrangeres, finne kandidater, og alle medlemmer får bedre anledning til å velge repsentanter de tror kan gjøre en ok jobb.
Vedtektene sier at "Ordinært Årsmøte avholdes ved sesongstart hver vår og innkalles skriftlig med 1.mnd varsel"

Sakslisten på Årsmøtet er gitt i Vedtektene.
Første pkt på sakslisten er "Godkjenning av innkallingen".

Innkomne forslag skal ihh til vedtektene "være Styret i hende inne 31 januar" ( det står "inne" i vedtektene)

For meg personlig ser det ut til at første og siste av disse punktene er mangelfullt ivaretatt. Her har også jeg et ansvar som Sekretær.
Det vil være opp til årsmøtet om innkallingen kan godkjennes.

Ekstra-ordinært årsmøte kan avholdes om 10% av medlemmer (dvs som har betalt kontingent) krever dette. Pr 16.06.2011 er betaling for 164 medlemmer registrert, + 1 registrert betalt uten innmelding.

Mvh
Einar
Sekretær
Oops! :oops: Hyggelig å møte seg selv i døra av og til :) Fristen i januar hadde ikke jeg fått med meg. Det får bli opp til årsmøtet hele greia.

Men god tur skal dere ha! :) Blir sikkert en knall tur!
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
midget77
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 01 Sep 2004, 02:00
Medlemsnummer: 517
Location: Fredrikstad
Contact:
Status: Offline

Re: Informasjon fra styret og lokallagene

Post by midget77 »

Erik Hansen/Rudolf har fullmakt til å stemme på mine vegne på årsmøtet.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
User avatar
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 576
Joined: 28 Feb 2007, 01:00
Medlemsnummer: 670
Location: Solbergelva
Status: Offline

Re: Informasjon fra styret og lokallagene

Post by Banzaibaggen »

Hauk har fullmakt til å stemme for meg på årsmøtet. Så får vi fordelt fullmaktene litt :D.
Åge
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
User avatar
reidunn
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 351
Joined: 27 Jun 2010, 21:48
Medlemsnummer: 871
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Informasjon fra styret og lokallagene

Post by reidunn »

Kanskje jeg skrev i feil tråd - så her kommer det igjen:
Gir herved Erik Hansen fullmakt til å stemme på mine vegne.
Reidunn Nørstelien
Miata 96 m-edition 1,8 (Starlight Blue Mica) NyPettersen
Miata 94 m-edition 1.8 (Montego Blue Mica) Pettersen
Post Reply