Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

twilighter
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 620
Joined: 04 Mar 2011, 16:42
Medlemsnummer: 913
Location: Sunndal
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by twilighter »

Dette er vel egentli ein diskusjon som kan fortsette i dagevis men det som er viktigt for framtiden er jo folk stiller på årsmøte og dermed kan stemme sin meining

Fullmakter er jo også ein enkel løsning når ting er diskutert i forumet i forkant av årsmøte,
er jo bare eit år til neste gang, det går fort, og da ser man og evt hva virkning dette vedtaket har i løpet av eit år også

Mvh Reidar
Twilighter aka Reidar
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1139
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by obi-one »

Jeg synes også det er bare fint om vi kan diskutere saken på neste årsmøte, da kan vi jo se hvordan det har gått, også :)

Det er faktisk bare ca et halvt år til neste årsmøte, i henhold til vedtektene skal forslag til nye saker sendes til styret i slutten av januar, så skal sakslista sendes ut i god tid, og så skal årsmøtet avholdes "ved sesongstart". (Vedtektene ligger på klubbens hovedside, følg linken øverst på siden)

Tidligere har årsmøtet vært arrangert samtidig med (rett etter) Vårmønstringen til Sportsvognsklubben, og også vært avholdt under ulike sommerturer.
Det var ingen forslag til vedtektsendring på tidspunktet for årsmøtet, så jeg oppfatter dette til å være "ved sesongstart".

Uansett nødvendig å få inn saksforslag til i slutten av januar, se igjen vedtektene, sendes styrets medlemmer.
Send meg en PM, for eksempel, så får vi sendt forslagene på mail.

Helt OK med tilbakemeldinger på forumet, men denne saken opplever jeg nå som rimelig "utdebattert".....

Jeg oppfordrer også gjerne alle engasjerte til å komme med forslag om morsomme og hyggelige tiltak i vintersesongen.......men nok en gang er vi avhengige av at noen har lyst til å ta tak i ting og stille opp. :wink: Kan gjerne sende meg en PM om slike ting også.

Med fortsatt vennlig hilsen
Nyvalgt styremedlem
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Kolbotn »

Dette er ikke en bra utvikling for klubben, mulig dere mister enda et medlem.
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

De som er uenige her kan ihvertfall ikke være uenige i "saksbehandlingen".
Forslaget om begrensning av forumtilgang ble innsendt som et forslag til årsmøte.
(lovlig innkallt og forlaget kom innenfor tidsfristen)

Forslaget ble kunngjort skriftlig til alle medlemmer og medlemmene hadde anledning til å svare med motforslag eller komme på årsmøte for å stemme over forslaget.
De som ikke hadde anledning til å komme på årsmøtet kunne sende fullmakt med et annet medlem.

Muligheten for medbestemmelse er med andre ord fullt mulig og er godt ivaretatt.
Jeg har vanskelig for å se hvordan dette kunne vært gjort anderledes.

Man kan selvfølgelig være uenig i det som flertallet (enstemmig) vedtok på årsmøte.
Men prosessen har gått rett for seg.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Kolbotn »

Jeg har iallefall fremdeles ikke tilgang til Årsmøte underforumet...
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by arildh »

Hva er formålet med dette ?

Hva skjer om en av disse forferdelige freeloaderene bidrar med et teknisk relatert spørsmål eller svar i "MX-5/Miata prat".
Vil en Moderator da:
a. Flytte innlegget til Teknisk uten skrivetilgang
b. Slette innlegget
c. Drite i det.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Sekretær
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 162
Joined: 13 Oct 2008, 10:36
Location: Norge
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Sekretær »

Kolbotn wrote:Jeg har iallefall fremdeles ikke tilgang til Årsmøte underforumet...
Det kom av at Forum "Nick´et" ditt ikke var registrert i medlemsregisteret, som jeg nå har gjort til medlem nr 852.

Da må systemadm legge deg til i lista for tilgang, så burde det være i orden ganske kjapt.

Mvh
Einar
Sekretær
User avatar
Sekretær
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 162
Joined: 13 Oct 2008, 10:36
Location: Norge
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Sekretær »

Ørnbjørn wrote:Hvor mange medlemmer er det i klubben?
Pr idag. 8. November har eksakt 200 medlemmer betalt medlemskontingenten for 2011.

Det kommer i snitt 2 innmeldinger i uka, hvorav ca halvparten faktisk betaler kontingenten i løpet av alt fra samme dag, til noen måneder etterpå.

Mvh
Einar
Sekretær
User avatar
Sekretær
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 162
Joined: 13 Oct 2008, 10:36
Location: Norge
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Sekretær »

arildh wrote:Hva er formålet med dette ?

Hva skjer om en av disse forferdelige freeloaderene bidrar med et teknisk relatert spørsmål eller svar i "MX-5/Miata prat".
Vil en Moderator da:
a. Flytte innlegget til Teknisk uten skrivetilgang
b. Slette innlegget
c. Drite i det.
Det får Moderatorene vurdere om det blir aktuelt.

Mvh
Einar
Sekretær
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Ørnbjørn »

Sekretær wrote:
arildh wrote:Hva er formålet med dette ?

Hva skjer om en av disse forferdelige freeloaderene bidrar med et teknisk relatert spørsmål eller svar i "MX-5/Miata prat".
Vil en Moderator da:
a. Flytte innlegget til Teknisk uten skrivetilgang
b. Slette innlegget
c. Drite i det.
Det får Moderatorene vurdere om det blir aktuelt.

Mvh
Einar
Sekretær
Fra Peugeot-Sport-Club.no sitt generelle gjesteforum (de har andre, mer spissede forumer for betalende medlemmer):

Image

Med andre ord, det blir aktuelt ;)
Det PSCN rekrutterer med er norges råeste (?) rabattavtaler, bladet Bil og gode rabatter på banedager.
Det var derfor eg blei medlem.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by arildh »

Jeg lurer fortsatt på hvorfor dere gjør et allerede labert forum enda mindre attraktivt for både nye og gamle lesere.
Er det dette forslaget til årsmøtet som er bakgrunnen for dette ?
Jeg vil ta opp stenging av forumet for ikke medlemmer, i de siste åra har forumet utartet seg til å bli et sted hvor folk slenger med leppa om andre og om andres meninger. Dette skremmer vekk nye medlemmer og vi mister noen gammle.

Som et ledd i å få tilbake de gammle medlemmene + ikke skremme nye, så vil jeg foreslå å starte pent med å stenge tråden "teknisk" for ikke medlemmer, som er hjerte av forumet og det klubben har blitt bygget opp på.
Jeg vil tro da at de som faktisk vil være en del av miljøet vil melde seg inn, å de useriøse vil trekke seg.
Skulle ikke dette virke godt nok over en periode, så kan man diskutere dette videre på neste års møte, om evt å stenge flere tråder.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Stalfa »

My two cents.

Jeg foreslår at det opprettes et eget Trim-forum kun for medlemmer og med Arild som moderator. :)

Saabklubben sitt forum er Trim, prosjekt, og FAQ forumene kun for medlemmer. Det synes jeg fungerer bra.

Dere har allerede et åpent og et lukket prosjekt forum. Gi i tillegg folk muligheter til å flytte sine prosjekttråder i mellom forumene, så kan de velge.

Stian
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Tonny_B »

Stalfa wrote:My two cents.

Jeg foreslår at det opprettes et eget Trim-forum kun for medlemmer og med Arild som moderator. :)

Saabklubben sitt forum er Trim, prosjekt, og FAQ forumene kun for medlemmer. Det synes jeg fungerer bra.

Dere har allerede et åpent og et lukket prosjekt forum. Gi i tillegg folk muligheter til å flytte sine prosjekttråder i mellom forumene, så kan de velge.

Stian
+1 :D
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Ørnbjørn »

arildh wrote:Jeg lurer fortsatt på hvorfor dere gjør et allerede labert forum enda mindre attraktivt for både nye og gamle lesere.
Er det dette forslaget til årsmøtet som er bakgrunnen for dette ?
Jeg vil ta opp stenging av forumet for ikke medlemmer, i de siste åra har forumet utartet seg til å bli et sted hvor folk slenger med leppa om andre og om andres meninger. Dette skremmer vekk nye medlemmer og vi mister noen gammle.

Som et ledd i å få tilbake de gammle medlemmene + ikke skremme nye, så vil jeg foreslå å starte pent med å stenge tråden "teknisk" for ikke medlemmer, som er hjerte av forumet og det klubben har blitt bygget opp på.
Jeg vil tro da at de som faktisk vil være en del av miljøet vil melde seg inn, å de useriøse vil trekke seg.
Skulle ikke dette virke godt nok over en periode, så kan man diskutere dette videre på neste års møte, om evt å stenge flere tråder.
De utheva setningane er i beste fall synsing, i verste fall ikkje anna enn slenging det heller.
Er dette fra Medlemsdelen?
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by arildh »

Stalfa wrote: ...
Jeg foreslår at det opprettes et eget Trim-forum kun for medlemmer og med Arild som moderator. :)
Uaktuelt for min del.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Locked