Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by biXen »

Sier seg selv at sletting av innlegg er uaktuelt. Hundrevis av tråder blir helt meningsløse å lese.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Kjakan »

nope-mx5 wrote:Da ble det rimelig klart for meg...
Jeg kommer ALDRI til å melde meg inn.
Føler igrunn at jeg faktisk har bidratt med mye positivt.
Men det ble det brått greit slutt på nå ja.
Da ber jeg herved om at alle mine poster/tråder slettes.
Kommer tilbake når dette er gjort med sletting av bruker.
-n
Du bekrefter bare det jeg skrev. Mr Hårsår und Gjerrig får motbør, da er det rett i forsvarsposisjon. Du får komme deg ut av internett og ut i den virkelige verden. Sitte hjemme og slenge dritt til mx5-klubben år etter år blir bare for dumt i lengden.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
User avatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1680
Joined: 06 Jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Location: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Agility »

Nå har jeg fulgt denne tråden med stor morro noen dager, og pussig nok er det de samme som skriker her som ellers rundtomkring på dette forumet.... :shock:
-men det er jo selvfølgelig bare en tilfeldighet.... :roll:
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by nope-mx5 »

Kjakan wrote: Du bekrefter bare det jeg skrev. Mr Hårsår und Gjerrig får motbør, da er det rett i forsvarsposisjon. Du får komme deg ut av internett og ut i den virkelige verden. Sitte hjemme og slenge dritt til mx5-klubben år etter år blir bare for dumt i lengden.
Kan kanskje ha noe med at jeg ikke gidder ta imot drittslenging fra bl.a deg?
Jeg har faktisk stilt opp for klubben flere ganger med organisering av tur.
Har faktisk også blitt kontaktet av styret med spørsmål om å organisere kjøring.
Dette har jeg faktisk sagt ja til, selv om jeg ikke var medlem av klubben.
(Jeg må ha gjort noe rett, når de spør meg, et ikke-medlem om hjelp...)

Følte at jeg ikke ville få noe spesielt igjen for de 200,- og selv om det er småpenger, så er det en prinsippsak.
Rabattavtalene er ikke noe å skryte av, de tekniske møtene som har vært (1 eller 2 siste 3 åra?), er en bra start, men dessverre ikke noe jeg har mulighet til å delta på (3 timer kjøring + en haug til bompenger og bensin).

Jeg føler jeg er en av få her inne som faktisk aktivt har prøvd å få med folk på ting, men når responsen er så elendig som den har vært det siste året, så blir det rimelig håpløst.

Dette begynner å bli et forum for folk som ikke takler at andre er uenige, hvor alle skal like det samme.
(Litt på spissen, men ikke langt unna....).

Ser også ut som Loki har blitt kastet ut, og etter å ha lest det meste av hva Loki har skrevet, skjønner jeg ikke heeeelt grunnlaget.
Takhøyden har blitt drastisk lavere her inne siden jeg meldte meg inn på forumet i 2008.

Så, da blir det nok hovedsakelig bilforumet, mazda-ogn, miata.net etc fremover gitt.

Denne klubben har potensiale til å bli knallbra, men da er det en del ting som bør endres.
Få på plass betaling/sponsoravtale som et krav til forhandlere som tjener penger via forumet.
Blir HELT feil at de tjener penger her, uten å gi noe tilbake.
(For "rabattene" de gir, er elendige ...)

Få også på plass paypal betaling av medlemsavgift, da blir grensen MYE lavere for at folk melder seg inn.
Slik det fungerer nå, så fungerer det knapt nok overhodet.
(Er jo nok av folk som ikke har klart å melde seg inn, og hatt mye surr med dette).
Få Bixen eller noen andre til å sette opp en enkel oscommerce løsning (helt gratis å bruke), legg inn alle klubbartikler som kan selges der, ferdig med pris på frakt, legg inn medlemsskap som en vare etc etc. Betaling går direkte via Paypal.
Klubben får inn pengene med en gang, og folk har en kvittering for betaling samtidig.
Dette vil gjøre administrering av betalinger latterlig mye enklere, og man får kanskje solgt mer mx5-klubb produkter og får da inn enda mer penger.
(Jeg har vel nevnt dette før .... men det skjer jo aldri noe).

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by EspenAndre »

nope-mx5 wrote: Jeg har faktisk stilt opp for klubben flere ganger med organisering av tur.
Har faktisk også blitt kontaktet av styret med spørsmål om å organisere kjøring.
Dette har jeg faktisk sagt ja til, selv om jeg ikke var medlem av klubben.
(Jeg må ha gjort noe rett, når de spør meg, et ikke-medlem om hjelp...)
-n
Må bare si at det kanskje har vært for dårlige rutiner også på å sjekke hvem som er medlem før man henvender seg...

Selv oss som har gjort masse betaler kontigent, så når du har gjort litt og likevel drar nytte av endel av det som man betaler for kan du ikke klage!

Og jeg skjønner ikke helt klagingen.. hvis det er så j****g dumt her kan dere bare stikke uten å si noe.
Det er helt vanlig at medlemmer har stemmerett og ikke-medlemmer må innfinne seg, eller finne på noe annet..

Jeg og flere andre har ytret ønske om å stenge deler av forumet siden før du ble forumbruker,
så du kan jo bare late som om det har vært sånn hele tiden..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Kolbotn »

Image
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by 2re »

EspenAndre wrote:
nope-mx5 wrote: Jeg har faktisk stilt opp for klubben flere ganger med organisering av tur.
Har faktisk også blitt kontaktet av styret med spørsmål om å organisere kjøring.
Dette har jeg faktisk sagt ja til, selv om jeg ikke var medlem av klubben.
(Jeg må ha gjort noe rett, når de spør meg, et ikke-medlem om hjelp...)
-n
Må bare si at det kanskje har vært for dårlige rutiner også på å sjekke hvem som er medlem før man henvender seg...
Det kan jeg bekrefte. Vi antok at Nope var medlem ja...
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by nope-mx5 »

Det jeg synes er mest merkelig, er når vi ikke-medlemmer kommer med konkrete forslag til forbedringer og ting som bør gjøres, så virker det som ingen overhodet er interessert i å høre på dette.

Blir iallefall spennende å se hva som skjer videre, om det blir fler eller færre medlemmer.
Så lenge ikke alle postene mine kan bli slettet, er det heller ikke vits i å slette brukeren.
(Mener å huske postene da står som gjest el.lign, og det blir jo like teit).

Her er iallefall noen punkter dere bør seriøst vurdere:

1. Paypal for innmelding (Mye enklere for begge parter).
2. Forhandlere bør definitivt betale litt for å pushe varene sine. (miata.net og clubroadster.net etc har det slik, og det funker).
3. Kjør på med fler tekniske møter, og gjerne prøv å spre noen av møtene litt vekk fra Oslo, så fler av medlemmene får mulighet til å delta.
4. Vurder å få til rabattordninger med f.eks mx5parts, andre webshops, de som er idag er alle utenom 1 kun gyldig i Stavanger og Bergen.
(Sjekk den svenske klubben, de har tom. fått til 20% på deler hos Mazda).

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Kolbotn »

nope har mange gode poeng/ forslag der.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by biXen »

Det vil bli forenklet innmelding før våren om ikke noe veldig rart skjer.

Når det gjelder andre ting så er det bare så enkelt at i oppmøte på turer osv. så er vel østlandet og rogalandsavdelingene klart størst. Det får man gjort svært lite med. Disse plassene er det nok av ildsjeler som vil dra i gang tur, og da blir det tur og andre påfunn. Vet ikke hva som må til for å få opp aktiviteten andre plasser, ser at det skjer litt i midt-norge i det siste ihvertfall, men Bergensområdet er merkelig stille. Det er såpass lite som skal til at den mest aktive får andre prioriteringer tror jeg. Enkelt og greit.

Når det gjelder forhandlerannonsene så har det alltid slått meg at de ikke alltid er så relevante for oss og at det umulig kan generere mye penger for dem. Men innser at jeg egentlig ikke har peiling ang. det fordi vi ikke har noe system rundt det. Vi har jo dog både Mazda og MX5 Parts reklamer her på forum og nettsider så litt har jo skjedd.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by Harald »

med tanke på at jeg er relativt dårlig likt av forumfolket her :) så tar jeg ihvertfall hintet, og tusler videre med den teknisk innsikt jeg evnt måtte besitte.. har relativt lenge begrenset min bruk av forumet til å svare på tekniske spm jeg har kunnskap om men hvis det ikke lenger er mulig å hjelpe til med slikt innimellom, så er det ikke mitt tap, og regner med opptil flere her spretter sjampisen når jeg ikke lenger er med :P

have nice day. vi ses sikkert på no banetreff.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Hva er alternativet ?

Jeg lurer på om de som er prinsipiellt mot medlemskontingent har tenkt tanken sin helt ut.
Hvis alle lot være å betale, hvordan skulle klubben fungert da ?

Hvordan skulle vi dekket kotnader til forum, web-sider, møtelokaler, og andre arrangementer da.
Vet dere om noen velfungerende klubb (ikke bare nett-steder) som fungerer uten medlemskontingent ?

Hvis alle som gjorde en innsats for klubben skulle slippe å betale (æresmedlemsskap :roll: ) hvordan skulle man forvalte/bestemme det ?
Har dere noe godt alternativ utenom å sette dere på bakbeina og protestere ?

Neppe !

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by 2re »

Nope har gode forslag, og de er velkomne. I det hele tatt syns jeg du viser såpass engasjement Nope at jeg det er litt av en gåte hvorfor du ikke ønsker å være medlem :?

Alle forslag er velkommen. At ikke forslagene vedtas tvert betyr ikke at de ikke lyttes til fordi de kommer fra et ikke-medlem osv. Flere av Nopes forslag har også andre kommet med, så de er allerede vært oppe til diskusjon og jobbes med. Andre forslag er nye.
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re:

Post by EspenAndre »

Rudolf wrote:Hva er alternativet ?
Jeg lurer på om de som er prinsipiellt mot medlemskontingent har tenkt tanken sin helt ut.
Hvis alle lot være å betale, hvordan skulle klubben fungert da ?
Erik
Problemet tror jeg, er at de det gjelder er så vandt til å komme gratis inn på allverdens nettforum,
og om klubben hadde kun vært et forum ville jo det løses med litt sponsing fra forhandlere..

Men nå er det jo ikke sånn..

Jeg håper folk i fremtiden fortsatt kan komme med både negative og positive ytringer om hverandres prosjekter osv..
men på en høflig måte, og det tror jeg vil skje når alle står på en medlemsliste og ikke bare har logget seg på "yet another forum"
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
twilighter
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 620
Joined: 04 Mar 2011, 16:42
Medlemsnummer: 913
Location: Sunndal
Status: Offline

Re: Begrensning av forumtilgang for ikke-medlemmer

Post by twilighter »

krangel og uenigheter nesten som og se reality tv og lese her naa

aarsmoote er avholdt og det som der er bestemt er gjeldende for klubben uansett foolgene av det (ikkje 100% enig men kan ikkje klage da jeg ikkje stilte paa aarsmoote)
jeg meldte meg inn da jeg var paa bil jakt for og treffe likesinnede
kostnad er jo konstantert til ein bagatell og vi har da vel alle felles interesse?

kiss and make peace sier eg :-)

sa kan vi heller jobbe sammen for og gjoore klubben bedre
det har jo komt mange gode forslag til forbedrimger og :-)
Twilighter aka Reidar
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
Locked