Rust/verskted Hjelp

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Chemtails
0 RPM
0 RPM
Posts: 1
Joined: 06 Sep 2016, 19:46
Status: Offline

Rust/verskted Hjelp

Post by Chemtails »

Hei!

Jeg er 19 år gammel, og kjøpte for litt over en måned siden, min første bil, en 199 NB Miata, er hittil kjempefornøyd.
Alt har gått knirkefritt, har vasket den, skal bytte ut midtkonsoll og jobber nå med å kjøpe nye vinterdekk (har ingen), og felger.
Men, Prioritet nummer en er å bli kvitt litt rust på Venste hjulbue, bak. Jeg har gått til et par verksted her, og alle vil ha 10k+, jeg befinner meg i Tønsberg området, men kjører gjerne langt for å betale mindre.

Så. spørsmålet mitt er om noen ver hva jeg kan annbefale et verksted eller fortelle meg at 10k ikke er like urimelig som jeg håper at det er.

P.S. Første posten min her, Hallo! håper jeg blir her lenge og har mange gode erfrainger. fårhåpentligvis så kommer jeg kansje på et treff og!

-Chemtails
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Rust/verskted Hjelp

Post by Stalfa »

Jeg tror veldig mange verksteder har brent seg på rustsveising på blikket til Mx5'en så de vil nok forsikre seg.
Sjekk flere verksteder. Bruk gjerne tid på å sjekke omdømme til verkstedene før du kaster bort tid på dem.

Det er viktigere at den jobben der blir gjort skikkelig enn at du får på de feteste felgene og lavest coilovers'a. Beklager men som 19 åring møter du fort slike fordommer fra sure-gretne-gubber. :p

\\Stian
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
GTX-Lars
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 05 Jan 2011, 20:31
Medlemsnummer: 982
Location: Sandnes
Status: Offline

Re: Rust/verskted Hjelp

Post by GTX-Lars »

10k for ein verkstedsjobb er ikkje så mykje... Bit i det og få ein bil som varer i mange år til :)
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
User avatar
Legendary
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 418
Joined: 26 Aug 2011, 10:31
Medlemsnummer: 978
Location: Kongsberg
Status: Offline

Re: Rust/verskted Hjelp

Post by Legendary »

Dropp rustsveisinga. Dersom det er rust i venstre hjulbue bak, er det så og si garantert rust andre steder på bilen også. Å betale 10 000,- for å rustsveise kun venstre bakre hjulbue er dermed bortkastet. Bruk heller et par tusen på oljebehandling e.l. for å forhindre hyppig vekst av mer rust.

Som en nittenåring med dertil (sannsynligvis) elendig økonomi, ville jeg fokusert på andre ting. Du kan heller skaffe deg en perfekt og rustfri MX-5 når du har blitt gammal & gretten, med dertil (sannsynligvis) god økonomi. :)
Swede
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 139
Joined: 31 Mar 2012, 12:32
Medlemsnummer: 1003
Location: Kongsberg
Status: Offline

Re: Rust/verskted Hjelp

Post by Swede »

Legendary wrote:Dropp rustsveisinga. Dersom det er rust i venstre hjulbue bak, er det så og si garantert rust andre steder på bilen også. Å betale 10 000,- for å rustsveise kun venstre bakre hjulbue er dermed bortkastet. Bruk heller et par tusen på oljebehandling e.l. for å forhindre hyppig vekst av mer rust.

Som en nittenåring med dertil (sannsynligvis) elendig økonomi, ville jeg fokusert på andre ting. Du kan heller skaffe deg en perfekt og rustfri MX-5 når du har blitt gammal & gretten, med dertil (sannsynligvis) god økonomi. :)

RULE!! :D
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97


Do, or do not. There is no try.
Post Reply