Vinne Beverly?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Ola
0 RPM
0 RPM
Posts: 11
Joined: 30 Jan 2006, 01:00
Status: Offline

Re: Vinne Beverly?

Post by Ola »

Hei Erik, og tusen takk!
Det er både ærefullt og litt skummelt å overta ansvaret for en slik flott kjendisdame. Håper du vil være fadder og leksikon i fortsettelsen. Vi kommer helt sikkert til å snakkes, jeg har allerede spørsmål på gang, og jeg har jo nummeret ditt:-) PS! Lover å ikke bli helt enoying!

Jeg kjente jo på en måte Beverly litt fra før, etter å ha sett på flotte reportasjer her på forumet. Det er utrolig mye skikkelig bra arbeid som er lagt ned. Mye tøft utstyr, lekkert interiør og mange fine detaljer. Framme i maskinrommet er det finere en det var i min "menneskebil" når jeg hentet den som ny! Helt utrolig. Jeg skal gjøre mitt for å holde Beverly i godt skikk, men kan ikke love at jeg klarer dette nivået her altså... men jeg skal prøve!
Bilen er forøvrig omregistrert i dag, og alt skal være i orden.

Hei og takk også til Dere andre på forumet for hyggelige hilsener. Fare for at jeg vil gjøre "mer av meg" her inne nå framover :D

Tenker at jeg skylder et lite resymé fra første dag med Beverly:

Hentet bilen i Oslo 16. mai. Fikk den overlevert av en meget hyggelig representant for Norsk Sportvogn Klubb. Overleveringen innbefattet tilfeldigvis også garasjebesøk og en runde i nabolaget med en lekker rød steilende hingst... Euforisk opplevelse for undertegnede.

Så stod Beverly der i all sin prakt og ynde. Når opplevelsen overgår forventningene, er det garantert suksess! Turen hjemover startet med et stopp(!) på "hjemmebane" hos arbeidsgivers hovedkontor. Der benyttet jeg justerbar varmepistol til litt dekorfjerning, og deretter ble det en første vask av Beverly.

På turen videre mot nordvest, kjempet fornuft og følelser om gunst...: Tidligst mulig hjem til 17-mai eller mest mulig kronglete veger...-det ble et kompromiss...
Kjørerute ble E6 til Dombås, deretter Lesja-Bjorli_Åndalsnes-Åfarnes fk.-Vistdal-Eresfjord og hjem. Strekningen etter Åfarnes er kulest :lol:

Det ble nok noen stopp undervegs, ut av bilen-en runde rundt-smile litt-glise litt-fotografere litt-så brom videre avgårde.
Pitstops: Frogner/Sørum/Kløfta/Kolomoen/Frya/Ringebu/Bjorli/Trollveggen/Åndalsnes/Vistdalsheia/hjem.

Bilen er superfin å kjøre, herlig direkte, stødig rett fram og ikke minst i svingene og med krefter nok hvis man prøver det... Det var absolutt ikke noe tulleri på turen, man må jo bli kjent først.... Når vi forlot "stora vegen", og begynte på svingene, forandret vegdekket seg til normal norsk landsbygd-standard. Da sier Beverly fra om hvem som bestemmer, og gir klare og direkte tilbakemeldinger! Herlig! Man lærer fort å unngå de største hullene i vegbanen....

17-mai startet selvfølgelig med vask og smil og glis igjen... Tumbs up fra naboene, og alle flagget for oss...
Så etter vanlige 17-mai opplegg, ble det klart for demontering av HardTop og en topless-tur i 20+ langs Eikesdalsvatnet. Anbefales! Til kvelds ble kalesjen slått opp, og den fantastiske teksten på bakvinduet kom til syne...: Temporarily closed.

Nok en gang takk! Jeg er heldig!

Ola
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Vinne Beverly?

Post by Rudolf »

Dette er hyggelig lesing :D

Jeg håper du kopierer teksten du skrev ovenfor til Beverly-tråden og skriver videre i den tråden.
Det hadde vært supert.

Jeg forventer ikke at du skal være like "gal" som meg hverken med skriving eller skruing.
(Legg merke til at jeg har pauser med begge deler på måneder og år ....)

Det viktigste for meg er at Beverly har fått en eier som setter pris på bilen.
Det er veldig bra :D

Fortsatt god vår og sommer.
Vi snakkes.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Bocken
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 213
Joined: 27 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 2
Status: Offline

Re: Vinne Beverly?

Post by Bocken »

Først og fremst, gratulerer til Ola.
Jeg ser av omtalen av deg på Sportsvognklubbens sider at du er bosatt i Eidsvåg i Møre og Romsdal. Da er det jo nesten selvfølgelig at du melder deg på årets sommertur til Hitra og Frøya i St.Hanshelgen. Se omtale og invitasjon, øverste post på alle hovedsider. Påmeldingsfristen gikk egentlig ut 15. mai, men hvis du tar kontakt med turkomiteen v/ webis, er jeg sikker på at en etteranmelding vil bli godtatt. Så får vi håpe at hotellene også har ledig plass.

Bøcken
User avatar
Ola
0 RPM
0 RPM
Posts: 11
Joined: 30 Jan 2006, 01:00
Status: Offline

Re: Vinne Beverly?

Post by Ola »

Ja takk for oppfordringen, - selvfølgelig burde jeg være med dit:-) Nå får jeg ikke det helt til denne gangen men kanskje neste gang ...

Ola
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Vinne Beverly?

Post by 2re »

Du må være klar over at Beverly vil bli savnet på østlandet :wink:
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Post Reply