Tips til bøttestoler?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Gabzh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1118
Joined: 25 Dec 2014, 01:36
Medlemsnummer: 1282
Location: Ås
Status: Offline

Tips til bøttestoler?

Post by Gabzh »

Hei. Er på utkikk etter bøttestoler til min NA MX-5, men jeg har noen krav.

1. Jeg er 195 høy og trenger all ekstra plass jeg kan få. Så om det finnes noen fine skinner eller lignende som gjør at man kan sitte lavere er det et pluss. Lengre bak er selvsagt også et stort pluss. Det er nok stor variasjon i setene også, så et tynnere sete blir vel da kjekt.

2. Jeg er ganske bred, så må ha et sete som ikke er så smalt i midjen. Har prøvesittet et par stykker og jeg satt bokstavelig talt PÅ setet i stedet for i. Husker ikke nøyaktig hvilke, dessverre, men kom med tips til noen som er tilgjengelige til prøvesitting (for eksempel i en bil her inne, hos Stian Sørlie motorsport sin butikk i Spydeberg e.l.) som dere vet er litt mer romslige så har jeg noe å gå på.

3. Jo billigere, jo bedre. Skal ikke bruke veldig mye penger på denne bilen, men skal heller ikke ha noe Biltema-ræl som faller fra hverandre etter en uke. Noe billig som ikke går veldig på kompromiss på kvalitet eller trygghet.

4. Det skal helst være komfortabelt nok til daglig bruk, men er ikke veldig nøye. Men jeg trenger ikke noe vippbar rygg eller lignende.

Noen tips eller idéer?
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Tips til bøttestoler?

Post by Stalfa »

Sparco Sprint.

Sjekk montering i rudolf-tråden => http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 40#p174533
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Tips til bøttestoler?

Post by Stalfa »

Gabzh wrote:Seter er nå skaffet.

Hva ble det?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Gabzh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1118
Joined: 25 Dec 2014, 01:36
Medlemsnummer: 1282
Location: Ås
Status: Offline

Re: Tips til bøttestoler?

Post by Gabzh »

De jeg skaffet i den tråden var ikke bøttestoler. Jeg solgte de fine, nytrekte jeg hadde også tok et jeg likt sett med en rift som innbytte slik at jeg har noe pent fram til jeg får tak i bøttestoler :) Jeg prøvesatt faktisk Rudolf sitt sete når jeg var der for et par år siden, det ble for smalt, faktisk.. Skal ha noe deler hos Stian Sørlie sin butikk i dag så kan prøvesitte noe der og se hvordan vi ligger ann med priser.

Har også sett at Garage Star har noen rails jeg tror vil hjelpe en del: http://garagestar.com/blog/product/gara ... eat-rails/
User avatar
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 01 Jan 2004, 01:00
Location: FOLLO
Status: Offline

Re: Tips til bøttestoler?

Post by Silverboy »

Kan ikke bruke sparco sprint om du er så høy. Jeg er 190 og kan ta beltene under armen i sparco sprint ;)
Kjøpte Tillet hos Sørlie selv. Men de er jo ikke veldig breie akkurat, da jeg kan sette de oppi vanlige bøttestoler.
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
User avatar
Gabzh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1118
Joined: 25 Dec 2014, 01:36
Medlemsnummer: 1282
Location: Ås
Status: Offline

Re: Tips til bøttestoler?

Post by Gabzh »

Var hos Sørlie i dag og fikk prøvd litt. De som passet bilen var i overkant trange og dyre, og de som passet meg ble litt for store til bilen. De hadde noen QSP-seter som var 53cm i bredden som jeg passet veldig godt i, men han hadde fått to av de i retur av MX5-eiere da de var for breie. Blir ikke lett, det her. Tror jeg må kjøpe den Garage Star-braketten, også dra dit og prøvemontere.
Post Reply