Fra NA til NB

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Yoak
0 RPM
0 RPM
Posts: 14
Joined: 06 Mar 2016, 09:27
Status: Offline

Fra NA til NB

Post by Yoak »

Etter 2 NAer lette jeg etter den 3., men fant ingen som falt i smak i nærheten. Ble oppmerksom på at NBer ikke var mye dyrere da det dukket opp en 1.8l i nærheten. Litt skeptisk da jeg alltid har likte designet på NA bedre, men det vokste på meg da jeg så på den første gang.
Dro tilbake for prøvekjøring og en siste gang for å kjøpe.
Tenkte jeg kan alltids selge den igjen hvis jeg ikke blir glad i den.
Etter et par dager med bilen og første tur i dag på skikkelig vei er jeg helt solgt. Trodde det skulle ta meg tid til å like den, men må si den er vel så bra som noen av NAene jeg har hatt. Gøy å prøve noe nytt.
Det eneste jeg kanskje liker bedre på NA så langt er at styringen virker litt "lettere" på min NB enn jeg husker fra NA.
Trodde aldri jeg skulle kjøre NB, MRN heldigvis fornøyd
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Fra NA til NB

Post by Miatapowers »

Na og Nb er jo noenlunde like. Eg liker best Na utseendes messig og Nb interiør og har derfor satt over Dashbord og seter ifra Nb til Na på ett par biler :) Noe eg kan finne på og gjøre igjen om eg kommer over en bil å begynne på. Kjøremessigt er dem noenlunde helt like synest eg. Bedre bremser og drivverk på Nb iforhold til tidlig Na. Kos deg med Nb din. :)
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Yoak
0 RPM
0 RPM
Posts: 14
Joined: 06 Mar 2016, 09:27
Status: Offline

Re: Fra NA til NB

Post by Yoak »

Liker også NA utseende best. Setene i NB virker også som de har dårligere støtte sideveis. Er det bare å sette inn NA seter i NB?
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Fra NA til NB

Post by Miatapowers »

Setene går inn ifra na til nb. Men lure på om det blir noe greier med setebelte da nb er festet i stolfestet og na i gulv. Mulig du kan bruke understell ifra nb til na. Eg ønsker helst å bytte til facelift nb seter om det dukker opp for salg.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply