Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Demandred
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 176
Joined: 01 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 625
Location: Løten
Status: Offline

Re: Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Post by Demandred »

Jeg har litt forferdet lest igjennom denne tråden, og den litt lengre om selve turen. Jeg føler egentlig for å måtte takke alle som er i turkomiteen for et ytterst glimrende utført arbeide med å arrangere en jubileumstur for klubben som involverer både innen- og utenlandske biler! Jeg har stor forståelse for at et tak for påmeldte ble satt, og det har blitt gitt opptil flere godt forklarte grunner for hvorfor det ble gjort slik. Jeg selv kommer dessverre ikke til å nyte godt av denne turen da jeg som god nordmann er et betydelig surrehue og ikke fikk med meg at det var en påmeldingsfrist, og et tak for påmeldte, og derfor ikke klarte å melde meg på i tide til å få en plass!! At jeg ikke kommer meg med på turen synes jeg er trist, men jeg har ingen andre enn meg selv å skylde på da det har blitt tydelig opplyst om påmeldingsfrister her i forumet i god tid i forkant!

Har det blitt begått feil i planleggingen av denne turen? Helt sikkert.
Vil det bli begått feil i planlegging av neste års sommertur? Helt sikkert.
Har det noen stor betydning i den store sammenheng? Nei det har det ikke!


Igjen, en STOR TAKK til turkomiteen for et godt stykke utført arbeid i forkant av turen! Og måtte tilbakemeldinger fra deltakerne i etterkant av turen gjøre opp for alle ekstra evalueringer og betraktninger her i tråden. Jeg for min del håper at dette ikke tar motet fra dere til å evt gjenta denne bedriften på et senere tidspunkt da jeg, for min del, ikke har evner eller arbeidskapasitet til å gjøre en i nærheten like god jobb som dere har utført!

MVH Demandred
Medlem nr.625
2016 Ford Mondeo 2.0
[x]1999 BRG
[x]2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI
[x]1990 - Classic Red : Anton
[x]1990 - Silver Stone
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3040
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Post by Stalfa »

  • Jeg føler meg sikkert på det blir gjort en god jobb i forbindelse med denne turen, ikke minst av de som ikke ytrer seg her om turen.
  • Jeg skjønner folk blir skremt av denne tråden. Det blir jeg også. Noen av utbruddene er av en trakasserende karakter, som ikke hører hjemme noen plass.
  • Jeg har forståelse for spørsmålene som stilles av skuffete medlemmer. Det er ikke nødvendigvis en kritikk av den jobben som blir gjort, men heller uttrykk for skuffelse for at de ikke klarte å melde seg på. Jeg er overrasket over at dette er vanskelig å forstå.
Demandred wrote: 22 Mar 2019, 00:12 Har det blitt begått feil i planleggingen av denne turen? Helt sikkert.
Vil det bli begått feil i planlegging av neste års sommertur? Helt sikkert.
Har det noen stor betydning i den store sammenheng? Nei det har det ikke!
Den besteste oppsummeringen.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1138
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Post by obi-one »

Jeg tiltrer også Demandred sin oppsummering, og stiller meg ganske stillferdig bak de ildsjelene som gjør en jobb for å skape noe for fellesskapet.

Samtidig mener jeg at det skal være lov til å si sin mening, men vi må tenke over tidspunktet for debatten, og hva det gjør med motivasjonen til ildsjelene. Jeg lærte selv mye av å være med på å arrangere 2013 turen med 53 biler, og ønsker årets arrangementskomite alt godt!

Så vil jeg til slutt peke på en lesverdig artikkel om "Tvilens gave", som handler om hvor viktig det er å ha rom for andre meninger, verdien av å faktisk tørre å prøve, og at få ting går som planlagt.

https://www.newyorker.com/magazine/2013 ... t-of-doubt

Mulig denne teksten er i ytterkant av hva som er relevant i et bilforum, men jeg kunne ikke la være å tenke på denne velskrevne magasinartikkelen etter å ha lest denne tråden om igjen.

Så håper jeg dette bidrar til en aldri så liten oljelekkasje på opprørt hav.
User avatar
Thomas Ericsson
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 113
Joined: 29 Jan 2013, 16:04
Location: Halmstad, Sweden
Status: Offline

Re: Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Post by Thomas Ericsson »

Ska vi ”utlänningar” avanmäla oss?
Det känns inte bra, efter att ha läst all kritik!

I Sverige var vi som mest 175 bilar vid vårt 25 års jubileum, och flera ”utlänningar” deltog.

Omvänt hade inte varit så kul. Tänk om ingen anmält sig!

Vi är glada över att få träffa våra grannar i Norge, och vi hoppas att de flesta av er i Norge känner det samma?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Thomas Ericsson
Honorary Member
Miata Club of Sweden
User avatar
Trym N1290
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1897
Joined: 02 Nov 2010, 23:22
Medlemsnummer: 888
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Post by Trym N1290 »

Dere er mer en hjertelig velkomne Thomas! La ikke det være en tvil :)
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3040
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Post by Stalfa »

Trym N1290 wrote: 22 Mar 2019, 19:36 Dere er mer en hjertelig velkomne Thomas! La ikke det være en tvil :)
+1
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Thomas Ericsson
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 113
Joined: 29 Jan 2013, 16:04
Location: Halmstad, Sweden
Status: Offline

Re: Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Post by Thomas Ericsson »

Tack för de orden!



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Thomas Ericsson
Honorary Member
Miata Club of Sweden
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3199
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Post by 2re »

Det er en glede og ære å få besøk fra dere og hele Europa!
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
Bubba
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 604
Joined: 11 Sep 2013, 16:44
Medlemsnummer: 1107
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Post by Bubba »

Jeg synes at de som står for arrangementet i år har gjort en fremragende jobb, og det ligger an til å bli en fantastisk sommertur. At etternølerne kjenner på skuffelse og frustrasjon over ikke å komme med er forståelig, men det er kontraproduktivt å tømme seg på forumet. De kommer likevel ikke med på turen, men det forsurer stemningen både hos dem som står for arrangementet, - og hos deltakerne forøvrig.

Det blir flere turer, og med det; flere muligheter. Både til å reise på tur, men også til å bidra i planlegging og gjennomføring av turene.

Når det etterlyses "evaluering", har det liten hensikt å gjennomføre denne før årste sommertur. Alle viktige avgjørelser er allerede tatt.
Bubba
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
User avatar
Thomas Ericsson
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 113
Joined: 29 Jan 2013, 16:04
Location: Halmstad, Sweden
Status: Offline

Re: Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Post by Thomas Ericsson »

2re wrote:Det er en glede og ære å få besøk fra dere og hele Europa!
Tack!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Thomas Ericsson
Honorary Member
Miata Club of Sweden
User avatar
Bubba
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 604
Joined: 11 Sep 2013, 16:44
Medlemsnummer: 1107
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Post by Bubba »

2re wrote: 23 Mar 2019, 10:20 Det er en glede og ære å få besøk fra dere og hele Europa!
+1
Bubba
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
MiataMike
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 03 Sep 2014, 22:29
Medlemsnummer: 1278
Location: Hamar
Status: Offline

Re: Generell misnøye. Var: Sommerturen 2019

Post by MiataMike »

Føler for å kommentere her jeg også..

Jeg har vært medlem siden 2014 da jeg kjøpte Mx-5'en.. Jeg har betalt kontigent i alle år, og har aldri meldt meg på noen sommerturer.. Hva jeg "får igjen" for de 300 kr i året er for meg klekkende likegyldig; jeg er innforstått med at jeg er et støttemedlem, og det synes jeg er helt greit! (jeg får til gjengjeld 15% på deler hos min lokale Mazdaforhandler ved å vise medlemsbeviset mitt, så kontigenten min er lett spart inn i løpet av et år..)

Jeg bidrar heller ikke nevneverdig til forumet, men jeg klager heller ikke over a det er dødt her..

Jeg synes det er trist at Erik får avsmak og vurderer å gi seg her etter sommerturen. Han har desidert vært den største enkeltstående bidragsyteren til dette forumet, og jeg har kost meg i maaange timer med å lese igjennom både Rudolf og Beverly-tråden, i tillegg til alt annet han har postet her siden 2006.

Selvom jeg ikke poster så mye her, så er jeg innom og leser litt i de nyeste trådene.. Og jeg ser at det er enkelte som liker å klage, uten at de selv gidder å løfte en finger for å bidra.. Det prates om at folk skal få lov til å si sin mening, men man kan innimellom ta en runde med seg selv og spørre om dette er et konstruktivt bidrag eller ikke.. Jeg begynner å bli lei av at alle skal få lov til å mene noe om alt, hele tiden.

Til Erik og de andre som arrangerer jubileumsturen; Jeg synes dere gjør en kjempejobb, og måten dere har fordelt plasser mellom klubbmedlemmer og utenlanske synes jeg er gjort på en fornuftig måte. Til dere som surver over at dere ikke fikk plass; denne turen ble nevnt rett i etterkant at fjorårets tur, så hvis dere ikke har vært inne på forumet på 9 måneder, så har dere ingenting å klage over..
1990 Mazda MX-5 1.6 Classic Red
(x) 1971 Datsun 240Z
Post Reply