For å gjøre en lang historie kort..., nevnte jeg at mandag 3.august var en interessant dag ?!?...
Hadde jo som kjent 2'er feil fra PKK på ettermontert kompressor, samt en mangellapp på støy fra utekontroll på Jessheim, og sånt må man jo vise til de høye herrer hos Biltilsynet...

Så satt man da, etter mye frem og tilbake med reparasjon av ødelagt grenrør og installasjon av ny katalysator, veltebøyle og 4.pkt seler, samt kanselering og utsettelser, og ventet på avtalt sted til avtalt tid. Nemlig hos SFOOR på Risløkka kontrollstasjon. Hvorfor ikke bare ta direkte kontakt med de som driver med godkjenning av ombygde og oppbygde biler tenkte jeg (og noen andre jeg prata med)...., jeg blir nemlig litt sta når mange sier at sånt får man aaaaaaldri godkjent...
Så var vi da endelig inne...
Det ble pekt og forklart, og de kikket både over, under, oppi og inni, og tok masse bilder. Ei stund krydde det av folk iført Biltilsynets uniformer rundt bilen...
Så så de på den utsøkte samlingen av dokumentasjon jeg hadde tatt med, her er et lite utvalg...
Deretter forsvandt gutta en liten stund, mens de måtte sjekke opp dokumentasjonen, og finne noe de kunne sammenligne med som de sa...
Neste post på programmet deres, var en prøvetur, så de to relativt velvoksne karene klemte seg ned i Sparcostolene, og tok noen raske runder rundt Risløkka mens de gliste bredt...
Bilen er jo lav, og med hjulene fra Special'n er den enda lavere, så det skrapa godt da de rygga ut av hallen...
De ringte en kollega for å få åpna naboporten, for der var det litt lavere asfaltkant, han åpna porten sånn ca. 1.60, for det fant de ut var mere en høyt nok for denne bilen, og så lo de...

Deretter ble passasjeren beordra ut, for da forsvandt det jo 75kg dødvekt, og innpasseringa gikk nesten uten å skrape nedi...
Da de kom inn, så mente de at det rattet, det burde jeg hatt noen papirer på, og da sa jeg som sant var, at det var det eneste jeg faktisk hadde TÜV papirer på, og da tok de med seg det og...
Men helt knirkefritt gikk det jo ikke dette her, jeg fikk mangel på klistremerke i sideruta, det er nemlig ikke lov, hverken der eller i frontruta, så da måtte bilen tilbake for visning når det var fjernet...
Og her satt vi da og ventet på dommen, mens de jobbet seg gjennom papirarbeid og data som kranglet...
Men det var jo selfølgelig et par hinder til på veien...
Det ene var at jeg ikke hadde jeg med meg del 2 av vognkortet, det må man nemlig ha med om man har planer om å få nytt, og det andre var at jeg ikke hadde regnr fra bilen på dynopapirene (da kunne det jo igrunn være fra hvilken som helst bil...), men det fikk jeg fra Racelab i går kveld...

- VF55419 Medium.JPG (93.51 KiB) Viewed 3307 times
Så ble det ei kjapp tekstmelding til sjefen for å si at jeg kom litt senere på jobb i dag, siden jeg bestemte meg for å dra til SFOOR og vise at jeg hadde vært lovlydig og fjernet klistremerket, samt leverte det korrekte dynopapiret...
Og da starta dagen med at jeg endte opp med et midlertidig vognkort, men det er bare midlertidig...
Men jeg har jo allerede vært i kontakt med dem igjen for å få korrigert skrivefeilen på 130,4 Nm til 165Nm som dynoen sier.
Vognkortet må jo bli riktig når det først skal lages nytt...

Og om noen lurer, SFOOR gutta er veldig hyggelige, bilinteresserte karer...
Og sånn går no dagan...