
Beverly
Moderator: Styremedlemmer
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3213
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Gratulerer Erik! Det virker unektelig som at du har gjennomført et godt kjøp her. 

2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
- Steinar
- 7200 RPM
- Posts: 1160
- Joined: 23 Oct 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 560
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Re: Beverly
Til lykke Erik med en ny frøken i huset.
Satt å leste tråden din om Beverly, - og kommenterte til kona at nå er Beverly endelig kommet til Norge:
BEVERLY, KÆM E BEVERLY ? (med skarp sjalusi i stemmen.)
Kvinnfolk.
Steinar
Satt å leste tråden din om Beverly, - og kommenterte til kona at nå er Beverly endelig kommet til Norge:
BEVERLY, KÆM E BEVERLY ? (med skarp sjalusi i stemmen.)
Kvinnfolk.
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
Re: Beverly
Var det skikkelig stor forbedring fra åpen diff til Torsen? ^^
Gratulerer med ny bil
Gratulerer med ny bil

I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Jeg har aldri kjørt MX5 med åpen diff (noe mer enn korte prøveturer på sommerføre).Stehu wrote:Var det skikkelig stor forbedring fra åpen diff til Torsen? ^^
Alle tre bilene mine har LSD.
(Viskose-LSD på Rudolf og Leopold)
Så jeg er ikke den beste til å svare på det spørsmålet.
Takk til alle gratulantene

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Re: Beverly
offtopic.. stehu.. JA
on topic. grattis med ny kjerre.

on topic. grattis med ny kjerre.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Firetrinns rakett
Her er sjekklisten ved førstegangsregistrering av bil i Norge:
1. Innfortolling
2. Godkjenning
3. Engangsavgift
4. Registrering
Jeg er ferdig med 1. (enkelt og dyrt
)
I morgen er det tid for trinn 2 og jeg har reservert time hos Biltilsynet på Risløkka i Oslo.
Jeg har ikke gjort mye forberedelser, bare koblet lys.
Jeg har koblet parklys (hvite) ute i hjørnet av frontlyktene, og beholdt blinklysene (orange) der de var.
For ikke å "provosere" har jeg koblet ut lyset i reflektorene og skiftet de røde reflektorene bak til gule (de blir nok koblet tilbake senere).
Veldig kjekt å ha et par NA + et delelager å ta av når man driver med sånnt (takk for lånet Leopold
).
Så får vi se om Biltilsynet lar seg blende av den hvite skjønnheten og lar henne passere (uten for mange anmerkninger).
Etter det er det bare å betale litt til (trinn 3.) og til slutt registrere bilen (enda noen betalinger, vegavgift og forsikring).
Hva er likheten mellom Beverly og en flaske med Linjeakevitt .......?

..... jo, de har begge navnet til Wilhelmsen-båten som fraktet dem trykket på etiketten.

Erik
Her er sjekklisten ved førstegangsregistrering av bil i Norge:
1. Innfortolling
2. Godkjenning
3. Engangsavgift
4. Registrering
Jeg er ferdig med 1. (enkelt og dyrt

I morgen er det tid for trinn 2 og jeg har reservert time hos Biltilsynet på Risløkka i Oslo.
Jeg har ikke gjort mye forberedelser, bare koblet lys.
Jeg har koblet parklys (hvite) ute i hjørnet av frontlyktene, og beholdt blinklysene (orange) der de var.
For ikke å "provosere" har jeg koblet ut lyset i reflektorene og skiftet de røde reflektorene bak til gule (de blir nok koblet tilbake senere).
Veldig kjekt å ha et par NA + et delelager å ta av når man driver med sånnt (takk for lånet Leopold

Så får vi se om Biltilsynet lar seg blende av den hvite skjønnheten og lar henne passere (uten for mange anmerkninger).
Etter det er det bare å betale litt til (trinn 3.) og til slutt registrere bilen (enda noen betalinger, vegavgift og forsikring).
Hva er likheten mellom Beverly og en flaske med Linjeakevitt .......?
..... jo, de har begge navnet til Wilhelmsen-båten som fraktet dem trykket på etiketten.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Katastrofe !
Kan ikke bare skrive om hyggelige ting heller .....
Da har jeg gjort noe veldig dumt (eller hatt fantastisk uflaks).
Jeg har møtt på den mest vriene kontrollør som Statens Veivesen kan frembringe (Risløkka trafikkstasjon).
Kontrolløren ble slett ikke blendet av en nyvasket og vakker Beverly.
11, elleve, punkter etter gjennomgang av bil og dokumenter.
Bilen er IKKE GODKJENT for å ferdes på veien i kongeriket Norge.
Noen av punktene er svært alvorlige, og blir uhyre vanskelig å få ordnet.
De viktigste anmerkningene var bremser, styring og skiltplassering.
Bremser:
Dokumentasjone fra Mazda ble ikke godkjent.
De kjenner ikke til FMVSS (Federal Motor Vehicle Safety Standards) reglene som Mazda viser til.
De krever at jeg kan dokumentere at bremsene er i henhold til Europeisk regelverk på min bil.
De godtar IKKE at jeg kan dokumentere samme delenummer på bremsedelene på en Europeisk MX5 vs. en Amerikansk Miata.
Dermed må jeg en runde til Tüv og eller få testet bremsene på godkjent laboratorium.
Styring:
Samme som med bremser.
De godkjenner ikke FMVSS godkjenningen som jeg kan dokumentere.
Plassering av kjennemerke bak:
De godtar IKKE stort firkantet skilt (siden det er for stort og ikke kan ses i en vinkel på 30 grader ovenfra, det er ulovlig å kutte skiltet)
De godtar IKKE lite skilt (da det ikke er tillatt lenger)
De godtar IKKE avlangt skilt (da vil ikke skiltbelysningen virke)
Sitat: "Plass til kjennemerke bak, må bygges/gjøres om"
Støykrav:
De godkjenner ikke FMVSS godkjenningen som jeg kan dokumentere.
Heller ikke nok å måle støyen .....
Retningslys:
Mangler på siden (må borre hull i skjermene)
Hjulavskjerming:
Bakhjul klarer ikke avskjermingskrav (fin måte å si at lånehjulene mine har feil offset)
Osv osv osv .......
Til dere som kjører rundt i Miata.
Dere KJØRER ULOVLIG
Erik
(som er meeeeeeeget sur ...)
Kan ikke bare skrive om hyggelige ting heller .....

Da har jeg gjort noe veldig dumt (eller hatt fantastisk uflaks).
Jeg har møtt på den mest vriene kontrollør som Statens Veivesen kan frembringe (Risløkka trafikkstasjon).
Kontrolløren ble slett ikke blendet av en nyvasket og vakker Beverly.
11, elleve, punkter etter gjennomgang av bil og dokumenter.
Bilen er IKKE GODKJENT for å ferdes på veien i kongeriket Norge.
Noen av punktene er svært alvorlige, og blir uhyre vanskelig å få ordnet.
De viktigste anmerkningene var bremser, styring og skiltplassering.
Bremser:
Dokumentasjone fra Mazda ble ikke godkjent.
De kjenner ikke til FMVSS (Federal Motor Vehicle Safety Standards) reglene som Mazda viser til.
De krever at jeg kan dokumentere at bremsene er i henhold til Europeisk regelverk på min bil.
De godtar IKKE at jeg kan dokumentere samme delenummer på bremsedelene på en Europeisk MX5 vs. en Amerikansk Miata.
Dermed må jeg en runde til Tüv og eller få testet bremsene på godkjent laboratorium.
Styring:
Samme som med bremser.
De godkjenner ikke FMVSS godkjenningen som jeg kan dokumentere.
Plassering av kjennemerke bak:
De godtar IKKE stort firkantet skilt (siden det er for stort og ikke kan ses i en vinkel på 30 grader ovenfra, det er ulovlig å kutte skiltet)
De godtar IKKE lite skilt (da det ikke er tillatt lenger)
De godtar IKKE avlangt skilt (da vil ikke skiltbelysningen virke)
Sitat: "Plass til kjennemerke bak, må bygges/gjøres om"
Støykrav:
De godkjenner ikke FMVSS godkjenningen som jeg kan dokumentere.
Heller ikke nok å måle støyen .....
Retningslys:
Mangler på siden (må borre hull i skjermene)
Hjulavskjerming:
Bakhjul klarer ikke avskjermingskrav (fin måte å si at lånehjulene mine har feil offset)
Osv osv osv .......
Til dere som kjører rundt i Miata.
Dere KJØRER ULOVLIG

Erik
(som er meeeeeeeget sur ...)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Noen som har blitt slept i bakken som liten, stått opp på feil side av senga og kanskje kjerringa gikk fra han dagen før...
Finn en annen trafikk stasjon og ta med akkurat samme dokumentasjon. Hvis det er mulig.
Finn en annen trafikk stasjon og ta med akkurat samme dokumentasjon. Hvis det er mulig.
Re: Beverly
Fy f*** så darri.
Hvordan har de andre Miataene blitt godkjent i Norge da?
Bare å krysse fingrene for at sytinga hans ikke følger bilen, og få den levert på en annen trafikkstasjon.
Dette var triste greier, Erik
Hvordan har de andre Miataene blitt godkjent i Norge da?
Bare å krysse fingrene for at sytinga hans ikke følger bilen, og få den levert på en annen trafikkstasjon.
Dette var triste greier, Erik

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Dette var jo helt utrolig, men vil ikke si at de som allerede er i landet kjører ulovlig..
en bil som er vist og godkjent er jo det likevel.. synd du skulle treffe på en sånn
en bil som er vist og godkjent er jo det likevel.. synd du skulle treffe på en sånn

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Det er ikke mulig å bytte trafikkstasjon, bordet fanger.Vegard wrote: Finn en annen trafikk stasjon og ta med akkurat samme dokumentasjon. Hvis det er mulig.
Jeg kan klage på vedtaket til vegdirektoratet jf. forvaltningsloven, men de vil nok bare kreve samme dokumentasjon.
Det med at alle Miataer er ulovlig var en spøkEspenAndre wrote:Dette var jo helt utrolig, men vil ikke si at de som allerede er i landet kjører ulovlig..
en bil som er vist og godkjent er jo det likevel.. synd du skulle treffe på en sånn

Det jeg er offer for nå er reinspikka paragrafrytteri ...
Egenimport er tydeligvis et lotteri .....
Vi har jo eksempel på import fra USA i fjor som gikk som smør ... akkurat samme bil (bremser, styring etc)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Skjønte det var en spøk rett etter jeg skrev innlegget, var nok for forbauset over nyhetenRudolf wrote: Det med at alle Miataer er ulovlig var en spøk![]()
Det jeg er offer for nå er reinspikka paragrafrytteri ...

Ja, er meget glad for at jeg ikke tok importen på min selv, hadde sikkert blitt mye angst då..Rudolf wrote: Egenimport er tydeligvis et lotteri .....
Vi har jo eksempel på import fra USA i fjor som gikk som smør ... akkurat samme bil (bremser, styring etc)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- midget77
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 01 Sep 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 517
- Location: Fredrikstad
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Kanskje du møtte han jeg var utsatt for da min midget skulle godkjennes.
Sitat: "Dette nummeret på godkjenningen av eksosanlegget kan ikke godtas, det nummeret skulle vært på sikkerhetsselene, og nummeret på sikkerhetsselene skulle vært på eksosanlegget"
Han på "British Motor Heritage" i England hadde skjenet på talla da han skrev inn ut bevitningen.
Noen tusenlapper til BMW, og dokumentasjonen de bestilte fra Storbritannia kunne ikke brukes.
Jeg tok flere telefoner til Storbritannia og fikk en ny fax fra England. Ny tur til Oslo, talla var nå satt på rett plass, og bilen var OK.
Etterkontrollen skulle gjøres i Fredrikstad (er du sikker på at ikke du også får lov til å vise bilen et annet sted for etterkontroll??), og de hevdet at de ville akseptert de første papirene.
(Etter at han hadde fått de riktige tallene ble han riktig hyggelig. Han begynte å fortelle om flinke bilverksteder i Fredrikstadområdet som var gode med gamle biler.)
Sitat: "Dette nummeret på godkjenningen av eksosanlegget kan ikke godtas, det nummeret skulle vært på sikkerhetsselene, og nummeret på sikkerhetsselene skulle vært på eksosanlegget"
Han på "British Motor Heritage" i England hadde skjenet på talla da han skrev inn ut bevitningen.
Noen tusenlapper til BMW, og dokumentasjonen de bestilte fra Storbritannia kunne ikke brukes.
Jeg tok flere telefoner til Storbritannia og fikk en ny fax fra England. Ny tur til Oslo, talla var nå satt på rett plass, og bilen var OK.
Etterkontrollen skulle gjøres i Fredrikstad (er du sikker på at ikke du også får lov til å vise bilen et annet sted for etterkontroll??), og de hevdet at de ville akseptert de første papirene.
(Etter at han hadde fått de riktige tallene ble han riktig hyggelig. Han begynte å fortelle om flinke bilverksteder i Fredrikstadområdet som var gode med gamle biler.)
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
- siemens
- 7200 RPM
- Posts: 1657
- Joined: 01 Oct 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 623
- Location: Svelvik
- Status: Offline
Re: Beverly
Så statens vegvesen har hatt en dårlig dag da
er helt håpløst
Men du får vel bilen på veien erik?? en så fin bil kan ikke bli delebil 



Svelvikramp
92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
Re: Beverly
Snakket med en kompis av meg, og reglene for import fra USA har visst blitt endret veldig nylig til det langt verre.
Så ikke vet jeg, men paragrafhora skulle vært banka.
Utrolig bittert, Erik, du har min fulle sympati..
Så ikke vet jeg, men paragrafhora skulle vært banka.
Utrolig bittert, Erik, du har min fulle sympati..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.