
Rudolf (mye bilder)
Moderator: Styremedlemmer
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Vi er ute når UP har gått å lagt seg ....2re wrote:Dere er bare ute om natta?

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3212
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Rudolf wrote:Vi er ute når UP har gått å lagt seg ....2re wrote:Dere er bare ute om natta?![]()
Erik

2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Her var det jo en del sider med lesestoff, siden jeg ikke har vært her inne på noe dager.Rudolf wrote:STOPP !!
Tusen takk for all medfølelse og kondolanser i en slik trist stund.
Men den varte ikke lenge![]()
![]()
For ti minutter siden fikk jeg telefon fra Politiet (UP 335).
Nå tror dere sikkert jeg tuller, men dette er IKKE en forsinket aprilsnarr........
Fartsovertredelsen min hadde skjedd på motorvei klasse A.
Der er grensen for førerkortbeslag 131 km/t, IKKE 126 km/t.
Jeg ble målt til 129.
Jeg har IKKE mistet lappen.
Godt at flaksen var på din side denne gangen, og at du fikk tilbake lappen

God Påske!
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Ikke bare jeg som skriver om Rudolf
Noen av de som dukket opp på Fornebu i dag fikk utlevert siste nummer (nr. 4) av bladet Auto Motor & Sport
http://www.automotorogsport.no/.
Bladet finner du i kiosken fra tirsdag i neste uke.
Som jeg har skrevet tidligere har de laget en sammenlignende artikkel om NC i forhold til NA.
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... &start=720
Jeg har skannet artikkelen og legger den ut her .....

Jeg har forstørret teksten:


Så noen flere bilder:


Hyggelig at flere synes Rudolf er god å kjøre ...
Erik
(Som smiler bredest ......)

Noen av de som dukket opp på Fornebu i dag fikk utlevert siste nummer (nr. 4) av bladet Auto Motor & Sport
http://www.automotorogsport.no/.
Bladet finner du i kiosken fra tirsdag i neste uke.
Som jeg har skrevet tidligere har de laget en sammenlignende artikkel om NC i forhold til NA.
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... &start=720
Jeg har skannet artikkelen og legger den ut her .....
Jeg har forstørret teksten:
Så noen flere bilder:
Hyggelig at flere synes Rudolf er god å kjøre ...
Erik
(Som smiler bredest ......)

MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- 4200 RPM
- Posts: 470
- Joined: 22 May 2008, 22:30
- Medlemsnummer: 718
- Location: Sandefjord
- Status: Offline
Trur jeg skal se om jeg får prøvekjørt en NC iløpet av sommeren,
men jeg trur nok jeg vil foretrekke NA (ihvertfall grunnet utseendet, liker ikke fronten til NC'n).
men jeg trur nok jeg vil foretrekke NA (ihvertfall grunnet utseendet, liker ikke fronten til NC'n).
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Kanskje litt dårlig gjort å teste en bein-standard NC mot en Rudolf med BBSer, HSS (Hardanger suspension system) og div. mods.
Spørs om ikke en helt org. NA hadde vært like komfortabel som en org. NC.
Men uansett, Rudolf gjorde fin figur...
De gamle er eldst!
Spørs om ikke en helt org. NA hadde vært like komfortabel som en org. NC.
Men uansett, Rudolf gjorde fin figur...

De gamle er eldst!

'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Tja, .... tjo ....uggla wrote:Kanskje litt dårlig gjort å teste en bein-standard NC mot en Rudolf med BBSer, HSS (Hardanger suspension system) og div. mods.
Spørs om ikke en helt org. NA hadde vært like komfortabel som en org. NC.
Men uansett, Rudolf gjorde fin figur...![]()
De gamle er eldst!
NC-en var en 2.0 Roadster Sport.
Min har orginale hjuldimensjoner/dekk og offsett (+45).
Jeg har RB-krengestag (litt større en de orginale), gule Koni, Eibach fjærer og de to stagene som kom i 94.
Det er det hele, så Rudolf må vel sies å være rimelig "stock".

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Rudolf Racing
Ja , da var første "trackday" unnagjort med ræserbildekk og greier
Jeg gikk jo til innkjøp av Yokohama A048 i orginaldimensjon 185/60-R14 med medium gummiblanding.

Jeg har fått prøvd dekkene litt i forkant av autoslalomen nå på søndag.
Erfaringene fra "prøve perioden" er overraskende.
De sporer bittelitt i forhold til mine Pirelli P6 (som ikke har antydning til sporing whatsoever).
Men ellers er de ganske så anonyme, bortsett fra at de sitter som f....
Der jeg tidligere gjorde en liten vipp med rompa, har jeg nå problemer med å få det til.
Under kjøring på motorvei ble politiet så imponert at de beslagla førerkortet mitt i flere timer
Jeg har liten erfaring med vått føre og kommer ikke til å bruke dekkene til daglig bruk.
Men så til Gardermoen og autoslalom:

Yokohama dekkene sitter veldig mye bedre enn mine "gamle" Pirelli P6.
Alle dekk slipper før eller siden !
Jeg brukte søndagen til å prøve mye forskjellig.
Lufttrykk foran/bak lite/mer.
Støtdempere foran/bak harde/myke (justerbare gule Koni).
Konkulsjonen min er omtrent som følger:
Jeg klaget litt over understyring, men har "revidert" påstanden noe.
Man får ofte fokus på èn ting, og "graver" seg litt ned i den problemstillingen.
Bilen er ikke understyrt, men 100% rattutslag rundt den nye tønna, må nødvendigvis føre til noe "ploging".
Men justeringer av lufttrykk og dempere har en klar effekt.
Denne effekten er tydeligere nå når dekkene sitter bedre.
Men den største effekten har sjåføren
Sporvalg og bremsepunkt er kjempeviktig.
Morro å se på hvordan de andre kjørte.
Mange gode sjåfører, og mye inspirert kjøring.
Skulle gjerne hatt anledning til å prøve ut litt mere.
Å beherske 360grader-tønna på Gardermoen, er en stor fordel har jeg skjønt.
Vi ses ....
Erik
Ja , da var første "trackday" unnagjort med ræserbildekk og greier

Jeg gikk jo til innkjøp av Yokohama A048 i orginaldimensjon 185/60-R14 med medium gummiblanding.
Jeg har fått prøvd dekkene litt i forkant av autoslalomen nå på søndag.
Erfaringene fra "prøve perioden" er overraskende.
De sporer bittelitt i forhold til mine Pirelli P6 (som ikke har antydning til sporing whatsoever).
Men ellers er de ganske så anonyme, bortsett fra at de sitter som f....
Der jeg tidligere gjorde en liten vipp med rompa, har jeg nå problemer med å få det til.
Under kjøring på motorvei ble politiet så imponert at de beslagla førerkortet mitt i flere timer

Jeg har liten erfaring med vått føre og kommer ikke til å bruke dekkene til daglig bruk.
Men så til Gardermoen og autoslalom:
Yokohama dekkene sitter veldig mye bedre enn mine "gamle" Pirelli P6.
Alle dekk slipper før eller siden !
Jeg brukte søndagen til å prøve mye forskjellig.
Lufttrykk foran/bak lite/mer.
Støtdempere foran/bak harde/myke (justerbare gule Koni).
Konkulsjonen min er omtrent som følger:
Jeg klaget litt over understyring, men har "revidert" påstanden noe.
Man får ofte fokus på èn ting, og "graver" seg litt ned i den problemstillingen.
Bilen er ikke understyrt, men 100% rattutslag rundt den nye tønna, må nødvendigvis føre til noe "ploging".
Men justeringer av lufttrykk og dempere har en klar effekt.
Denne effekten er tydeligere nå når dekkene sitter bedre.
Men den største effekten har sjåføren

Sporvalg og bremsepunkt er kjempeviktig.
Morro å se på hvordan de andre kjørte.
Mange gode sjåfører, og mye inspirert kjøring.
Skulle gjerne hatt anledning til å prøve ut litt mere.
Å beherske 360grader-tønna på Gardermoen, er en stor fordel har jeg skjønt.
Vi ses ....

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Jeg synes ikke høyere lufttrykk var noen god idè (jeg fikk dårligere tider)Hauk wrote:Jeg dro før jeg fikk med meg dine erfaringer med å gå opp etpar psi. Hvordan fungerte det?
Jeg lå jo etpar høyere enn jeg hadde planlagt. Slike bensinstasjonsgreier er litt bingo. Kanskje jeg tester litt lavere neste gang - alt etter dine erfaringer.
2.0kg på kalde dekk er maks, som jeg vil bruke neste gang.
Det øker da til 2.1kg etter tre runder.
(Jeg sjekket dette to ganger).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package