Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei alle,
Virkelig mye nyttig informasjon her, har vært eier av en knallrød Miata i snart 24t. De 12 milene hjem fra der jeg kjøpte den, er de morsomste 12 milene jeg noengang har kjørt i bil
Har bare et lite problem. Den ene blir bare stående oppe, har fått den til å vippe et par ganger. Har lest litt rundt her og regner med at det er kontaktfeil eller relefeil, men hvor sitter releet på en -90 fra USA ??? Har ikke funnet akkurat den infoen her inne, men det er mulig jeg har oversett det. Takker for alle svar
Last edited by Agility on 22 Jun 2011, 02:05, edited 9 times in total.
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Gratulerer med ny bil jeg kan nok ikke hjelpe deg, men jeg ser du bor på råholt, der har jeg ikke møtt en eneste mx5, dama er der i fra, så vi er der oppe en del
Fant releet, litt sløvt å spørre om hvor det er uten å dykke nærmere ned i problemet først...
Motoren til lykta skal være byttet iflg. tidl. eier, så da er det vel bare å åpne og sjekke hvilke ledninger som går til hva....
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Ja skal få lagt ut noen, har bare hatt tid til å være på jobb siden jeg henta den fredag, og da selvfølgelig brukt endel tid her på forumet og lest om alt mulig. Var ikke obs på shortnose problemet på -90 modeller, så nå skal alle mulige kontrollmålinger gjøres før det blir mye kjøring...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Det var jo flaks Skal bare se litt på plasseringa, ser litt ut som store fortenner , og forresten tilbake til tråden, det skulle ikke være noen som har skjema på selve vippelyktmotoren, så slipper jeg å åpne begge for å måle meg frem til korrekt funksjon...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Ser bilen din er tatt inn av Leidulf Nilsen i Stavanger som så mange andre, nesten samme regnr som de to miataene jeg har/hatt..
Hadde akkurat problem med vippelykten selv, og det var kontaktfeil, og ikke vippemotoren i seg selv. Du kan åpne opp plasten og blåse rent nedi der, og se om den funker etter det.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Takker for tipset, er nok kontaktfeil, for da jeg skulle grave meg ned i problemet i dag, etter å ha kjørt inn på verkstedet, så bare virket den. Omtrent 20 ganger..., hadde proff rense/kontaktspray (Boeing stuff..) nedi kontakten, men får prøve å åpne selve kontakten å se der. Brukte heller tida til å legge opp ordentlig strømkabel til stereo'n, trekke nye kabler og bytte høytalere i dørene (de gamle var blåst) og fant ut hvordan de i nakkestøttene var hengt sammen. Nå ble det jo bare velstandslyd jo...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special