Beverly
Moderator: Styremedlemmer
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Beverly
Det er liksom ikke ett eneste bilde hvor bilen ikke ser strøken ut! Selv fra motorrommet. Hver skrue og mutter.
Vil man ha komplekser for eget bilhold så er det bare å ta en titt i Beverly-tråden.
Vil man ha komplekser for eget bilhold så er det bare å ta en titt i Beverly-tråden.
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Re: Beverly
Bra å ha deg tilbake Rudolf!
Angående cat'en så har jeg en teori om at en smule miljøvennlighet gjør underverker for en evt. godkjenning...
Er bilen CARB-godkjent i California (blant verdens strengeste regler) så er det nok bra nok for lille Norge også.
Magnus
Angående cat'en så har jeg en teori om at en smule miljøvennlighet gjør underverker for en evt. godkjenning...
Er bilen CARB-godkjent i California (blant verdens strengeste regler) så er det nok bra nok for lille Norge også.
Magnus
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re:
Litt enig med deg, eg har hatt jackson racing cat før, og det er slik at bilen blir akkurat godkjent på eu kontroller, så spørs om eg ikke må ha california catte selv på neste eu,, Avgassen min er ellers god når eg måler med bredband..Rudolf wrote:California versjonen har like bra flow, den er bare mere effektiv i forhold til avgassutslipp.EatonMiata wrote: Men hvorfor vil du ha California-versjonen? Er ikke den mer "strupt" for å bli godkjent i California som har helt andre regler enn resten av USA?
Jeg vil ha en sånn fordi jeg er så ekstremt miljøvennlig
Godt nytt år til dere også
Erik
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Veltebøyle
Selv om jeg planlegger å kjøre med den blanke siden opp, så kan det jo være litt kjekt med bøyle.
..... kan jo satse litt mere da ....
Folk flest kjøper jo Hard Dog, men jeg fant endel fordeler med Boss Frog sin Clearview Single Hoop.
Dette har vært valgkriteriene mine (i prioritert rekkefølge):
- solid konstruksjon, den er ikke til pynt (Boss Frog har gjennomført destruktive tester i henhold til SCCA sine retningslinjer)
- kompatibel med softtop med glassrute (Robbins/Cabrioworld)
- kompatibel med hardtop (gjerne med sidefestene også)
- mulig å kombinere med staget mellom setebeltetårnene.
- god sikt bakover
- mulig å kombinere med NB windblocker.
Disse kriteriene tror jeg Boss Frog sin Clearview er alene om å tilfredsstille, men dette blir jo litt subjektivt.
Bøylen ser bra ut, er fint laget, har god kvalitet på finish og lakk, har svært solide innfestinger og veier 25kg
(forøvrig så veier en hardtopp omtrent det samme)
Som tillegsutstyr har jeg kjøpt braketter for setebeltene (som gjør at de blir enklere å bruke sammen med bøyla):
(ikke bilde av Beverly)
Polstring og trekk må man jo ha (ikke bilde av Beverly):
Slik omtrent vil det ta seg ut når den er montert (ikke bilde av Beverly):
Så da kan jeg snurre alle veier .....
Erik
Selv om jeg planlegger å kjøre med den blanke siden opp, så kan det jo være litt kjekt med bøyle.
..... kan jo satse litt mere da ....
Folk flest kjøper jo Hard Dog, men jeg fant endel fordeler med Boss Frog sin Clearview Single Hoop.
Dette har vært valgkriteriene mine (i prioritert rekkefølge):
- solid konstruksjon, den er ikke til pynt (Boss Frog har gjennomført destruktive tester i henhold til SCCA sine retningslinjer)
- kompatibel med softtop med glassrute (Robbins/Cabrioworld)
- kompatibel med hardtop (gjerne med sidefestene også)
- mulig å kombinere med staget mellom setebeltetårnene.
- god sikt bakover
- mulig å kombinere med NB windblocker.
Disse kriteriene tror jeg Boss Frog sin Clearview er alene om å tilfredsstille, men dette blir jo litt subjektivt.
Bøylen ser bra ut, er fint laget, har god kvalitet på finish og lakk, har svært solide innfestinger og veier 25kg
(forøvrig så veier en hardtopp omtrent det samme)
Som tillegsutstyr har jeg kjøpt braketter for setebeltene (som gjør at de blir enklere å bruke sammen med bøyla):
(ikke bilde av Beverly)
Polstring og trekk må man jo ha (ikke bilde av Beverly):
Slik omtrent vil det ta seg ut når den er montert (ikke bilde av Beverly):
Så da kan jeg snurre alle veier .....
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Godt kjøp Erik, jeg liker den der jeg også. Mye bra kjøpspunkter også ser den bedre ut enn de fleste HDene.
Re: Beverly
Denne ser veldig bra ut. De har dratt rørene i front lenger ut i forhold til HD HC2 som jeg har for å få bedre plass til både org sele og HT låsene. Krever vel litt mer massering av sidepanelene men er nok verdt det. Polstring er veldig viktig. Uten så slår man jo seg i hjel på bøylen før bilen rekker og tippe.
Min i forhold:
http://lh4.ggpht.com/_gr7cLDojmKI/SChU8 ... 001%29.jpg
http://lh6.ggpht.com/_gr7cLDojmKI/SChVe ... 8(005).jpg
Min i forhold:
http://lh4.ggpht.com/_gr7cLDojmKI/SChU8 ... 001%29.jpg
http://lh6.ggpht.com/_gr7cLDojmKI/SChVe ... 8(005).jpg
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Beverly
Jøss. Blir skikkelig ræserbil dette her
Blir ikke noe glassrute bak på denne her, altså......
Blir ikke noe glassrute bak på denne her, altså......
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Jo, det blir både ræserbil og glassrutemojo-91 wrote:Jøss. Blir skikkelig ræserbil dette her
Blir ikke noe glassrute bak på denne her, altså......
Bøylen passer sammen med softtop med glassrute.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Re: Beverly
Eneste på lista der som Harddog sin ikke klarer er windblocker.
Alle de andre er null problem.
Sånn til info
-n
Alle de andre er null problem.
Sånn til info
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
De har ikke testet bøylene med destruktive tester i h.h.t. SCCA og de har vesentlig dårligere sikt bakover.nope-mx5 wrote:Eneste på lista der som Harddog sin ikke klarer er windblocker.
Alle de andre er null problem.
Sånn til info
-n
Det er også litt omdiskutert om du kan bruke vanlige sidefester til hardtopp på HD bøylen til NA.
Sånn til info
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Kommer ann på hvilken hard dog du velger med tanke på sikt bakover. Deuce som jeg har hatt i to bilen har helt suveren sikt bakover. En kan også sitte i bilen og ta på taket med de som har doble bøyler. Den jeg har nå med to stag (noe alla din) har jeg heller ikke noe problem med sikten bakover.
Hard Dog har kanskje ikke testet bøylene, men denne karen har
Hard Dog har kanskje ikke testet bøylene, men denne karen har
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Jeg har laget utvalgskriteriene utifra s.k. "single hoop".
Det er det jeg vil ha til Beverly fordi jeg synes det passer bilen best.
Jeg er klar over at det finnes andre bøyler med andre utforminger, og da blir sikkert utvalgskriteriene anderledes.
Men for Single Hoop, enkeltbøyle, så tror jeg lista mi er riktig.
Her er en liste som gir en ganske god oversikt:
http://www.teammiata.com/Roll_Bar_FAQs.html
Erik
Det er det jeg vil ha til Beverly fordi jeg synes det passer bilen best.
Jeg er klar over at det finnes andre bøyler med andre utforminger, og da blir sikkert utvalgskriteriene anderledes.
Men for Single Hoop, enkeltbøyle, så tror jeg lista mi er riktig.
Her er en liste som gir en ganske god oversikt:
http://www.teammiata.com/Roll_Bar_FAQs.html
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Smaken er som baken. Er en suveren ting, så slipper alle å kjøre med helt like biler med helt likt utstyr. Selv om bilen min er del kuleste av kule og tøfeste av tøffe
Men en ting du burde tenke på, og sikkert mange flere her på forumet som har bøyle, er hvor høyt du sitter i forhold til bøylen. Når jeg hadde originale seter kom hodet mitt over øverste punkt på bøylen. Og da er jo litt av poenget borte. Enter prøve å få ned sitteposisjonen på originalsetet eller handle inn lavere seter som bøttestoler. En annen ulempe er jo også å ha på hjelm. Jeg er over veltebøyla selv med setet boltet fast i gulvet Men, bedre å få kink i nakken enn å knekke den helt.
Harald derimot sitter trygt og godt
Gamlebilen med HD Deuce og bøtteseter på originale glidere. Er for høy for å kjøre en slik bil Kommer heldigvis mye lavere når jeg nå har boltet setene rett i gulvet.
Men en ting du burde tenke på, og sikkert mange flere her på forumet som har bøyle, er hvor høyt du sitter i forhold til bøylen. Når jeg hadde originale seter kom hodet mitt over øverste punkt på bøylen. Og da er jo litt av poenget borte. Enter prøve å få ned sitteposisjonen på originalsetet eller handle inn lavere seter som bøttestoler. En annen ulempe er jo også å ha på hjelm. Jeg er over veltebøyla selv med setet boltet fast i gulvet Men, bedre å få kink i nakken enn å knekke den helt.
Harald derimot sitter trygt og godt
Gamlebilen med HD Deuce og bøtteseter på originale glidere. Er for høy for å kjøre en slik bil Kommer heldigvis mye lavere når jeg nå har boltet setene rett i gulvet.
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Høyden på bøyla er viktig ja, så jeg har tatt med det i beregningene.
Høyden på Boss Frog er 19" (ca. 48cm) over hattehylla:
Som du kanskje vet så er ikke jeg noen kjempe
Her er et par bilder av deg og meg i Rudolf (det er jeg som styrer.....):
Så dette tror jeg går bra
Erik
Høyden på Boss Frog er 19" (ca. 48cm) over hattehylla:
Som du kanskje vet så er ikke jeg noen kjempe
Her er et par bilder av deg og meg i Rudolf (det er jeg som styrer.....):
Så dette tror jeg går bra
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline