Beverly

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Mere rødt ......

Da er kalesjen heeelt ferdigmontert.
Stram som bare det, men den strekker seg bittlitt etter noe bruk.

Image

Som man ser, så folder glassvinduet seg fint sammen bak veltebøyla.

Image

Setene mine kommer oprinnelig fra norvestlandet og trekkene fra en Eunos S-Limited som ble hugget i England.
I de originale setene har det aldri vært høyttalere.
Så da ble plastdekselet fjernet og Pioneer nakkestøtte fra en bil med MSSS ble montert i steden.
Jeg hadde disse liggende i LE-reservedelslageret mitt, med ledningsnett og det hele.
Pioneer høyttalerene er vesentlig bedre en de "vanlige" OEM høyttalerene som ble levert med MX5/Miata/Eunos.
Høyttalerene har den riktige kontakten, så der er bare å plugge inn i kontakten under setet.

Image

Og ikke overraskende så smatt setet på plass uten problemer.

Image

Her får man inntrykk av hvordan bøylen sitter i forhold til stolryggen.
Ingen fare for å "skalle" borti.

Image

Her får man intrykk av fargekombinasjonen rødt/sort i interiøret.
Rødfargen er litt vanskelig for fotoapparatet, det "matcher" bedre i virkeligheten.
Foreløpig har jeg fulgt "skjemaet" til R2-Limited til punkt og prikke.

Image

Det blir noen røde interiørdeler som jeg ikke får bruk for, men det får stå sin prøve :wink:

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Vegard »

Pent!

Har du planer om å montere 'padding' på veltebøyla?
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Vegard wrote: Har du planer om å montere 'padding' på veltebøyla?
Ja det har jeg.
Jeg har både padding og tilhørende trekk.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
henki
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 362
Joined: 08 May 2009, 16:38
Medlemsnummer: 795
Location: Kragerø¸
Status: Offline

Re: Beverly

Post by henki »

Det var veldig pent dette her.Håper jeg kan se det live senere
User avatar
tor340
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 223
Joined: 06 Mar 2007, 01:00
Location: Horten
Status: Offline

Re: Beverly

Post by tor340 »

Dæven Erik, du får det til. Tor
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Må jo kjøre litt også ......

Lørdag var det råkjøring igjen !
På tide å sjekke effekten av ny eksos og kjøling.

Image

Jeg har hatt endel problemer med hjulspinn på dynoen, så denne gangen brukte vi dekk-klister.

Forrige gang jeg målte Beverly, så var det stock oppsett.

Image

Denne gangen målte jeg 106 Hk (med kompressorreima hekta av), så dynoen er svært repeterbar,
Bosch-dynoen er satt opp etter DIN 70210 og utlest effekt er ganske konservativ (i forhold til SAE)

Så var det på tide å se hva slags effekt jeg har fått med nytt grenrør, katalysator og eksosanlegg + kompressor.

Image

Beverly har fine kurver, det er sikkert.

181 Hk og 192 Nm (la dere merke til at jeg rundet av oppover :wink: ).
Trykket ble målt til 10 psi, bensin 98 oktan og topphastigheten i fjerde gir før turtallsperre var 110 miles (177 km/t).
Ingen tenningsretardering, bare standard 10 grader BTDC.
Så forskjellen i effekt med denne utvekslingen på kompressor er 75Hk.

Dette er et oppsett med den laveste utvekslingen jeg har på reimhjul til kompressoren.
Jeg har reimhjul som gir høyere turtall på kompressoren med resulterende trykkøkning og høyere effekt.

Og det beste av alt ...... null ping !
Alt ser ut til å funke helt supert :)
Jeg merket tydelig villigere respons som jeg er sikker på at eksosanlegget bidrar til.

Artig var det også at etter endel heftig kjøring på dynoen så var temp-måleren på sikker og god avstand fra topp-posisjon.
Det betyr at jeg har svært god kjøling også.

Da sier jeg meg fornøyd og ser våren lyst i møte :)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Andrew
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 639
Joined: 11 Jul 2006, 02:00
Location: Vestlandet
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Andrew »

Strålande! :mrgreen:
Sjekk PM


-A-
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Beverly

Post by arildh »

Kult. Luxus å ha rulle i garasjen.
Er det mulig å holde en dyno day eller.no ? Mot betaling pr. bil seff da det er en del arbeid.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

arildh wrote:Kult. Luxus å ha rulle i garasjen.
Er det mulig å holde en dyno day eller.no ? Mot betaling pr. bil seff da det er en del arbeid.
Jeg er kun "co pilot", men jeg skal overbringe forespørselen.
Det kan forøvrig nevnes at vi er på jakt etter en bil vi kan bruke til å kalibrere/sammenligne dynoen med.
Da er det ønskelig med en bil som nylig har blitt målt på en annen dyno og som har kjent effekt og momentkurve.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Ernst
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 237
Joined: 04 Jun 2009, 13:54
Medlemsnummer: 794
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Ernst »

180Hk bør holde en liten stund :)
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.

-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Beverly

Post by DrHolm »

Hun begynner å bli en vakker dame Erik! :D (Utgp. var jo ikke så ille da..)

Morro å få effekt-økninga på papir, og se hvor mye det faktisk gjør forkjell. :)
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Glassblåsing

....har jeg god erfaring med.
Det er spesiellt effektivt på aluminiumsdeler.
Så jeg tok toppdekselet (et ekstradeksel jeg har liggende) en runde i blåsekammeret.

Image

Image

Jeg tror ikke jeg behøver å fortelle hva som er "før:" og "etter:" ..... :wink:

Så får vi se om ikke dekselet blir montert i motorrommet til Beverly.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
midget77
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 01 Sep 2004, 02:00
Medlemsnummer: 517
Location: Fredrikstad
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by midget77 »

Nydelig!
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Beverly

Post by AJF »

Topp tråd og en bil som bare blir mer og mer perfekt. Moro å se dyno resultat med og uten presse. Blir moro og se denne rundt Rudskogen og Våler etterhvert :D
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Beverly

Post by EatonMiata »

Dette både fungerer og ser dessuten ekstremt lekkert ut Erik.
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
Post Reply