Beverly
Moderator: Styremedlemmer
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Mere rødt ......
Da er kalesjen heeelt ferdigmontert.
Stram som bare det, men den strekker seg bittlitt etter noe bruk.
Som man ser, så folder glassvinduet seg fint sammen bak veltebøyla.
Setene mine kommer oprinnelig fra norvestlandet og trekkene fra en Eunos S-Limited som ble hugget i England.
I de originale setene har det aldri vært høyttalere.
Så da ble plastdekselet fjernet og Pioneer nakkestøtte fra en bil med MSSS ble montert i steden.
Jeg hadde disse liggende i LE-reservedelslageret mitt, med ledningsnett og det hele.
Pioneer høyttalerene er vesentlig bedre en de "vanlige" OEM høyttalerene som ble levert med MX5/Miata/Eunos.
Høyttalerene har den riktige kontakten, så der er bare å plugge inn i kontakten under setet.
Og ikke overraskende så smatt setet på plass uten problemer.
Her får man inntrykk av hvordan bøylen sitter i forhold til stolryggen.
Ingen fare for å "skalle" borti.
Her får man intrykk av fargekombinasjonen rødt/sort i interiøret.
Rødfargen er litt vanskelig for fotoapparatet, det "matcher" bedre i virkeligheten.
Foreløpig har jeg fulgt "skjemaet" til R2-Limited til punkt og prikke.
Det blir noen røde interiørdeler som jeg ikke får bruk for, men det får stå sin prøve
Erik
Da er kalesjen heeelt ferdigmontert.
Stram som bare det, men den strekker seg bittlitt etter noe bruk.
Som man ser, så folder glassvinduet seg fint sammen bak veltebøyla.
Setene mine kommer oprinnelig fra norvestlandet og trekkene fra en Eunos S-Limited som ble hugget i England.
I de originale setene har det aldri vært høyttalere.
Så da ble plastdekselet fjernet og Pioneer nakkestøtte fra en bil med MSSS ble montert i steden.
Jeg hadde disse liggende i LE-reservedelslageret mitt, med ledningsnett og det hele.
Pioneer høyttalerene er vesentlig bedre en de "vanlige" OEM høyttalerene som ble levert med MX5/Miata/Eunos.
Høyttalerene har den riktige kontakten, så der er bare å plugge inn i kontakten under setet.
Og ikke overraskende så smatt setet på plass uten problemer.
Her får man inntrykk av hvordan bøylen sitter i forhold til stolryggen.
Ingen fare for å "skalle" borti.
Her får man intrykk av fargekombinasjonen rødt/sort i interiøret.
Rødfargen er litt vanskelig for fotoapparatet, det "matcher" bedre i virkeligheten.
Foreløpig har jeg fulgt "skjemaet" til R2-Limited til punkt og prikke.
Det blir noen røde interiørdeler som jeg ikke får bruk for, men det får stå sin prøve
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Ja det har jeg.Vegard wrote: Har du planer om å montere 'padding' på veltebøyla?
Jeg har både padding og tilhørende trekk.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Må jo kjøre litt også ......
Lørdag var det råkjøring igjen !
På tide å sjekke effekten av ny eksos og kjøling.
Jeg har hatt endel problemer med hjulspinn på dynoen, så denne gangen brukte vi dekk-klister.
Forrige gang jeg målte Beverly, så var det stock oppsett.
Denne gangen målte jeg 106 Hk (med kompressorreima hekta av), så dynoen er svært repeterbar,
Bosch-dynoen er satt opp etter DIN 70210 og utlest effekt er ganske konservativ (i forhold til SAE)
Så var det på tide å se hva slags effekt jeg har fått med nytt grenrør, katalysator og eksosanlegg + kompressor.
Beverly har fine kurver, det er sikkert.
181 Hk og 192 Nm (la dere merke til at jeg rundet av oppover ).
Trykket ble målt til 10 psi, bensin 98 oktan og topphastigheten i fjerde gir før turtallsperre var 110 miles (177 km/t).
Ingen tenningsretardering, bare standard 10 grader BTDC.
Så forskjellen i effekt med denne utvekslingen på kompressor er 75Hk.
Dette er et oppsett med den laveste utvekslingen jeg har på reimhjul til kompressoren.
Jeg har reimhjul som gir høyere turtall på kompressoren med resulterende trykkøkning og høyere effekt.
Og det beste av alt ...... null ping !
Alt ser ut til å funke helt supert
Jeg merket tydelig villigere respons som jeg er sikker på at eksosanlegget bidrar til.
Artig var det også at etter endel heftig kjøring på dynoen så var temp-måleren på sikker og god avstand fra topp-posisjon.
Det betyr at jeg har svært god kjøling også.
Da sier jeg meg fornøyd og ser våren lyst i møte
Erik
Lørdag var det råkjøring igjen !
På tide å sjekke effekten av ny eksos og kjøling.
Jeg har hatt endel problemer med hjulspinn på dynoen, så denne gangen brukte vi dekk-klister.
Forrige gang jeg målte Beverly, så var det stock oppsett.
Denne gangen målte jeg 106 Hk (med kompressorreima hekta av), så dynoen er svært repeterbar,
Bosch-dynoen er satt opp etter DIN 70210 og utlest effekt er ganske konservativ (i forhold til SAE)
Så var det på tide å se hva slags effekt jeg har fått med nytt grenrør, katalysator og eksosanlegg + kompressor.
Beverly har fine kurver, det er sikkert.
181 Hk og 192 Nm (la dere merke til at jeg rundet av oppover ).
Trykket ble målt til 10 psi, bensin 98 oktan og topphastigheten i fjerde gir før turtallsperre var 110 miles (177 km/t).
Ingen tenningsretardering, bare standard 10 grader BTDC.
Så forskjellen i effekt med denne utvekslingen på kompressor er 75Hk.
Dette er et oppsett med den laveste utvekslingen jeg har på reimhjul til kompressoren.
Jeg har reimhjul som gir høyere turtall på kompressoren med resulterende trykkøkning og høyere effekt.
Og det beste av alt ...... null ping !
Alt ser ut til å funke helt supert
Jeg merket tydelig villigere respons som jeg er sikker på at eksosanlegget bidrar til.
Artig var det også at etter endel heftig kjøring på dynoen så var temp-måleren på sikker og god avstand fra topp-posisjon.
Det betyr at jeg har svært god kjøling også.
Da sier jeg meg fornøyd og ser våren lyst i møte
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Re: Beverly
Strålande!
Sjekk PM
-A-
Sjekk PM
-A-
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Re: Beverly
Kult. Luxus å ha rulle i garasjen.
Er det mulig å holde en dyno day eller.no ? Mot betaling pr. bil seff da det er en del arbeid.
Er det mulig å holde en dyno day eller.no ? Mot betaling pr. bil seff da det er en del arbeid.
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Jeg er kun "co pilot", men jeg skal overbringe forespørselen.arildh wrote:Kult. Luxus å ha rulle i garasjen.
Er det mulig å holde en dyno day eller.no ? Mot betaling pr. bil seff da det er en del arbeid.
Det kan forøvrig nevnes at vi er på jakt etter en bil vi kan bruke til å kalibrere/sammenligne dynoen med.
Da er det ønskelig med en bil som nylig har blitt målt på en annen dyno og som har kjent effekt og momentkurve.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- 2000 RPM
- Posts: 237
- Joined: 04 Jun 2009, 13:54
- Medlemsnummer: 794
- Location: Haugesund
- Status: Offline
Re: Beverly
180Hk bør holde en liten stund
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: Beverly
Hun begynner å bli en vakker dame Erik! (Utgp. var jo ikke så ille da..)
Morro å få effekt-økninga på papir, og se hvor mye det faktisk gjør forkjell.
Morro å få effekt-økninga på papir, og se hvor mye det faktisk gjør forkjell.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Glassblåsing
....har jeg god erfaring med.
Det er spesiellt effektivt på aluminiumsdeler.
Så jeg tok toppdekselet (et ekstradeksel jeg har liggende) en runde i blåsekammeret.
Jeg tror ikke jeg behøver å fortelle hva som er "før:" og "etter:" .....
Så får vi se om ikke dekselet blir montert i motorrommet til Beverly.
Erik
....har jeg god erfaring med.
Det er spesiellt effektivt på aluminiumsdeler.
Så jeg tok toppdekselet (et ekstradeksel jeg har liggende) en runde i blåsekammeret.
Jeg tror ikke jeg behøver å fortelle hva som er "før:" og "etter:" .....
Så får vi se om ikke dekselet blir montert i motorrommet til Beverly.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- midget77
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 01 Sep 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 517
- Location: Fredrikstad
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Nydelig!
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Beverly
Topp tråd og en bil som bare blir mer og mer perfekt. Moro å se dyno resultat med og uten presse. Blir moro og se denne rundt Rudskogen og Våler etterhvert
-
- 2000 RPM
- Posts: 254
- Joined: 13 Feb 2009, 21:38
- Status: Offline
Re: Beverly
Dette både fungerer og ser dessuten ekstremt lekkert ut Erik.
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....