Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
allram
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 303
Joined: 11 Mar 2011, 07:15
Medlemsnummer: 908
Location: Svelvik, Vestfold
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by allram »

Da har jeg lagt ut noen bilder fra da jeg og Trym var å henta bilen og etter en liten vask og rundtur idag. Bilen rakk faktisk å bli litt møkkete når jeg tok bilder (tok litt tid å finne sted å ta bilder :P). Ps: Ikke beste fotografen, men satser på å lære litt! :D

Første stopp etter henting av bil:
Image

Etter vask idag 26.03:

Image

Image

Image

Image

Flere bilder kommer nok opp etterhvert når jeg og Trym har fått tatt en liten photshoot ;)
Last edited by allram on 29 Mar 2011, 09:32, edited 1 time in total.
User avatar
jallatralla
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 307
Joined: 03 Jun 2009, 12:40
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by jallatralla »

Gratulerer. :)
2001 1.6 NBFL
20´th 1927/2000
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by 20´th 1927/2000 »

Gratulerer med morsom bil!
Ernst
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 237
Joined: 04 Jun 2009, 13:54
Medlemsnummer: 794
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by Ernst »

nope-mx5 wrote:
Trym N1290 wrote:anbefaler eibach sine 35mm vegard, noe lavere blir bare ubrukelig mener jeg :( Har akkurat lastet ned tuv papirene og skrevet di ut så tenkte jeg skulle få mine inn i vognkort, vist det er samme til din kan jo du få låne papirene etterpå vist det blir eibach (eller eventuelt bare skrive di ut selv da, men tilbyr i hvertfall hehe) =) billige er de også, selges til og med som ekstra utstyr på mazda.
Får håpe Eibach er bedre på NC en på NA/NB.
Der er de totalt useless :)

-n
Har kjørt eibach senk i 2 år på min NC og det har fungert gullefint :)
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.

-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
User avatar
allram
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 303
Joined: 11 Mar 2011, 07:15
Medlemsnummer: 908
Location: Svelvik, Vestfold
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by allram »

Hadde en liten photoshoot til med Trym igår, var veldig uheldig med lyset så ikke mange bildene ble brukbare....

Image

Image

Image

Image


Hmm, glemte en flekk!
Image
User avatar
allram
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 303
Joined: 11 Mar 2011, 07:15
Medlemsnummer: 908
Location: Svelvik, Vestfold
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by allram »

Noen bilder fra utstillingen i Asker 6.august:

Image

Image
User avatar
allram
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 303
Joined: 11 Mar 2011, 07:15
Medlemsnummer: 908
Location: Svelvik, Vestfold
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by allram »

Jaja, her har det ikke skjedd så veldig mye :P

Jeg har byttet høytalere ihvertfall! Kjøpte meg POLK 5x7" som passet rett inn :) Fjernet gamle 5x7 og diskanten. Det er også plass til 6.5" høytalere, må bare skjære litt i plasten som man kan se på bildene.

Har også byttet spiller til en 1-din med hylle under(skal love deg den hylla er gull verdt i en bil med liten plass! :D) Har en JVC KD-R921BTE Har ingen bilder av montering her, men det var relativt enkelt, kjøpte meg også en modul fra E-Bay(Axxess Metra ASWC OEM Steering Wheel Control Adapter)) for å få rattstyringen til å virke, måtte bare koble om 2 ledninger fra original ledningsnettet til modulen så kjente den igjen bilen og spilleren ;)

Sleit litt med å finne deksel som passet bra i bilen til å erstatte original radioen, men fant dette på E-bay: [url=http://www.ebay.com/itm/MX-5-MIATA-CAR- ... 976wt_1163]MX-5 MIATA CAR STEREO SINGLE/DOUBLE/2/D-DIN RADIO INSTALL DASH KIT 99-7519B


Image
Gammel høytaler med diskant.

Image
Høytaler hullet.

Image
Dørtrekket...

Image

Ferdig, ser ikke forskjellen :D
Ble veldig fornøyd med de nye høytalerne, mye mer fyldig lyd, blir spennende å høre hvordan det blir når taket går ned til våren ;)
User avatar
Trym N1290
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1897
Joined: 02 Nov 2010, 23:22
Medlemsnummer: 888
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by Trym N1290 »

Kan skrive under på at det ble bedre lyd :) mmmmmmmmmm

Hvaa? nå er det jo mildt allerede, bare å flekke ned takpappen :wink: 8)
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
User avatar
allram
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 303
Joined: 11 Mar 2011, 07:15
Medlemsnummer: 908
Location: Svelvik, Vestfold
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by allram »

Trym N1290 wrote:Kan skrive under på at det ble bedre lyd :) mmmmmmmmmm

Hvaa? nå er det jo mildt allerede, bare å flekke ned takpappen :wink: 8)
jojo, har ikke kjørt med bilen hele uka :P har hatt litt å skru på med den nye bilen til Sandra :D
User avatar
allram
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 303
Joined: 11 Mar 2011, 07:15
Medlemsnummer: 908
Location: Svelvik, Vestfold
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by allram »

Jaujau, da var det en liten vask i dag og selvfølgelig noen bilder må tas da!

Image

Image

Image

Potta var veldig veldig veldig møkkete (aka. sort!) så gjorde den godt rein og prøvde ut biltema sin metalpolish, fungerte overraskende godt ;)
Image

Image

Image

Image
User avatar
allram
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 303
Joined: 11 Mar 2011, 07:15
Medlemsnummer: 908
Location: Svelvik, Vestfold
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by allram »

Må nesten i skammekroken, så lite som skjer her :P

Har ihvertfall i Februar i år byttet høyttalere igjen.. ble Rockford Fosgate Power T2652S 6.5" komponentsett, der bygger mellomtonene ca 6.5cm, og har 8cm klaring i NC :)
Disse drives via Alpine KTP-445A 4-kanals liten forsterkersak som gir 4x100W, kobles inn på ledningsnett mellom spiller og bilens originalledninger, måtte modifisere litt, men virker knallbra.

Har også montert nytt luftinntak: (Cobalt Cold Air Induction)
Image

Vet ikke om det har noe for seg, men nå får den ihvertfall nok luft!

Montert Chrome Hoodlifters
Image

Byttet ut antennen, med en litt mindre versjon: (Som også kan brukes i vaskemaskin, for de som gjør det :) )
Image

Til helgen så blir det å prøve å montere lys i fotbrønnen, som har ligget i garasjen i 1års tid...
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by Anders »

Flott bil med den riktige fargen. Hvordan ble lyden med nye høyttalere og forsterker? Hvor plasserte du forsterkeren? Bilder?

Lys i fotbrønnene er enkelt, det gjorde jeg forrige helg med min. Koble det på lyset ved nøkkelen, med mindre du kjøpte det orginale fra Mazda som kobles til noen av ledningene som går til klokkene.. :)
User avatar
allram
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 303
Joined: 11 Mar 2011, 07:15
Medlemsnummer: 908
Location: Svelvik, Vestfold
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by allram »

Anders981 wrote:Flott bil med den riktige fargen. Hvordan ble lyden med nye høyttalere og forsterker? Hvor plasserte du forsterkeren? Bilder?

Lys i fotbrønnene er enkelt, det gjorde jeg forrige helg med min. Koble det på lyset ved nøkkelen, med mindre du kjøpte det orginale fra Mazda som kobles til noen av ledningene som går til klokkene.. :)
Kjøpte det originale mazda settet, skal jo bare være plug-n-play da :)

Lyden ble kanonbra, mye klarere og en god del mer mellomtone, plasserte forsterkeren under rattet til høyre, nærmest midten av dashbordet. er en liten "lomme" der. Var så å si lagd for denne forsterkeren, passer perfekt oppi der :) Men ser nå at Alpine har releaset en ny versjon KTP-445U som er ferdig med iso overganger i begge ender, så hadde spart litt kabelskjøting hvis jeg hadde sett den litt før...
User avatar
allram
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 303
Joined: 11 Mar 2011, 07:15
Medlemsnummer: 908
Location: Svelvik, Vestfold
Contact:
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by allram »

Anders981 wrote:Flott bil med den riktige fargen. Hvordan ble lyden med nye høyttalere og forsterker? Hvor plasserte du forsterkeren? Bilder?

Lys i fotbrønnene er enkelt, det gjorde jeg forrige helg med min. Koble det på lyset ved nøkkelen, med mindre du kjøpte det orginale fra Mazda som kobles til noen av ledningene som går til klokkene.. :)
Kjøpte det originale mazda settet, skal jo bare være plug-n-play da :)

Lyden ble kanonbra, mye klarere og en god del mer mellomtone, plasserte forsterkeren under rattet til høyre, nærmest midten av dashbordet. er en liten "lomme" der. Var så å si lagd for denne forsterkeren, passer perfekt oppi der :) Men ser nå at Alpine har releaset en ny versjon KTP-445U som er ferdig med iso overganger i begge ender, så hadde spart litt kabelskjøting hvis jeg hadde sett den litt før...

Skal få tatt litt bilder av forsterkeren også til helgen.
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: Vegard's MX-5 20th Anniversary Edition

Post by Anders »

allram wrote: Kjøpte det originale mazda settet, skal jo bare være plug-n-play da :)

Lyden ble kanonbra, mye klarere og en god del mer mellomtone, plasserte forsterkeren under rattet til høyre, nærmest midten av dashbordet. er en liten "lomme" der. Var så å si lagd for denne forsterkeren, passer perfekt oppi der :) Men ser nå at Alpine har releaset en ny versjon KTP-445U som er ferdig med iso overganger i begge ender, så hadde spart litt kabelskjøting hvis jeg hadde sett den litt før...

Skal få tatt litt bilder av forsterkeren også til helgen.
Åja. Ja, men jeg har sett hvordan det orginale settet installeres, og det ser langt mer komplisert ut enn det jeg gjorde. Kjøpte to LED greier og stjal strøm fra nøkkel lyset, det ble mye billigere og jeg fikk akkurat den fargen jeg ville ha :)

Kult, det høres ut som noe som kan passe for meg. Ser frem til bilder, plasseringen hørtes interessant ut.
Post Reply