Anders' 2007 MX-5 True Red

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Anders' 2007 MX-5 True Red

Post by Anders »

Hei folkens!

Bestod oppkjøringen i dag etter å ha fyllt 18 forrige lørdag, så da ble det en aldri så liten 2-3 timer kjøretur med bilen jeg kjøpte lille julaften i fjor. Deilig med taket nede til tross for en del snø..

Her er noen bilder fra tidligere i januar da jeg polerte den. Har så langt montert xenonlys og senket setene ca. 5 cm, men sistnevnte skjedde etter av bildene ble tatt. Bestilte også noen coilovers i dag, bilen er jo fryktelig høy foreløpig.. Har også fikset den velkjente vannlekasjen foran frontruta, samt fått bilen opp på løftebukk for oljebehandling etterfulgt av en ukes tørking.

Bilen er en 2007 NC PRHT i True Red med Simons sportseksos. Den har akkurat passert 35k km.

Image

Image

Image

Image

Ser frem til sommerturen i år, antar at jeg mottar medlemsnummeret mitt snart.
Last edited by Anders on 23 Feb 2016, 12:08, edited 1 time in total.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by Miatapowers »

Pen bil dette ja, kjekt å se det er flere nc, hold oss oppdatert på alt du gjør, eg følger med alt og alle og ingenting er uinteresant. og du har absolutt rett, den er alt for høy :D Hva coiloverskit er det du går for ?
Og hva xenon er det du har montert, eg hadde xenon i langlysa men ble kortvarig da det var for tregt.. Var jo kommet frem før det var full styrke på dem.. Og når det gjelder den vannlekasjen, så vil eg gjerne vite mer om denne,den har eg ikke hørt noe om før..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3199
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by 2re »

Gratulerer og velkommen i klubben :)
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
Fabiz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 06 Jan 2013, 18:41
Medlemsnummer: 1060
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by Fabiz »

Skulle ønske jeg hadde NC med 35k på telleren ved fylte 18 år. :shock:

Morsom bil. Jeg er også nysgjerrig på dette coiloversettet. Hva slags felgplaner har du?

Enda mer ungt blod i klubben, det liker vi. Nå er det jo så mange MX5 i Follo/Østfold at vi snart kan starte eget lokallag. :lol:

Fabian
Tlf. 41 42 64 20
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Velkommen til deg :)
Moro med flere NC-er.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by Anders »

Miatapowers wrote:Pen bil dette ja, kjekt å se det er flere nc, hold oss oppdatert på alt du gjør, eg følger med alt og alle og ingenting er uinteresant. og du har absolutt rett, den er alt for høy :D Hva coiloverskit er det du går for ?
Og hva xenon er det du har montert, eg hadde xenon i langlysa men ble kortvarig da det var for tregt.. Var jo kommet frem før det var full styrke på dem.. Og når det gjelder den vannlekasjen, så vil eg gjerne vite mer om denne,den har eg ikke hørt noe om før..
Takk! Det skal jeg gjøre, kan jo bare poste oppdateringer i denne tråden.
Coilover: http://www.dcperformance.co.uk/cheap/69 ... 60801.html
Xenonlys hovedlys:

Image

Image

Image

Xenon i fjernlys fungerer heller dårlig da pærene bruker såpass langt tid på å nå riktig varme.

Vannlekasjen er en kjent svakhet, men det betyr ikke at selve lekasjen har inntruffet på alle NC eller på begge sider. På min har sistnevnte skjedd. Det gjelder to klips som plasten mellom panser og frontrute skrues fast i. De er kun forseglet med noe tynt, porøst materiale, så har gikk jeg løs med silikon. Forrige eier hadde ikke merket noe, men jeg synes det var merkelig at teppene alltid var fuktige og at det dugget så ekstremt inni bilen. Jeg fikk bekreftet at det var en lekasje da jeg så at det hang dråper under dashboardet rett ved siden av OBD II porten og et par deler her var blitt brune.

Image

Image
2re wrote:Gratulerer og velkommen i klubben :)
Takk takk!
Fabiz wrote:Skulle ønske jeg hadde NC med 35k på telleren ved fylte 18 år. :shock:

Morsom bil. Jeg er også nysgjerrig på dette coiloversettet. Hva slags felgplaner har du?

Enda mer ungt blod i klubben, det liker vi. Nå er det jo så mange MX5 i Follo/Østfold at vi snart kan starte eget lokallag. :lol:

Fabian
Hehe, det var spesifikke mål, to år med mye jobbing og 90% sparing som i god tid før 18-årsdagen gjorde drømmen til virkelighet.

Det er helt sikkert, jeg kommer til å ha det mye morro med bilen.

http://www.dcperformance.co.uk/cheap/69 ... 60801.html

Jeg lurer på TSW Nurburgring i matt gunmetal. En rask, på godt norsk bildehandel ga meg et inntrykk til hvordan det vil se ut:

Image

Det er bra at det er mange MX5 i Østfold, ser frem til et møte. Har ikke møtt noen annen ennå, men det kommer vel.
Rudolf wrote:Velkommen til deg :)
Moro med flere NC-er.

Erik
Takk!
Absolutt. Morsomme biler. :D
User avatar
leder
500 RPM
500 RPM
Posts: 54
Joined: 21 Sep 2010, 22:25
Location: Svolvær
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by leder »

Velkommen i klubben!
Gratulerer masse med en flott bil! og ikke minst lappen ;)
Flott utgangspunkt, og jeg liker stilen du planlegger for bilen. Kjører selv nokså like felger som du ser for deg. BBS RG-R 17" på bilen min, ser knalltøft ut!
Bare å glede seg til sommeren! Regner med du melder deg på sommerturen også etterhvert? :-)
Lykke til med gliset! :)
Alexander Jansen
Leder
Norsk MX-5/Miata Klubb
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by Anders »

leder wrote:Velkommen i klubben!
Gratulerer masse med en flott bil! og ikke minst lappen ;)
Flott utgangspunkt, og jeg liker stilen du planlegger for bilen. Kjører selv nokså like felger som du ser for deg. BBS RG-R 17" på bilen min, ser knalltøft ut!
Bare å glede seg til sommeren! Regner med du melder deg på sommerturen også etterhvert? :-)
Lykke til med gliset! :)
Takk takk! :)
Så bra. Det hørtes tøft ut ja, har du noen bilder?
Ja, ikkesant.. Klart jeg må være med på sommerturen! Blir vel en av de yngre der.. :lol:
User avatar
leder
500 RPM
500 RPM
Posts: 54
Joined: 21 Sep 2010, 22:25
Location: Svolvær
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by leder »

Flotters!
Her har du link til tråden min :-)
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 24&t=15055
Alexander Jansen
Leder
Norsk MX-5/Miata Klubb
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by Anders »

Flott bil! Smakfulle endringer du har gjort. Du har favorittfargen min for MX-5, og felgene passet godt!
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by Anders »

Disse kom i dag. Skal bli spennende å få dem montert!

Image

Bestilte også det lave instrument coveret fra den nyeste modellen.. Trenger det fordi jeg sitter så lavt etter å ha senket setene at standard coveret kommer litt i veien når jeg skal se på veien foran meg.. Dessuten ser det mye bedre ut.
Slik ser det ut:

Image

Jeg spurte hos en forhandler, hvor det bildet forresten er fra, hvor mye de skulle ha for den delen. Mener han sa rundt 2800 kr.. Det var jo en helt syk pris for en liten plastikkbit, så da fikk jeg skrevet ned delenummeret og bestilt delen fra TascaParts.com for kr 789 :)
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by Anders »

Endelig er bilen blitt lav. Cobra coilovers montert.

Image
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by Pelle »

Vakkert :D
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by Anders »

Jo takk, det er jeg helt enig i! :D

Da var det nye rattet mitt nesten ferdig! Mangler bare å få lakkert dekslene svart blank istedet for matt, så blir dette rattet sendt min vei fra Polen. Akkurat slik jeg ønsket meg. Ser frem til å få det montert!

Image
User avatar
allram
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 303
Joined: 11 Mar 2011, 07:15
Medlemsnummer: 908
Location: Svelvik, Vestfold
Contact:
Status: Offline

Re: Min første bil

Post by allram »

Gratulerer med bil og som medlem i klubben :)

har du noen flere planer for bilen etterhvert?
Post Reply