Sunnmørsk NA

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
reddabb
0 RPM
0 RPM
Posts: 5
Joined: 22 Jul 2015, 01:15
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by reddabb »

fin bil
User avatar
Sunnmøring
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 260
Joined: 19 Nov 2013, 18:26
Medlemsnummer: 1120
Location: Ålesund\Eidsdal
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by Sunnmøring »

Awwwyeeeaah, på tide med vinterdekk! Eg kryssar fjellovergangar med jamne mellomrom så eg knallar til med omlegging.

Image

Image Image

t.h. Hakkapelitta med henholdsvis 4 og 5 mm mønsterdybde igjen. Dei beste (eller minst dårlige :oops: ) får stå bak, sjølvsagt.
t.v. Mazda felgane forsegla ikkje heile anleggsflata rundt navet, men er faktisk forma som ei "+" (mazda har vore flinke med å trimme av unødvendig vekt). Alle boltane i spacerane har derfor blitt grisa til med kobbarpasta i eit forsøk på å hindre rust.

Eg må sjølvsagt nemne det obligatoriske: bilen er bedre med vinterdekka på orginalfelg på tross av litt høgare vekt samanlikna med rota felgane - mindre støy, men viktigare og mest overraskande, bedre respons på styringa! Det er det eg innbiller meg i det minste :P
Rudolf wrote:
Sunnmøring wrote:Dagens tips: tørk støv og ditt ut av denne pakninga om du har treige vindauge ;)
Det er mye bedre tidsfordriv en spising av svele når du tar ferga.
:wink:

Erik
Om ein er ekstra modig kan ein faktisk drage ut heile pakninga, meeeeen, då må du ha silikonspray på sporet i døra for å klare å skli pakninga ned igjen. Eg måtte bruke vindauge til å drage ned pakninga, men det gjekk faktisk veldig lett. Der var ikkje mykje smuss i nedre del av pakninga, så i mitt tilfelle var det ikkje verdt bryet. :|
Steinar wrote:Allt til sin tid. Svele er et must på fergene på vest/nordvestlandet,

Steinar
(Bastant trønder.)
Apropo fergesvele må eg diverre medbringe at Fjord 1 har satt ned foten. Bemanninga på ferga får ikkje ein gong lov til å selge kaffi. Grunnen hadde noko å gjere med at dei mindre kioskane dreve av bemanninga var stort sett "skattefri" drift :roll:
So no er svele og kaffi kun å få på fergesamband som er Europaveg, det i alle fall det fergemannen har fortalt meg :(
reddabb wrote:fin bil
Takk! Kjekt å høre at det ikkje er berre eg som syns det hehe :mrgreen:
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
User avatar
torbra
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 205
Joined: 03 Feb 2014, 17:23
Medlemsnummer: 1122
Location: Valdres
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by torbra »

Du har nok rett i at dei originale felga er mer lettkjørte, det er difor dei er originale! :lol: La om eg og, så nå ble dei originale felga satt bort til våren. Må kanskje få tak i no et45- 14 til vinterbruk også. Du har jammen samme dekk du som eg!
-91 BRG-SE, Schneller Heinz
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1139
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by obi-one »

Helt enig i at 14 tommer med ET 45 gir en helt annen kjøreopplevelse, også på sommeren. Men selvsagt ingen vits i originalt innpress når du har spacere, da har du jo allerede tuklet til skrubberadiusen...... :?
User avatar
torbra
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 205
Joined: 03 Feb 2014, 17:23
Medlemsnummer: 1122
Location: Valdres
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by torbra »

Nei,nei! Ingen spacere! Mente å skrive 14", for all del!
-91 BRG-SE, Schneller Heinz
User avatar
Sunnmøring
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 260
Joined: 19 Nov 2013, 18:26
Medlemsnummer: 1120
Location: Ålesund\Eidsdal
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by Sunnmøring »

Dette med innpress, felgstørrelse, dekkbreidd og virkninga det har på styringa har lenge plaga meg, fordi eg ikkje heilt forstår det. Men eg fann ei grei forklaring på det.
Han skriv ikkje noko om innpress, men ein kan skjønne at meir av det vil gi økt "moment", eller "leverage" som han så fint skriv.
For any given car you need to go wider and lower profile as you increase wheel diameter to maintain rolling circumference.
As the contact patch gets wider side to side it gets shorter front to back. In fact, for any given car, going with lower profile tires does NOT increase the area of the contact patch, only the shape.

Two steering effects result from a wider, shorter contact patch. First, the shorter contact patch reduces the caster, not in the sense of changing the caster angle but by reducing the "moment" that you feel in the steering wheel. The shorter contact patch reduces the leverage that the tire can exert on the steering. Caster is identical to the caster of say a shopping buggy front wheel. It can also be described as "trail". The idea is that the geometric center of the contact patch trails behind the center of rotation of the steering axis. This means the front wheels will always try to trail straight and the steering wheel needs constant pressure to turn the wheels. One effect of this is that turning the wheel raises the car on the inside wheel and lowers car on the outside wheel causing the weight of the car to push down on the wheel and force it straight. This is in addition to the trailing effect. Shortening the contact patch reduces both these effects. The result is less force is felt through the steering wheel as less feel.

Second, the wider contact patch exerts more leverage trying to twist the wheel when it runs in a groove or hits an obstacle, or if driving torque is put through the tire as in fwd. This effect causes "tramlining" or the tendency of the tire to follow grooves in the road. Actually it is the opposite of tramlining in the sense that the tire tries to climb out of the groove but it feels similar to the old tram line effect on narrow tired cars running on street car roads. It also cause smore torque steer on fwd cars as every difference in traction left to right is amplified by the extra leverage of the wider tire.

That's why wider isn't always better. In addition to other effects like stiffer ride you get adverse steering effects that can make bigger wheels and consequently wider tires less desireable than stock. The net result is always some reduction in steering feel and some increase in steering reaction to grooves, bumps and torque steer.
Og med dette kan eg endelig få fred i sjela mi x)

For dei som huskar LED prosjektet mitt, så har eg funne fram loddebolt og tolmodigheit. Om dette fungerar, ikkje tek fyr, og faktisk gir brukbart mønster på nærlyset så skal eg faktisk ta meg tid til å "fikse" den andre også.

Image
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
User avatar
Bubba
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 604
Joined: 11 Sep 2013, 16:44
Medlemsnummer: 1107
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by Bubba »

Interessant lesning, men påstanden om at kontaktflaten kun endrer form og ikke størrelse ved forskjellig bredde på dekkene kjøper jeg ikke.
Bubba
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
MX-Jon
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1121
Joined: 03 Jan 2013, 22:24
Medlemsnummer: 1062
Location: Oslo - Sentrum
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by MX-Jon »

Bubba wrote:Interessant lesning, men påstanden om at kontaktflaten kun endrer form og ikke størrelse ved forskjellig bredde på dekkene kjøper jeg ikke.
Kan hende det er noe i det. Marktrykket er tilnærmet identisk med lufttrykket. (Du ser feks at ved lavere lufttrykk blir det større flate fordi samme bilvekt da må spres over en større flate).
Og dersom marktrykket pr kvadratcm er likt og bilens vekt ikke endres betyr det at flaten/arealet vekten fordeles over må være lik.
Og når da bredden øker så må lengden minke for at arealet skal være det samme.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper :shock:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
User avatar
Bubba
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 604
Joined: 11 Sep 2013, 16:44
Medlemsnummer: 1107
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by Bubba »

Det er nok noe i det, men en forutsetning for denne hypotesen må være at bildekk er som tynne ballonger/slanger uten noen egen bæreevne, slik at lufttrykket er det eneste som bidrar til å holde dekket oppe. Men med moderne radialdekk kan man redusere dekktrykket bl.a. ved å bruke stivere dekksider. Kombinert med mykere gummiblanding i rullebanen kan man på denne måten oppnå en betydelig økning i kontaktflaten med underlaget.
Bubba
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by Rudolf »

Sunnmøring wrote:
For dei som huskar LED prosjektet mitt, så har eg funne fram loddebolt og tolmodigheit. Om dette fungerar, ikkje tek fyr, og faktisk gir brukbart mønster på nærlyset så skal eg faktisk ta meg tid til å "fikse" den andre også.

Image
Håper ikke du skal teste dette "live" på landeveien der andre bilister befinner seg.
Jeg har møtt nok biler med livsfarlige lys i en sving en mørk høstkveld :shock:
Marginen før jeg havnet i grøfta har noen ganger vært svært liten.

Hvis du har tenkt å bruke disse lysene, må du ha skikkelig måleutstyr for å sikre deg at de funker som de skal.
Vinkler, lysstyrke, reflekser og annet må være innenfor grensene for hva som blender andre trafikanter.

Mitt råd er å holde seg til godkjente lykter og pærer i trafikken.
Gud, så lyst jeg har hatt til å få tak i disse lysorglene som har holdt på å sende meg i grøfta.
Da hadde jeg anmeldt dem på flekken.

Erik
(dårlig nattesyn, som ikke tåler mye "tull")
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Sunnmøring
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 260
Joined: 19 Nov 2013, 18:26
Medlemsnummer: 1120
Location: Ålesund\Eidsdal
Status: Offline

Rele, fettsuging, m.m.

Post by Sunnmøring »

Image

Over og under t.v. - Trøblete rele. Eg har skreve om denne mystiske boksen før, det er den som styrer opninga av låvedørene når du;
1) Blinkar med langlys
2) Brukar knappen i gravsteinen
3) Skrur på kjørelys

Eg har hatt problem med at 1 og 3 ikkje fungerte, men fungerte dersom eg fysisk dulta litt borti releet. Eg gjekk ut ifrå at det var dårlig kontakt ein stad, og eg mistenkte soting innvendig i releet (noko som eg opplevde i min gamle toyota). Opnar du releet vil du sjå at det er litt meir enn eit enkelt rele. Komponenten som faktisk er det fysiske releet er den svarte terningen, som eg har operert opp for å rense med CRC Electronic cleaner, samt for å skrape rein kontaktpunkta.

Då eg testa på nytt i bilen var der null forbedring. Ting var like upålitelig som før - men eg merka at det fungerte dersom eg fysisk trykte på den svarte komponenten. Eg trakk så konklusjonen om at loddingane hadde sprukke opp. Dette fekk eg fiksa lett ved å varme opp alle punkta med loddebolt, enkelte plassar måtte eg også supplere med meir loddetinn. Etter dette fungera ting 99%! Eg er nøgd :mrgreen: dette er eit problem som har plaga meg lenge.
Resterande 1% er at lyktene ikkje går ned med ein gong etter ein har blinka med langlysa - dei er oppe 1-3 sekund før dei går ned igjen. Eg trur det er eit punkt eg har gløymt å varme opp, eller kanskje ein komponent som har blitt skada av varmen. :S

Konklusjon, kirugi av rele er unødvendig, CRC er unødvendig. Oppsmelting av loddingane derimot fungerar. Det er mulig det hadde fungert med steikeomn trikset i staden for å bruke loddebolt.

Image Image Image

Eg har også prøvd meg på fettsuging. Eg syns faktisk setet er veldig bra uten puta i ryggen, men setet får ein veldig punktert utsjånad. Så her treng eg noko som er der for å blåse opp setet når eg ikkje set i det, men kollapsar helt når eg set meg ned. Eg har tenkt å prøve med memory foam, så eg har bestilt meg to stykk puter på ebay som skal bli ofra i dette eksperimentet :twisted:
Rudolf wrote: Håper ikke du skal teste dette "live" på landeveien der andre bilister befinner seg.
Jeg har møtt nok biler med livsfarlige lys i en sving en mørk høstkveld :shock:
Marginen før jeg havnet i grøfta har noen ganger vært svært liten.

Hvis du har tenkt å bruke disse lysene, må du ha skikkelig måleutstyr for å sikre deg at de funker som de skal.
Vinkler, lysstyrke, reflekser og annet må være innenfor grensene for hva som blender andre trafikanter.

Mitt råd er å holde seg til godkjente lykter og pærer i trafikken.
Gud, så lyst jeg har hatt til å få tak i disse lysorglene som har holdt på å sende meg i grøfta.
Da hadde jeg anmeldt dem på flekken.

Erik
(dårlig nattesyn, som ikke tåler mye "tull")
Blir nok test i garasja med det første, og samanlikna av mønster og høgde opp imot vanlige h4 pærer. Tanken var at det ikkje skal vere til bry for andre når eg køyrer med nærlys og forhåpentlegvis kunne passere ein teknisk kontroll. 8)

Til slutt må eg nemne at det har skjedd eit mirakel: Utløysarlageret mitt har gått ifrå svak ulyd ved tomgang (slik har det vore siste halvåret) , til slarkete ulyd ved giring (forrige veke), for så å reparere seg sjølv. No er der ingen ulyd ved verken tomgang eller giring. Halleluja!
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
User avatar
Trym N1290
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1897
Joined: 02 Nov 2010, 23:22
Medlemsnummer: 888
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by Trym N1290 »

Godt stykke arbeid på releet ditt og fin wrightup :)

Angående utløser lageret ditt, det er vell nå som det ble stille at du burde bli bekymret? Hehe.

Uten direkte sammenligning.
Men jeg kom ut av matbutikken en gang i sommer, fant jeg en bremsekloss på bakken. Det vill si det var bare metallplata igjen, noen har altså kjørt med metall skrapelyd over lengre tid. Gått på butikken kansje rygget/kjørt litt fram, plata falt til slutt ut. Jeg ser for meg at den personen tenkte akkurat samme som deg heheheh. Åååh lyden borte!! Endelig :lol: :D
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
helly
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 420
Joined: 24 Aug 2013, 00:15
Location: Ålesund
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by helly »

Du står på du! Har ikke skrudd noe siden jeg kjøpte nye sommerdekk!


Skal lysene poppe opp når du blinker med langlysa? Det gjør ikke min.
Når lyden forsvinner fra lager som har laget ulyd, så har du slitt det så mye at du snart får større problem :p

Artig lesing :-) Blir jo gira på å skru selv. Får spare det opp til badet er ferdig ;)
1990 1.6
User avatar
Sunnmøring
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 260
Joined: 19 Nov 2013, 18:26
Medlemsnummer: 1120
Location: Ålesund\Eidsdal
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by Sunnmøring »

helly wrote:Du står på du! Har ikke skrudd noe siden jeg kjøpte nye sommerdekk!


Skal lysene poppe opp når du blinker med langlysa? Det gjør ikke min.
Når lyden forsvinner fra lager som har laget ulyd, så har du slitt det så mye at du snart får større problem :p

Artig lesing :-) Blir jo gira på å skru selv. Får spare det opp til badet er ferdig ;)
Lysa skal komme opp ja - dei skal i alle fall gjere det på mx5. Miata veit eg derimot ikkje noko om korleis ting skal fungere, men det eg veit er at Miata ikkje har det svarte releet som eg lodda. Mulig det er ein forskjell der. :?:
Trym N1290 wrote:Godt stykke arbeid på releet ditt og fin wrightup :)

Angående utløser lageret ditt, det er vell nå som det ble stille at du burde bli bekymret? Hehe.

Uten direkte sammenligning.
Men jeg kom ut av matbutikken en gang i sommer, fant jeg en bremsekloss på bakken. Det vill si det var bare metallplata igjen, noen har altså kjørt med metall skrapelyd over lengre tid. Gått på butikken kansje rygget/kjørt litt fram, plata falt til slutt ut. Jeg ser for meg at den personen tenkte akkurat samme som deg heheheh. Åååh lyden borte!! Endelig :lol: :D
Absolutt litt skeptisk til at lyden berre forsvann ja... kan eg ikkje berre få leve i trua om at det "gjekk seg til"? :roll:
Kva er det verste som kan skje her? At eg ikkje får bilen i gir?
Vil ikkje der kome noko forvarsel i form av ulyd før ting sluttar å fungere?
Eg får gjere litt meir research på dette...
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
User avatar
Sunnmøring
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 260
Joined: 19 Nov 2013, 18:26
Medlemsnummer: 1120
Location: Ålesund\Eidsdal
Status: Offline

Re: Sunnmørsk NA

Post by Sunnmøring »

Vanlige H4 Nærlys

Image

LED og H4 Nærlys

Image

Led og H4 Fjernlys

Image

Så ja... du kan få meir lys med LED pære. men plassering og størelse på diodane må helst vere mest mulig lik ei vanlig h4 glødepære.
Noko som ikkje stemmer i mitt tilfelle då eg har kjøpt såkalla "transverse filament bulbs". Sjå bildet under, og legg merke til orienteringa i forhold til sokkelen. Merk at pæra som no er prøvemontert er modifisert og rotert 90 grader.

Diodane for fjernlys burde vore plassert lenger bak, for å få bra lysspredning - dette kan sjølvsagt løysast ved å forskyve pæra lenger ut av reflektoren - men dette vil samtidig gi feil plassering av diodane for nærlys. Bilda over viser pæra justert lengst mulig inn for best mulig nærlys, baksida er at dette også då forskyv fjernlyset oppover.

Image
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
Post Reply