Øyvind's lille '94 NA

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
alex_johnsen
500 RPM
500 RPM
Posts: 97
Joined: 03 Jan 2006, 01:00
Location: Karmøy
Status: Offline

Post by alex_johnsen »

Ja, hva er planene for min første bil ? :wink:
Med venlig hilsen
Alexander Johnsen

-05 RX8 HP
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Post by mussa »

Hvis det er det han kommenterer på MSN så blir det spennende!! ;)
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Re: Øyvind's lille '94 NA

Post by TurboLag »

Hint -> http://i.imgur.com/EPTVJ5f.jpg
Ikke mazda motor

http://i.imgur.com/ln74pRp.jpg

Gikk bort fra planer om mazda motor, til fordel for litt utfordring og større volum :)

Annet nytt siden sist: Ny jobb, nytt hus med egen garasje, samboer :)

Er det no form for resize til bilder? Blei litt stort med img-taggen gitt..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Teejay187
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 735
Joined: 14 Jul 2012, 00:47
Status: Offline

Re: Øyvind's lille '94 NA

Post by Teejay187 »

SR20? Holy moly! Dette blir spennende!
User avatar
Lloyd
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 737
Joined: 12 Oct 2008, 20:04
Medlemsnummer: 912
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Øyvind's lille '94 NA

Post by Lloyd »

Rette innsuget som matcher toppdekselet og! Mangler muligens en T i slutten alikevel. Men 187 orginale hester med momentkurve tegnet med vater er sikkert en genial kombinasjon. :o

Eneste minuset er at det virker litt morsomt og skrøyte av at motoren kommer fra en Primera.. :lol:
Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner. :mrgreen:
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Re: Øyvind's lille '94 NA

Post by TurboLag »

Hehe, er nok allerede 4mm overdim på sylindrene :) Nytt innsug og eksosside skal det bli også :)
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
Lloyd
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 737
Joined: 12 Oct 2008, 20:04
Medlemsnummer: 912
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Øyvind's lille '94 NA

Post by Lloyd »

Ut av ren nysjerrighet.

Er den strekt til 2,4?
Synest og huske det var tynt mellom sylindrene oppi 2,4 sjiktet.
Syntest det virker nærmere 2,2 området kanskje? (Dette sier eg uten og ha peiling)

Er det en orginal SR blokk fra en VE?
Tenker på girkasse boltsirkel, sump og oljekanal for vvl.
For det var vel noen forskjeller på standard SR blokk og også FWD og RWD?

Bare lurer i forhold til og trykke den nedi brua på mx'n og girkasse valg og sånt! :D

Uten tvil spennende prosjekt.
Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner. :mrgreen:
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Øyvind's lille '94 NA

Post by Miatapowers »

Der var du tilbake og ja. :) Blir spennende med Sr20 motor, men er gjort engang før her mener eg å huske, blir det turbo eller sugemotor ?
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Re: Øyvind's lille '94 NA

Post by TurboLag »

Bare for å gjøre ting enkelt er blokka fra en BTCC Primera, og toppen er fra en SR16VE N1 :p Har allerede et klutsjhus som er tilpassa girkassa som skal brukes, og tørrsump er i tankene :)
Lloyd wrote:Ut av ren nysjerrighet.

Er den strekt til 2,4?
Synest og huske det var tynt mellom sylindrene oppi 2,4 sjiktet.
Syntest det virker nærmere 2,2 området kanskje? (Dette sier eg uten og ha peiling)
Gir meg på 2.2L, da er det fortsatt 17mm mellom sylindrene.
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Re: Øyvind's lille '94 NA

Post by TurboLag »

Huhei!
Image
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Øyvind's lille '94 NA

Post by uggla »

TurboLag wrote:Hint -> http://i.imgur.com/EPTVJ5f.jpg
Ikke mazda motor

http://i.imgur.com/ln74pRp.jpg

Gikk bort fra planer om mazda motor, til fordel for litt utfordring og større volum :)

Annet nytt siden sist: Ny jobb, nytt hus med egen garasje, samboer :)

Er det no form for resize til bilder? Blei litt stort med img-taggen gitt..
Supert! Velkommen tilbake!
Blir spennende å se hva du får til.

Får kjappe deg å bygge bil før kidsa kommer!
:-)

Magnus Uggla
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Post Reply