Godkjent økning av motorytelse

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Godkjent økning av motorytelse

Post by Miatapowers »

Eg hadde dialog med biltilsynet den gangen eg hadde na og ville ha turbo. printet ut papirer ifra BBR turbo og lagde en lang søknad med alt eg skulle gjøre, til og med at eg ville bruke bremser ifra mazdaspeed som var original med turbo og større motor enn hva eg skulle bruke. Dem var meget positive til mitt prosjekt, men trengte kun noen få ting som avgass test i laborotorium og papir ifra mazda at bilen tålte det, avgasstesten kunne eg ha ordnet i verste fall, men papirene ifra mazda var klin umulig å få hjelp til. så da ble det ikke turbo i den bilen, :roll:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
GTX-Lars
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 05 Jan 2011, 20:31
Medlemsnummer: 982
Location: Sandnes
Status: Offline

Re: Godkjent økning av motorytelse

Post by GTX-Lars »

Å finne ut at bremsene er like er jo berre å vise til delenr. Men det er ikkje motoreffekten du skal bremse... 1.6 bremsene burde fungere bra, men du kan jo sei til BT at du kan bytte til 1.8 bremser. 1.8 sport passer også på.
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
GTX-Lars
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 05 Jan 2011, 20:31
Medlemsnummer: 982
Location: Sandnes
Status: Offline

Re: Godkjent økning av motorytelse

Post by GTX-Lars »

Miatapowers wrote:Eg hadde dialog med biltilsynet den gangen eg hadde na og ville ha turbo. printet ut papirer ifra BBR turbo og lagde en lang søknad med alt eg skulle gjøre, til og med at eg ville bruke bremser ifra mazdaspeed som var original med turbo og større motor enn hva eg skulle bruke. Dem var meget positive til mitt prosjekt, men trengte kun noen få ting som avgass test i laborotorium og papir ifra mazda at bilen tålte det, avgasstesten kunne eg ha ordnet i verste fall, men papirene ifra mazda var klin umulig å få hjelp til. så da ble det ikke turbo i den bilen, :roll:
Avgasstest treng ein ikkje gjere på dette byttet sidan ein kan (må) bruke 1.8 motorstyring. Om karosseriet tåler det kan umulig bli eit problem i dette tilfellet. Er igrunn snakk om lave effekter. BT vert nok ein del strengare når det kjem til turbo og kompressor for dei veit at ein som er på det stadiet også har ønske om høgare ladetrykk (synsing).
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
Post Reply