Jording av cdspiller

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

MiataMike
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 03 Sep 2014, 22:29
Medlemsnummer: 1278
Location: Hamar
Status: Offline

Re: Jording av cdspiller

Post by MiataMike »

Takker for svar obi-one :) Det ser ut som jeg har koblet gul og rød riktig, men at jeg skulle benyttet den det sto dimmer på, og ikke illumination. Jeg får prøve å løse ut pinnen, og bytte om på de. Kjedelig hvis jeg må bestille Pin removal tool på nettet, da må jeg vente på at den skal komme i posten og.. Jeg kan vel i teorien stikke den ene enden av jordkabelen inn i isokontakta, og feste den andre enden til gods? Da får jeg jord til spilleren igjennom kontakta slik det er tiltenkt :)

Ang lysene mine, så kikket jeg på det ifjor:
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 67#p197267

Releet mitt er helt og fint, og jeg sprayet med kontaktspray. Det hjalp ikke noe spesielt. Problemet er på dagtid på sommerhalvåret, for lysene kan virke når jeg starter bilen, men så kutter de i løet av kjøreturen.. Og jeg har ikke kjangs til å vite når de har kuttet, utenom å se refleksjonen i butikkvinduer etc/ noen blinker på meg. Men det er et annet tema jeg får se på siden, sammen med alarmen :)
1990 Mazda MX-5 1.6 Classic Red
(x) 1971 Datsun 240Z
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1138
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Jording av cdspiller

Post by obi-one »

Pin removal tool trenges ikke hvis du har en bitteliten og lang instrumentskrutrekker og ser hvordan du kan bøye ned igjen metallpinnen som holder pinnen nede så du får "rygget" kontakten tilbake igjen. Se på den du allerede har tatt ut for inspirasjon :)

Dimmer er ikke noe problem å kjøre med, det er bare å justere lyset på Pioneeren til "middels" uansett, også aktuelt uansett når du kjører for det meste med lyset påslått på dagtid. Da har Illumination kontakten liten mening uansett.

Bra ting løste seg!
Post Reply