Bytte registerreim

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3199
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Bytte registerreim

Post by 2re »

Jeg skal bytte registerreim (og vannpumpa i samme slengen) i nær framtid og tenker å bestille hos IL. Hvilke deler bør handles? Kloke hoder har anbefalt mest mulig originalt på dette området, men ser at IL's registerreimssett inneholder IL's reim og ikke Mazda's.

Noen som vil dele sine tanker og erfaringer med delekjøp? Og skal man tørre å ta denne jobben selv?
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1138
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Bytte registerreim

Post by obi-one »

I og med at motoren er non interference, så synes jeg klart du kan ta jobben selv, med normalt antall tommeltotter. Se eventuelt tråden min for tips dersom veivakselbolten er helt umulig.....

Hvilken reim som er best vet jeg ikke, antar det mest handler om levetid, sikkert greit å kjøpe den som gir mest peace of mind.

OG selvsagt bytte løpehjul og vannpumpe når man først er "inni der", mht vannpumpe mener jeg å huske at det finnes en variant med plastikkskovler som ikke anbefales, men husker ikke hvilket brand, på vannpumpefronten ville jeg gått for original mazda.
Post Reply