NB coilovers på NA

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
MX-Jon
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1121
Joined: 03 Jan 2013, 22:24
Medlemsnummer: 1062
Location: Oslo - Sentrum
Status: Offline

NB coilovers på NA

Post by MX-Jon »

Hei, skjønner det er enkelte som monterer NB coilovers på NA (sammen med NB top mounts) siden det gir lengre fjæringsvei. Er det noen her som har noen erfaring med det og om det gjør noen forskjell nok til at det er verdt bryderiet?

Regner med at det kanskje er liten sannsynlighet for å få noe slikt godkjent selv med TÜV papirer siden de jo vil gjelde for NB?
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper :shock:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
MiataMike
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 03 Sep 2014, 22:29
Medlemsnummer: 1278
Location: Hamar
Status: Offline

Re: NB coilovers på NA

Post by MiataMike »

Det som kan være greit å merke seg er at NB fjærbein er lengre enn NA sine, så med lik fjæringsvei så vil bilen din være høyere enn hvis du brukte NA coilovers. Jeg har NA coilovers med NB top mounts, men da må du ha en spesiell "shoulder nut", da det gjengede partiet på NA demperne er kortere enn NB. Den vil da gå et stykke igjennom NB top mount'en. Da opprettholder du fjæringsveien samtidig som du får lavere bil. Også får du det godkjent i vognkort da du bruker NA coilovers på NA bil. :) Liten digresjon.. ;) Men jeg vet det er flere som har brukt NB coilovers på NA, så kanskje de kan komme med innspill?
1990 Mazda MX-5 1.6 Classic Red
(x) 1971 Datsun 240Z
User avatar
torbra
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 205
Joined: 03 Feb 2014, 17:23
Medlemsnummer: 1122
Location: Valdres
Status: Offline

Re: NB coilovers på NA

Post by torbra »

Prøvde en sommer, men smell og dunk og elendighet. Rev de av og solgte de. (Fast demping )

Sent fra min HUAWEI P7-L10 via Tapatalk
-91 BRG-SE, Schneller Heinz
Post Reply