Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
heisann, jeg kjører en 90modell mx5,har i det siste vurdert å sette inn turbo i denne
lurer da litt på GReddy-kittet som selges via b.la crazytuning.
noen som har erfaringer med dette? og hva skal gjøres med bilen for å få den godkjent i vognkortet med turbo?
og hva gjør dere som ikke har registrert dette,skrur dere ut hele kittet rett før eu-kontroll? og er det mye jobb?
skal ha bilen inn på eu-kontroll nå til året se,har mest lyst å sette inn turbo nå seff,men om det er mye pes med å fjerne det og sånn før eu-kontroll tar jeg heller og venter til sommern:)
Hei.
jeg må si at jeg er veldig fornøyd med GReddy turbokittet fra Crazy-tuning. Men noen småting må man passe på for at det skal kunne fungere maksimalt... man burde skjære noen kutt mellom "utblåss-hullene" på manifoilen tilhørende kittet. De skruene som følger med burde man bytte med noen andre skruer av ordentlig kvalitet laget av 8.8-stål. Disse får man kjøpt over alt. Ellers burde clutchen skiftes hvis den er veldig slitt, til en sterkere clutch som burde tåle 180-200Hk. Katalysatoren burde man fjerne + montere et eksosanlegg av større kaliber slik at turboen får puste bedre. Turboen blir også så varm at bremsevæske-beholderen smelter selv med beskyttelsesteipen som følger med kittet. Du kan eventuelt da legge eksosteip rundt beholderen.
Når det gjelder godkjenning og EU-kontroll, har jeg ikke godkjent bilen på biltilsynet. EU-kontrollen tar jeg hos en kompis som ser veldig lett gjennom fingrene på slike ting.
Har hørt fra andre at de har EU-godkjent bilen med turbokit hos NAF, uten at de har lagt merke til turboen.
takker for svar og tips clutchen er nettopp byttet og, også satt inn 2,5" strake rør fra grenrøret og bakover med to utblås men klarte jo seff å ryke diffen nå da.
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red