Auning wrote:Har nå 17"
8,5" fremme 225 dekk
9" bak 245 dekk
30mm spacere
ønsker å kjøpe nye felger, men fatter ikke dette felg greiene.
ønsker:
De skal være så lette som mulig.
18"
205-225 dekk (tenker da bredde på felg må ligge i dette området.
også vil jeg ha felgen lengs mulig ut fra bilen helst uten spacere.
noen som har peil på hvilket impress jeg bør ha?
Hvilke dekk må jeg ha. hvor store dekk er det plass til? 225/40/18?
forslag til konkret felg som passer beskrivelse?
har 1,8 sport
Først og fremst må jeg si at jeg syntes 18" blir for stort på NB. Men det er min mening.
ET/innpress er felgsenter possisjon i forhold til midten av felgens bredde (beste måten jeg kan forklare det uten bilde hehe). Original ET på Nb er 40 hvis jeg ikke husker helt feil. Med en ET på 30 vil felgen flyttes 10mm lenger ut. Men ET på 20 vil felgen flyttes 20mm lenger ut osv. Når det gjelder bredden på felgen vil forskjellen på en 9" og 10" være 12,7mm innvendig og utvendig. Hvis du da regner felgbredde og ET vil du for se hvor mye du flytter ny felg inn eller ut med tanke på klaring til skjerm, swaybar, støtdempere osv. Husk på å sjekke styreutslag da bredere felger som flyttes lenger ut kan gjøre at dekk subber borti skjerm, innerskjerm osv. Du burde også kjøre lik bredde rund baut på en bil som er så bra balansert vektmessig som MX-5. En Toyota MR2 burde ha bredere dekk bak da motor er bak som gir mer vekt bak.
Bare hold tingen rett i munnen når du sjekker klaringer og regner deg frem til hva du kan bruke av dekk og felg. 949 har 15X9 felger med ET36 som de kjører 275 brede dekk på så brede dekk er fullt mulig. (valsing og strekk på NA, kun valsing på NB. Kan subbe i dempere hvis du har tykke fjører).