Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har nylig kjøpt en mx5 og har lyst tilø å trimme den. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt billige ting som ikke koster skjorta for å ta ut flere krefter? Har også lyst til å skifte vippelyktene med fastmonterte i chassiset, men finner ikke noen som viser at de har gjort dette før, så jeg lurte på om det i det hele tatt er mulig. Og siste spørsmål: går det ant å få sette inn ei 6 trinss girkasse? eventuelt hvor mye dette koster er greit har ikke så mye penger som ung
Ja trimme er ikke noe problem nei, bare finne ut hva du vil ha da, eg har en supercharger for salg, men siden du hadde lite penger så er vel ikke det noe,, 6 trinns kasse er mulig og grei jobb ja, men koster litt, når det gjelder lykter så velger de fleste slike lowprofile under originale lyktedeksel, de fastmonterte er skjelden lovligt, og drit stygt,,
StianOppistov wrote:Ja trimme er ikke noe problem nei, bare finne ut hva du vil ha da, eg har en supercharger for salg, men siden du hadde lite penger så er vel ikke det noe,, 6 trinns kasse er mulig og grei jobb ja, men koster litt, når det gjelder lykter så velger de fleste slike lowprofile under originale lyktedeksel, de fastmonterte er skjelden lovligt, og drit stygt,,
Vet ikke helt hva jeg vil ha, så jeg er åpen for forslag, ville det for eksempel hjulpet med å skifte eksosanlegg, luftfilter osv?
edit: uten å gå inn på den eldgamle msm-debatten..
godkjent for det så er skrevet i vognkort, ikke noe mer uten at det søkes om, og de svare jo som oftest nei,,
Hvis man får de rette papirene o.l Å snakker med Trafikkstasjonen FØR man begynner.Så skulle det gå greit.
Men en ting som ofte blir glemt når det trimmes er bremser. Det er jo vitigere enn efekt. Å ser faktisk mye bedre ut når man har Store og åpne felger
eg hadde godkjenningspapirer for turbo, eg hadde dialog om at eg skulle bruke de største bremsene ifra mazdaspeed, alt var ok, eneste eg trengte var en avgass test så viste hvor mye co denne kjerre gav etter turbomontasje, en slik test koster desverre like mye som en bra mx-5 i innkjøp.. Og vil heller ikke vera sikkert at de godkjenner resultatet denne testen gir,,
-kan da umulig være så kostbart å ta noen målinger på det som kommer ut potta!
Er nok noen som tjener fett når det gjelder en del tester og slikt som folk blir pålagt å fremvise for å få ett like 'OK' stempel i vognkortet.
B1ackBoX wrote: -kan da umulig være så kostbart å ta noen målinger på det som kommer ut potta!
Er nok noen som tjener fett når det gjelder en del tester og slikt som folk blir pålagt å fremvise for å få ett like 'OK' stempel i vognkortet.
Dette har vært diskutert mange ganger her...
det er IKKE snakk om en enkel avgasstest som de tar på PKK.
Men en test som (etter hva jeg fikk beskrevet av vegvesenet) man kun kan ta 2 steder i norge..
Bilen kjøres inne i et kammer, etter en bestemt "rute" og etter denne ruten skal luften i kammeret måles..
B1ackBoX wrote: -kan da umulig være så kostbart å ta noen målinger på det som kommer ut potta!
Er nok noen som tjener fett når det gjelder en del tester og slikt som folk blir pålagt å fremvise for å få ett like 'OK' stempel i vognkortet.
Dette har vært diskutert mange ganger her...
det er IKKE snakk om en enkel avgasstest som de tar på PKK.
Men en test som (etter hva jeg fikk beskrevet av vegvesenet) man kun kan ta 2 steder i norge..
Bilen kjøres inne i et kammer, etter en bestemt "rute" og etter denne ruten skal luften i kammeret måles..
Jeg forstår hvorfor dette er dyrt..
Trodde ikke det var noen steder i Norge du kunne ta en sånn test.. Tyskland var nærmeste fikk jeg vite..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive