Inboard film fra #14 på Autoslalomen på Gardermoen, 21.06.09
Moderator: Styremedlemmer
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Inboard film fra #14 på Autoslalomen på Gardermoen, 21.06.09
(Trykk på den "HQ"-fliken, slik at det er mulig å se hva som skjer.)
Første pass er "rolig", for å få varme i dekka, følingen etc. Husker ikke helt hva det ble, 1:12-13? Deretter ble det litt mer fart i sakene.
Pass to og tre havna henholdvis på 1:10:80 (?) og 1:10:14
Klarte altså ikke å bikke målet mitt som var sub-1:10.
Edit: Den raslinga er faktisk gateslicksa som suger til seg småstein og kaster rundt i hjulbuen.
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Dritkult. Fin måte og se hvilke spor andre velger og hvilken flyt det blir av de sporene. Jeg skal hvertfall teste ut et par nye ting til neste runde
Last edited by inglar on 22 Jun 2009, 19:50, edited 1 time in total.
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Det er faktisk veldig "nyttig" å studere egen kjøring i etterkant. Jeg ser en shitload med ting jeg må endre på.
F.eks:
1. Jeg sliter med utgangen av elgtesten. Ligger i 2. og får for lite Ooomph ut derifra. 130 hk / 165 Nm river ikke akkurat skinnet av pølsa. Å tvinge den nedi 1. er uaktelt, så eneste option er å ta den i høyere fart. Så jeg må satse mer - per nå er det bare safing gjennom der.
2. Jeg har lavere fart gjennom slalomen på returen... hver gang! Vet ikke om det er frykten for å pløye gjennom sekretæriatet som psyker meg ut eller hva det er. Har jo sola i ryggen og medvind, så det skulle gått kjappere. Når dekka får varme kan jeg uansett ha mer fart enn jeg har nå - bare rytmen sitter.
3. Jeg må lære meg kurven for hvor mye grepet på dekka øker - og dermed slippgrensa - etter hvert som varmen øker. Dette er vrient fordi det avhenger av vær og føre. Så ingen dager er like.
4. Jeg kan hente inn litt på start og bremsing. Men jeg tøyer med vilje ikke disse grensene for å være "snill" mot bilen. Det er jo min daily driver, så noe verksted-opphold er uaktuelt. Dessuten, på motorsvake biler er det viktigere med perfekte sporvalg enn tukting på maks turtall, rivstarter, etc.
5. Blablabla
F.eks:
1. Jeg sliter med utgangen av elgtesten. Ligger i 2. og får for lite Ooomph ut derifra. 130 hk / 165 Nm river ikke akkurat skinnet av pølsa. Å tvinge den nedi 1. er uaktelt, så eneste option er å ta den i høyere fart. Så jeg må satse mer - per nå er det bare safing gjennom der.
2. Jeg har lavere fart gjennom slalomen på returen... hver gang! Vet ikke om det er frykten for å pløye gjennom sekretæriatet som psyker meg ut eller hva det er. Har jo sola i ryggen og medvind, så det skulle gått kjappere. Når dekka får varme kan jeg uansett ha mer fart enn jeg har nå - bare rytmen sitter.
3. Jeg må lære meg kurven for hvor mye grepet på dekka øker - og dermed slippgrensa - etter hvert som varmen øker. Dette er vrient fordi det avhenger av vær og føre. Så ingen dager er like.
4. Jeg kan hente inn litt på start og bremsing. Men jeg tøyer med vilje ikke disse grensene for å være "snill" mot bilen. Det er jo min daily driver, så noe verksted-opphold er uaktuelt. Dessuten, på motorsvake biler er det viktigere med perfekte sporvalg enn tukting på maks turtall, rivstarter, etc.
5. Blablabla
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
"Just another day at work"... Neida. Bare konsentrert. Først når man kjører inn i depoet merker man at pulsen ligger bittelitt over hvilepuls.knekten wrote:Detta var tøft å se på. Imponert over hvor rolig du framstår.. Jeg girer meg litt opp i situasjoner, og hadde nok svetta igjennom hjelmen..
Du får senke lyktene dine, så er du på 1.09.??
Å ha lyktene oppe bidrar en del til kjøling. Får trøste meg med at jeg bare har "halv høyde" på låvedørene mine.