Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Fortsatt bilr det noen kg tyngre enn NA, som var utgangspunktet.
At "alle" biler blir større og tyngre er en uting. Greit det skal bygges inn litt sikkerhet i bilene, men alt "lull-lull", bortsett fra ratt og pedaler, er bare tøys og tull. Mener nå jeg da
er vel heller følelsen å kjøre en NA vs. NC..
har aldri prøvd NC, så jeg kan ikke si noe om det.
om det blir "back to basic" med vektsparing og minimalt med dill dall, så hadde det vært stilig!
og da igjen trenger en egentlig ikke så mye hæst for å ha det morro.
Spørsmålet er vel hvor mye vekt man faktisk kan skrelle av med tanke på sikkerhetsutstyr osv. Tross alt så sto de med barberblad og skrella gram av speila på NC for å holde nede vekten
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
knekten wrote:Rett meg hvis jeg tar feil. NA-960 kg. NB-1120 kg. NC 1140 kg. Skiller da bare 20 kg på NB og NC.
Mulig det, men NC er da m.a.o. 180 kg tyngre enn NA... og det betyr at den er blitt nesten 20 % tyngre enn den "originale" NA... 20% vektøkning er VELDIG MYE..
Jeg er ganske sikker på at det vi ser her (*) er NDen som kommer i 2012. Ryktene går jo på at NDen skal tilbake til NAens proposjoner - så det stemmer bra. Tror neppe bilen som vises her kommer i tillegg til en ny ND samme året.
(*) Bildene er jo bare photshoppa antagelser.
Vi får se, fasiten har vi om ca 3 år. Men ingen av dem kommer til å ha FWD.
Helt klart en artig tanke. Men hva som er målet kan være et spørsmål....
Nå skal bilen bli mindre enn MX5, som i utgangspunktet er en liten bil(?), så vil denne bli mindre. Aston Martin og Toyota skal samarbeide om en "GT" variant av iQ, (nei, det er ikke 1 april!). Dette vil bli en Smart-konkurrent. Det kan være at det er i dette markedet at Mazda vil inn? Opplagt at "MX2" ser langt bedre ut enn en iQ med Aston Martin grill... 8-P <ROFL>
I sin tid var Thunderbird en liten bil. Da denne vokste ble det rom for Mustang som arvtager. Jeg kan ikke se at MX5 er vokst ut av sitt skinn, sett med dagens modeller. Kanskje ND blir større? I dagens "miljø-prefiks" tider er det mye prat om små såkalte miljø-biler. Kanskje MX2 blir en EL-bil? Eller kanskje diesel? (Grøss.....)
PH 8-)
Petter HG
Medlem: 513
Oslo
'98-NB (Nytt 2008: Skreddersydde skinn seter! Flott jobb, Tor340!!)
"... bare en død fisk følger strømmen..."