mx5 trimming

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

oppskrifta har du ovenfor. hvor mye penger hadde du tenkt å legge i dette ? og hvorfor ikke bare kjøpe s13 som alle de andre rånerne ?
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Evt. kjøp ferdig rigga S14 driftebil av naboen min.
Får masse blårøyk fra de vet jeg.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1156
Joined: 28 Jul 2006, 02:00
Location: Aalesund
Status: Offline

Post by mrinzane »

Sikkert fordi 200sx er oppbrukt så det holder!!!
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
schtein
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 11 Jul 2009, 17:13
Location: Trofors
Status: Offline

Post by schtein »

tull og vas.. det jeg annser som tull og vas er bolt on turbo kit fra kina. skal jeg bygge bil skal det gjøres ordentlig fra bunn av.. får maile noen fagfolk å høre..

men kan evt bruke wankel motor.. bor i wankel hovedstaden i norge ;)

tiden vil vise..
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

jeg har gitt seriøse svar på hva du må gjøre, men det ryker deg på endel titusen å bygge en bra mx motor, men for all del, kjør på. :)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
schtein
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 11 Jul 2009, 17:13
Location: Trofors
Status: Offline

Post by schtein »

Harald wrote:jeg har gitt seriøse svar på hva du må gjøre, men det ryker deg på endel titusen å bygge en bra mx motor, men for all del, kjør på. :)
okok, takker.. ryker mange titusner uansett hva man skal bygge bra. vil ha noe nytt og spektakulert. ikke så mange radikale mx5'er der ute.
holder veiva langt? sprekker toppen elr blokk?
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

min er ganske radikalt bygget, ( se bilder forrige side)

veiva holder 500+ hester, blokk og topp det samme, er ikke no dårlig motor å bygge på.. men alt må gjøres riktig,som på alt annet på det nivået,.. oljepumpa feiler ved veldig høy effekt, derfor jeg anbefalte at den byttes .. osv..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
schtein
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 11 Jul 2009, 17:13
Location: Trofors
Status: Offline

Post by schtein »

Harald wrote:min er ganske radikalt bygget, ( se bilder forrige side)

veiva holder 500+ hester, blokk og topp det samme, er ikke no dårlig motor å bygge på.. men alt må gjøres riktig,som på alt annet på det nivået,.. oljepumpa feiler ved veldig høy effekt, derfor jeg anbefalte at den byttes .. osv..

okok. takker och bokkar
schtein
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 11 Jul 2009, 17:13
Location: Trofors
Status: Offline

Post by schtein »

schtein wrote:
Harald wrote:min er ganske radikalt bygget, ( se bilder forrige side)

veiva holder 500+ hester, blokk og topp det samme, er ikke no dårlig motor å bygge på.. men alt må gjøres riktig,som på alt annet på det nivået,.. oljepumpa feiler ved veldig høy effekt, derfor jeg anbefalte at den byttes .. osv..

okok. takker och bokkar
kan jo bruke et tør sump olje system
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

absolutt. er bare et spm om kostnad, og en skuddsikker oljepumpe koster ikke mange kronene. men tørrsump er dyrt og tar mye plass
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
schtein
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 11 Jul 2009, 17:13
Location: Trofors
Status: Offline

Post by schtein »

jau.. tiden vil vise
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Vil tro dette er ett prosjekt som det ikkje blir noe av, for store planer,tror man skal satse litt mindre ved førstegangs trim, se feks på harald her, har holdt på i flere år, og det er nok den grommeste bp motoren i norge uten tvil,, men koster nok desverre mer enn en strøken nissan 200 sx s14 ferdig trimmet med mer power enn sin egen bil,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

min motor er ikke på langt nær så dyr som man skulle tro, ihvertfall langt fra prisen på noen s14..
Grunnen.. jeg lager ca alt selv. men tar dertil mer tid da
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Men en 200SX får mye power ut av riktig gjort pusting. Man er ikke i nærheten av sånt med disse motorene. Tror hestene er betraktelig dyrere i en MX-5. Men så er resultatet heller ikke en familiebil da, så det er vel muligens verd det.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

hestene opp til et visst nivå er billige på 200sx motorene, rett og slett fordi de allerede er turbo..

Når man kommer høyt nok opp, blir resultatet og kostnaden ca det samme for samme resultat, pga da må alt byttes på begge motorer, inkl styringer osv. mx5 motorene puster utrolig bra, flower faktisk bedre enn cosworth motorer (tester gjort med min topp vs cosworth topper før og etter porting osv) og de reagerer veldig bra på litt stor turbo. problemet er at folk er for feige i valg av greier. mens på andre motorer er det "akseptert" at man bytter kammer, porter, og bruker vettug str på turboer osv..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Post Reply