Turbotrykksmåler i ventilasjonen

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
mariusba
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 17 Dec 2008, 11:52
Medlemsnummer: 854
Location: Askim, Norvègé
Status: Offline

Turbotrykksmåler i ventilasjonen

Post by mariusba »

Hey y'all!

En slik en turbotrykksmåler i ventilasjonen, i stedet for selve eyeball'en.. ikke noe problem å få det til, heller ikke å trekke opp noe slange..

MEN

Hvis jeg setter i måleren min i ventilasjonen og klikker den på plass.. hva da hvis jeg vil bytte den eller sette tilbake eyeball'en..? Når jeg tok ut eyeball'en var det jo med litt snøre og smidighet, men er jo ikke noe å ta tak i når jeg har i måleren.. eller..?

Noen som har noen tips eller erfaringer?

Kan jo med det samme si grunnen.. hadde jeg klikket i den driten av en turbotrykksmåler jeg kjøpte hos Mekonomen, hadde jeg vært i den situasjonen at den måtte ut tre dager etter.. den er feiljustert av noe slag, driten :)
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
User avatar
TomTom77
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 157
Joined: 11 Jun 2008, 19:26
Medlemsnummer: 756
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Turbotrykksmåler i ventilasjonen

Post by TomTom77 »

mariusba wrote:Hey y'all!

En slik en turbotrykksmåler i ventilasjonen, i stedet for selve eyeball'en.. ikke noe problem å få det til, heller ikke å trekke opp noe slange..

MEN

Hvis jeg setter i måleren min i ventilasjonen og klikker den på plass.. hva da hvis jeg vil bytte den eller sette tilbake eyeball'en..? Når jeg tok ut eyeball'en var det jo med litt snøre og smidighet, men er jo ikke noe å ta tak i når jeg har i måleren.. eller..?

Noen som har noen tips eller erfaringer?

Kan jo med det samme si grunnen.. hadde jeg klikket i den driten av en turbotrykksmåler jeg kjøpte hos Mekonomen, hadde jeg vært i den situasjonen at den måtte ut tre dager etter.. den er feiljustert av noe slag, driten :)
Nå vet jeg ikke hvordan den måleren ser ut men hva med å bruke en sugekopp for å få "tak" på den.
93 Svart Mx5.
Medlem nr: 756.
User avatar
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1156
Joined: 28 Jul 2006, 02:00
Location: Aalesund
Status: Offline

Post by mrinzane »

Jeg å mange andre har af måler eller turbo trykk måler der. I mitt tilfelle så "klikker" den ikke på plass, bare sitter akkurat sånn passe så jeg får den ut med litt annstrengelse.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
User avatar
mariusba
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 17 Dec 2008, 11:52
Medlemsnummer: 854
Location: Askim, Norvègé
Status: Offline

Post by mariusba »

Ok, tror jeg skjønner..

.. men jeg demonterte eyeball-venten og tok ut selve eyeball'en.. trykket inn måleren og satte på selve rammen igjen utenpå.. så den kan klikkes på plass som en vanlig ventil.. skal se om jeg får slengt opp noen bilder i morgen, se om jeg gjør det for knotete, hehe!

Men ser i så fall bra ut da :)
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
Post Reply