til alle mx turbo eiere
hvor mye ladetrykk kjøre dere med ?
ser mangen i usa som kjører 15-17 psi på standar innmat.
kjører selv nå med 10.5 psi,
turbo trykk
Moderator: Styremedlemmer
12psi funker ok får meg
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Hvordan er innmaten i MSM 1.8`n kontra en vanlig NB?arildh wrote:Jeg kjørte på 15 psi på min 1.8 na med T25. Kjørte mest 12 psi på bane pga kjøleproblemer. På Msmen kjørte jeg alltid 15 psi med org turbo. Med 3071 har jeg kjørt helt opp mot 1.2 bar på bane... Fortsatt på org innmat, men på lånt tid..
Er den lik, eller er det noe forskjeller?
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- mariusba
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 17 Dec 2008, 11:52
- Medlemsnummer: 854
- Location: Askim, Norvègé
- Status: Offline
Kjører da på .35 BAR eller 5 PSI.. originalt gReddy sett uten noe modifikasjoner ellers på motor.
Hadde håpet på å komme opp litt mer med IC og MSPNP, men hvor meget har jeg ikke peil på enda
Hadde håpet på å komme opp litt mer med IC og MSPNP, men hvor meget har jeg ikke peil på enda
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Posts: 576
- Joined: 28 Feb 2007, 01:00
- Medlemsnummer: 670
- Location: Solbergelva
- Status: Offline
Jeg har alltid ladet 1,2 med standard innmat på små turboer som de som kommer med greddy kit (t25). På større turboer har jeg holdt meg til ca 1 bar. Jeg har kjørt mange timer på bane uten problemer men det er ikke tvil om at det har tatt på motoren da den ble litt "slapp" etter ca 70k km med hardt kjør i flere år .
Bare du mapper riktig så skal det mye til for å ødelegge disse motorene men de slites jo som alle motorer raskere når de belastes hardere. Ikke vær redd for trykk, vær redd for dårlig mapping .
Bare du mapper riktig så skal det mye til for å ødelegge disse motorene men de slites jo som alle motorer raskere når de belastes hardere. Ikke vær redd for trykk, vær redd for dårlig mapping .
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++