Slutt på lite kjennemerke bak?
Moderator: Styremedlemmer
- 2re
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 704
- Status: Offline
Re: Slutt på lite kjennemerke bak?
Junior kjøpte seg akkurat moped. Snakk om lite skilt... DET går an. Tenk hvor smart det hadde sett ut med stort skilt...
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Re: Re:
Stehu wrote:Helt enig! Man kan jo lett bli tatt i over 200 km/t og fortsatt ser de hvem du er. Da burde det ikke være noe problem å bli tatt i 65 med lite skilt i 50 sona heller.miata89 wrote:Det der er bare tull. Fotoboksene har ikke problemer i det hele tatt å se de små skiltene....
Nettopp...
Rød/miata89/3-eika
Re: Re:
Agility wrote:Det har tilbakevirkende kraft, måtte pent skaffe stort foran da jeg traff tilsynet her i oktober, men fikk godkjent lite bak siden det ikke var plass til noe større der, de fant de ut etter en 40-50 min med leting i regelverket...., så det er nå stempla inn i vognkortet un der merknader (eller hva det nå var). Hadde forresten skrevet inn LS/LH i vognkortet fra før, men det gjaldt ikke lengre....Crawler wrote:Tviler på det har tilbakevirkende kraft.speedy86 wrote:jeg har lite forran og bak å jeg har det i vongkortet.. så blir jeg stopet så må jeg kjøpe nye kliter til bilen?
Får det bare ikke nå lenger.
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 8&start=15
Når du sier at det HAR tilbakevirkende kraft. Hva er det du baserer det på? Nekter å tro at de viste til og i tillegg viste deg teksten i loven som skulle tilsi at lovendring hadde fått tildelt tilbakevirkende kraft på tidligere godkjenninger. Hvis det blir uttalt på en trafikk-stasjon at det har tilbakevirkende kraft og det med en overbevisende og bestemt stemme, vel da ville vel de fleste sikkert bare godta det og bytte til stort uten noe videre diskusjon...
Rød/miata89/3-eika
- Agility
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 813
- Status: Offline
Vel, nei jeg bladde ikke i den store klokeboka de har, men de bladde seg selv frem til at jeg tilslutt fikk godkjent lite skilt bak siden det fysisk ikke var plass til stort. (Det tok godt og vel 2 representanter fra etaten en drøy halvtime etter at jeg protesterte på at det umulig kunne passe med et stort skilt bak uten ombygging, og det kunne de ikke pålegge meg). Og som nevnt flere ganger, min protest når det gjaldt stort skilt foran ble ikke godtatt da det ER plass til normalt skilt foran på en Miata uten ombygging, samt at reglene ang. skilt foran er revidert pga. automatisk avlesning i bomstasjoner og fotobokser.
Skiltet bak, samt mopeder og motorsykler blir aldri avlest automatisk noe sted....
Nå skal de jo revurdere igjen kravet om at føreren skal avbildes for at fotoboksbilder skal være gyldige, og da går det nok ikke lang tid før de snur boksene og tar med seg motorsykler også (mye penger å hente inn der). Da spørs det jo hva som skjer med det lille skiltet mitt bak igjen.....
Skiltet bak, samt mopeder og motorsykler blir aldri avlest automatisk noe sted....
Nå skal de jo revurdere igjen kravet om at føreren skal avbildes for at fotoboksbilder skal være gyldige, og da går det nok ikke lang tid før de snur boksene og tar med seg motorsykler også (mye penger å hente inn der). Da spørs det jo hva som skjer med det lille skiltet mitt bak igjen.....

-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
I beg to differ angående "mye penger å hente der" med å snu fotoboksene.
Rephrase: Det er mange idioter å roe ned på den måten.
Rephrase: Det er mange idioter å roe ned på den måten.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.