Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Takk for tipset, men jeg tror jeg har nok
(En i Leopold og tre på hylla ....)
Men i Beverly skal jeg nok ha en "moderne" Double-Din.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
mussa wrote:Fy flate her skjer det mye på kort tid ja!! Har du sett hvordan det orginale rattet i denne bilen ser ut under trekket som er sydd(??) på?
Nei, det har jeg ikke.
Men R-package ble ikke levert med skinnratt (hvis det var det du tenkte på).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Jeg måtte jo en tur opp i bensintanken for å inspisere litt også.
Og baki der så det jo veldig bra ut.
Men bensinpumpa var litt gul, så den skifta jeg til en som er blank og fin (og litt større).
Her er den nye montert.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Siden jeg har ny (litt større) bensinpumpe, så må jeg jo ha noe som kan ta i mot all bensinen også ...
Litt større dyser (Denso) med litt andre kontakter er anskaffet.
Så har jeg fått tak i en ekstra kabelmatte (for bensindyser) der jeg har loddet inn de nye kontaktene.
Dermed har jeg det originale i behold (øverst på bildet).
Og plugger inn det nye i stedet (nederst).
Og siden jeg styrer så fælt med bensinen, så er det jo artig å måle resultatet også.
Så en Inovate LC-1 bredbåndslambda med tilhørende instrument (XD-16) er klar for montering.
Så nå slipper Beverly å bli (for) tørst.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Ikke alltid at moderne løsninger er det beste.....
I 94, da 1.8l motorene kom, så monterte Mazda den dumme nye oljetrykkmåleren.
Den nye har bare en av/på funksjon, og viser ikke det reelle oljetrykket.
Den nye giveren er i realiteten en trykkbryter.
Det er den lille dærten mitt på bildet.
Så den skiftet jeg ut med en skikkelig trykkmåler plukket fra en "gammel" 1.6l motor.
For at dette skal funke, så må man også skifte ut viserinstrumentet.
Så nå har jeg mye bedre kontroll på oljetrykket.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Stehu wrote:jeg begynner å mistenkte noen turbo planer her nå.... Større bensinpumpe og dyser? bredbåndslambda? Hmmmm
Jeg tror du er helt tullerusk
ALDRI noen Turbo i Beverly nei.
..... jeg driver bare å forbereder for å putte oppi denne her:
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
mussa wrote:Ser ut som du har plass til tverrstilt El-bil oppi motorrommet også?? Eller er det en 50cc som står bak der..?
Det er en El-bil ja.
Skal være donor til et (annet) spennende prosjekt på Grorud-verkstedet.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
I løpet av vinteren har det blitt litt shopping av stasj til Beverly
F. eks. den kjekke NB-vindavviseren og krom innstegslister (fra en Eunos)
Vindavviseren skal være mulig å få plassert selv om jeg har "brace-bar" mellom beltetårnene.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Etter at jeg har blitt en kløpper på "EU-adaptere", så modifiserte jeg USA-braketten foran og den ble jo helt grei den ?
Modifiseringen bak, snakker vi ikke så mye om ....
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package