Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Harald wrote:hehe, sier noe.. alt skal være grønt nå, egentlig bra gjort at de fortsetter med en så ufornuftig bil som mx5 i heletatt..
For ikke snakke om RX-8, som ikke akkurat er veldig miljøvennlig
Den blir vel kanskje ikke produsert lenger, menmen
-n
RX-8 ble jo facelifta i 2009 versjon så den selger ennå, men har litt mer fornuftig pris i andre territorier. De holder også på med ny rotary motor (16X), men den var langt fra miljøvennlig nok enda
Når vi snakker Lotus så er jo blant annet Top Gear frampå med vitser om biler som er laget i England og mangelen på holdbarhet, jeg prøvde de på en engelsk kjenning en gang, viste seg at han jobba på Lotus fabrikken før i tiden
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Harald wrote:bekrefter enda en gang at mazda feiga ut og satte inn for lite motor ikke kom å si at den typen biler skal ikke ha mer, elan er fasiten, og den er jo faktisk litt kvikk
Hvis Elan er fasiten er vel svaret at Mazda bygget en for TUNG bil.. Siden MX5'en i artikkelen har 6 hk MER enn Elan.. men Elan'en kun er 688 kg tung, mot MX5'en sine "skamtunge" 960 kg....
Harald wrote:bekrefter enda en gang at mazda feiga ut og satte inn for lite motor ikke kom å si at den typen biler skal ikke ha mer, elan er fasiten, og den er jo faktisk litt kvikk
Hvis Elan er fasiten er vel svaret at Mazda bygget en for TUNG bil.. Siden MX5'en i artikkelen har 6 hk MER enn Elan.. men Elan'en kun er 688 kg tung, mot MX5'en sine "skamtunge" 960 kg....
Mazda bygget en bil for et marked, og med nesten 1.000.000 solgte biler så tror jeg de traff rimelig innertier med motor og vekt.
For de som er kåt på hestekrefter laget de RX7.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Fettern min hadde en 1968 (?) elan sprint. En vidunderlig bil for en 18-20 åring, men jeg husker at jeg selv da reagerte på at den var støyende. Å dra på langtur med den ville nok vært over grensa for de fleste av oss.
Men som den gikk.. ca 7 sekunder til 100 km/t var fort i 1976. Folkevogna jeg hadde den gangen hadde 34 hestekrefter, og gikk snaut til 100.
Elanen var en gateracer, akkurat som andre Lotuser. Temperamentsfulle, upålitelige, og helt vidunderlige når de funka. Tenk bare på å synkronisere to toløps weberforgasere, et rør på hver innsugningsport!
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover