Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Merker at det ikke er noen som har nevnt avfetting her.
Da jeg bodde en sesong i Trysil, tenkte jeg at jeg skulle investere i nye vinterdekk til bilen. Dro til den lokale dekksjappa og spurte etter pris. Da fortalte han meg at jeg hadde gode vinterdekk, men burde vaske dem godt. Dro på Statoil og skrudde av hjul, dynka dem i avvfetting skura godt med børste.
Etter det var det som å få nye dekk. De var 195 50 15 og fungerte supert på all slags føre jeg møtte på den sessongen der oppe.
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
AOB wrote:Merker at det ikke er noen som har nevnt avfetting her.
Da jeg bodde en sesong i Trysil, tenkte jeg at jeg skulle investere i nye vinterdekk til bilen. Dro til den lokale dekksjappa og spurte etter pris. Da fortalte han meg at jeg hadde gode vinterdekk, men burde vaske dem godt. Dro på Statoil og skrudde av hjul, dynka dem i avvfetting skura godt med børste.
Etter det var det som å få nye dekk. De var 195 50 15 og fungerte supert på all slags føre jeg møtte på den sessongen der oppe.
Er jo en av de livsfarlige konsekvensene med saltinga det der..., man får et tykt lag asfalt på dekkene, og i det øyeblikk man kommer på snø eller is blir det farlig glatt.
Jeg kjørte mye i jobb tidligere, og var ofte i Kristiansand en periode. Var møkk lei av å kjøre E-18 i saltsølet der man hverken hadde lys eller sikt ut av vinduene... Så jeg begynte å kjøre veien opp gjennom indre Telemark. Så snart det ble slutt på salta vei, frem med sprayflaska og vaska dekka, rulla av noen meter med svarte spor, og da var det bare å sette opp tempoet på ordentlige flotte vinterveier...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special