Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kjell wrote:Gleder meg som en unge. Som eks. veteranbilmann skal det bli rart og bare finpusse på bilen i stedenfor og jobbe som en helt bare for å holde den gående. Gleder meg til og være bak rattet og ikke i motorrommet eller under bilen.
Kan godt være litt i motorrommet også Kjell. Men ikke for å "slite" - mest for å nyte! (har vel omtrent samme ryggen som deg - så poleringen tok noen kvelder!)
MxMats wrote:Gratulerer! Men nå må vi nesten få litt bilder!
Har ikke rukket og ta bilder enda. Da det ble sen jobbing i kveld. Men det finnes en god del bilder av bilen allerede her på forumet. Tidligere eier solgte den med tungt hjerte. Han følte han måtte gjøre andre prioriteringer. Jeg har lovet og ta godt vare på bilen og har ikke tenkt og skuffe han. Siden det er en litt spesiell bil og i tilnærmet perfekt stand vil den bli holdt så original som mulig.
NA er flotte biler de og. Synes greit nok at lyktene er noe spesielle om de beholdes original.
Uansett er det MX-5 og da er det gull. Så jeg berømmer deg for valget av bil. Godt valg! Om du er som meg, så kommer du ikke til å klare å selge den bilen igjen, uten å bytte den i en annen MX-5.
Når våren kommer, sitter du nok å tripper etter å få komt deg ut i bilen igjen, uansett hva du driver med.
For dere som ikke har forstått det enda har jeg vært så heldig og få lov til å overta ATL's 1994 M-Edition. Føler meg veldig ydmyk i forhold til dette og som eks veteranbilmann er jo dette et perfekt eksemplar og stelle med. Tror ikke jeg kunne ha funnet en bedre bil.
Jaja...
Det var med tungt hjerte det skjedde... Men noen ganger må man foreta prioriteringer
Skal bygge hytte på fjellet og siden jeg har en gammel seilbåt i tillegg var det bare å innse at jeg hadde for mange ting! Og det kan man jo ikke ha..
Men jeg er ihvertfatll glad for at bilen har gått til en som vet å verdsette den og som vil ta godt vare på den. Lykke til Kjell Du har kjøpt en bil du kommer til å bli glad i..
Så får vi se da hvor lenge det går før abstinensen tar meg og jeg og kommer kjørende i en Mx5 igjen....
Ja, det er et nydelig eksemplar. Kunne godt hatt en slik også. Velkommen i gjengen i alle fall. Og så vil jeg tro at ATL får MX-5 abstinenser med tiden og kommer tilbake med et annet eksemplar.
Terondo wrote:Ja, det er et nydelig eksemplar. Kunne godt hatt en slik også. Velkommen i gjengen i alle fall. Og så vil jeg tro at ATL får MX-5 abstinenser med tiden og kommer tilbake med et annet eksemplar.
Takk, takk. Akkurat nå er det synd jeg ikke har vinterdekk. Ikke det at jeg har tenkt og kjøre den om vinteren i salt og slaps. Men nå er det kaldt og glatt om morgenen men utpå dagen er det jo kjempe vær med sol og klarvær. Ikke noe problem og kjøre åpent....
Terondo wrote:Ja, det er et nydelig eksemplar. Kunne godt hatt en slik også. Velkommen i gjengen i alle fall. Og så vil jeg tro at ATL får MX-5 abstinenser med tiden og kommer tilbake med et annet eksemplar.
Takk, takk. Akkurat nå er det synd jeg ikke har vinterdekk. Ikke det at jeg har tenkt og kjøre den om vinteren i salt og slaps. Men nå er det kaldt og glatt om morgenen men utpå dagen er det jo kjempe vær med sol og klarvær. Ikke noe problem og kjøre åpent....
Det er ikke lett å finne ut av alle forskjellene og meningene rundt disse herlige bilene; orlginal eller ikke, 1,6 mot 1,8, NA mot NB osv.
Etter å ha trålt nettannonser en stund endte jeg opp med en 96 NA 1,6 90hk. Denne er omlakkert fra rød til (kobber?-) rød metallic.
Har såvidt kjørt NA med den kraftigere 1,6 literen, men synes at min er helt grei.
Er redd denne bilen ender opp med litt høy bling-faktor, noe er allerede på plass men mere kommer. Min bil er litt senket og utstyrt med 16" sommerhjul, regner med å sette på den 14" hjul neste år.
55 åring i Fredrikstad
2006 Volvo C70 2.4i 170 hk
2005 VW Transporter T5 Doka 1,9 TDI 145 hk
2004 Volvo V70 2,4 D5 210 hk
Altfor mange 60-talls Øglænd-sykler
X 2002 NBFL 1,6 "Rødhette"
X 1996 NA 1,6 "Lille Rø"
X Diverse bruksveteraner
X masse forskjelligeCitroen
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD