Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mer gummi = mer grep.. enkelt og greit
selv med 225 på 9" felg er sideveis grep begrensende faktor for farta jeg klarer å få med igjennom svinger.. hadde absolutt vært fordel med enda mer gummi.
Mx5 er ikke noen bil som går mot alle fysiske lover, eller oppfører seg helt annerledes enn andre biler. selv om biler er lette, har de stor fordel av masse gummi i bakken.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Hva med tyngde med tanke på brede dekk på MX5? Gir ikke mindre vekt i vanlige tilfeller bedre grep fordi da jobber dekkene mindre på å bevege bilen og kan "konsentrere" seg på grepet? Eeeeh, det var sikkert helt elendig forklart, kommer ikke akkurat på noen bedre måte å si det på.
Har hørt at mange pleier å ta ut reserve dekk fordi det gir en lettere stuss. Man kan jo spinne lettere, og det virker til å være pga dårlig balansert bil (i dette tilfellet er bilen min dårlig balansert pga gåen demper/fjær på ene siden = masse spinning om jeg trør for hardt på pedalen).
Den dagen jeg føler det vesle reservehjulet ødelegger kjøreegenskapene til Miata`n, så er det jaggu på tide med en pause.. Burde strengt tatt tatt klyster og latt være å spise et par dager før man skal ut å kjøre da..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
LoKi wrote:Hehe, nei jeg har ikke kjørt på det selv, med god grunn.
Er 185/60/14 optimal dimensjon for banekjøring?
Med en stock MX-5 så er det ikke så dårlig så folk skal ha det til. Å gå fra åpen diff til diffbrems av noe slag utgjør mer enn å gå fra 185 til 205 dekk, imho.
LoKi wrote:Hehe, nei jeg har ikke kjørt på det selv, med god grunn.
Er 185/60/14 optimal dimensjon for banekjøring?
Med en stock MX-5 så er det ikke så dårlig så folk skal ha det til. Å gå fra åpen diff til diffbrems av noe slag utgjør mer enn å gå fra 185 til 205 dekk, imho.
Nå skiftet du også fra a048, som har meget bra grep, til r888 som ikke har like bra tørrgrep( i min erfaring) bytter du opp, på samme dekktype er forskjellen mer merkbar.
diffbrems = <3
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''