Lys na

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

John_91BRG
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 302
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Hordaland
Status: Offline

Re: Lys na

Post by John_91BRG »

Osram har nå oppgradert pærene til Nightbreaker PLUS, og levetiden skal være opp til 50% lenger enn 1. generasjon Nightbreaker.

http://www.osram.com/osram_com/Consumer ... index.html
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT

05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1139
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Lys na

Post by obi-one »

Jeg kjører Osram Night Breaker eller noe slikt, altså "high performance" +50/70% hvitt lys, veldig fornøyd med dette.

Vil også støtte Mussa på å holde seg unna xenon "oppgradering" uten spylere og automatisk nivåregulering, jeg møter en del slike biler i hverdagen, og ser ikke en **itt etterpå, vi som kjører MX-5 er spesielt utsatt siden vi sitter så lavt. Samme gjelder smartinger som kjører med tåke/grøftelys sammen med nærlys fordi det er "tøft", mens de selv ser dårligere pga for mye lys på veibanen rett foran bilen, og blender oss andre :x

Har også erfaringer med "kjempebillige" lys fra "Ring", som ikke holdt i mange sesonger før de rustet, der som ofte ellers så er det en viss sammenheng mellom hva man betaler for og hva man får.
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Re: Lys na

Post by _mx5_Rune_ »

Greit at denne tråden er gammel men jeg tar den opp igjen.

Jeg jobber, som noen av dere sikkert har fått med dere, som selger i Würth. Vi har hele sortimentet til Osram. Nightbreakerpærene har alltid gitt et helt utrolig bra lys, faktisk enda bedre enn 100w pærer. Men, og dette er et stort MEN.. Levetiden var helt horribel. Dette var en pære man ikke kunne selge uten å informere om at levetiden var vesentlig mindre enn enn normal pære.

Men så kom Nightbreaker i utgaven PLUS. Pæren har fortsatt det samme gode lyset som de gamle, men levetiden er blitt drastisk mye bedre. Den gamle pæren var det mye klaging/reklamasjoner på, men denne nye har jeg enda ikke fått noe negativ tilbakemelding på. Denne pæren varer minst like lenge som en standardpære. Med andre ord får man i både pose og sekk: bedre lys og bedre levetid. Plus-pæren har forøvrig samme utsalgspris som de gamle nightbreaker pærene.

Så når dere kjøper Nightbreaker er det med andre ord viktig å se at det står PLUS på pakken.
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Lys na

Post by Miatapowers »

_mx5_Rune_ wrote:Greit at denne tråden er gammel men jeg tar den opp igjen.

Jeg jobber, som noen av dere sikkert har fått med dere, som selger i Würth. Vi har hele sortimentet til Osram. Nightbreakerpærene har alltid gitt et helt utrolig bra lys, faktisk enda bedre enn 100w pærer. Men, og dette er et stort MEN.. Levetiden var helt horribel. Dette var en pære man ikke kunne selge uten å informere om at levetiden var vesentlig mindre enn enn normal pære.

Men så kom Nightbreaker i utgaven PLUS. Pæren har fortsatt det samme gode lyset som de gamle, men levetiden er blitt drastisk mye bedre. Den gamle pæren var det mye klaging/reklamasjoner på, men denne nye har jeg enda ikke fått noe negativ tilbakemelding på. Denne pæren varer minst like lenge som en standardpære. Med andre ord får man i både pose og sekk: bedre lys og bedre levetid. Plus-pæren har forøvrig samme utsalgspris som de gamle nightbreaker pærene.

Så når dere kjøper Nightbreaker er det med andre ord viktig å se at det står PLUS på pakken.
Skal prøve disse eg, men ser også at eg trenger nye reflektorer,, Eg har også ett sett med H4 led pærer eg skal prøve for morro skyld, tvilsomt dem lyser noe bedre, men mulig dem er coole på sommern når det er lyst og fint..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Re: Lys na

Post by _mx5_Rune_ »

De h3 og h1 led pærene jeg har prøvd (fra ebay) lyste iallefall ikke bedre enn en parklyspære :P de lyste såpass svakt at de var ubrukelig i kurve/tåkelysene, man ser knapt at det er lys i dem når det er lyst :P
Si ifra hvis du får et annet resultat, så kan jeg gå over til LED istedenfor xenon i kurve/tåkelysene, LED er tross alt "litt lovligere"
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
twr
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 344
Joined: 06 Sep 2010, 01:56
Medlemsnummer: 880
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Lys na

Post by twr »

Vil bare nevne at jeg også har god erfaring med Nightbreaker Plus-pærene, merkbart mer og hvitere lys, og ikke har de røket enda heller... :)
-thomas-
'91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv
You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
Post Reply