FMIIR turbokit fra FlyinMiata

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

FMIIR turbokit fra FlyinMiata

Post by arildh »

385 bakhjulshester på testbilen med stock tenning og E85.
Jeg skrev noen ord her:

http://www.mazdaspeedy.com/

Image
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: FMIIR turbokit fra FlyinMiata

Post by Harald »

det eneste skuffende er egentlig at med mindre turbo, større motor og e85 suppe, så er den overhodet ikke no sterkere fra bunn enn min 1.8 enten gjør de no rart, eller så har jeg hatt flaks.. :)

men fett å se at fm skjønner at de må lage større oppsett :)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: FMIIR turbokit fra FlyinMiata

Post by arildh »

Det som er bra er jo at FM har endelig har skjønt det. De presenterer liksom dette som en revolusjon mens Honda, Nissan, Subaru osv. miljøene har kjørt med 3" og store turboer siden 90-tallet med deretter effektuttak. Jeg er mest imponert over at de får så mye effekt ut av en T25 støpejernsmanifold nesten uten runnere. De har også gått for noe annet enn RC som lenge har vært forrige generasjons injektorer.
Klarer de å finne M8 bolter laget av unobtaium som ikke strekker seg blir jeg imponert. Om det blir slike problemer så er det veldig behagelig å ha FM i ryggen da de alltid stiller opp når det er problemer.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
S.F
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 279
Joined: 01 Jan 2009, 02:22
Location: Ålgård
Status: Offline

Re: FMIIR turbokit fra FlyinMiata

Post by S.F »

en bolt uten strekk vil bare løsne..?

at dem forsatt holder på støpejerns manifolden av den årgangen er utrolig..
men det er jo slik man tjener penger..

Bell Eng. har en mye mere påkosta løsning..
mmmmmm...
Lassi
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 101
Joined: 18 Apr 2009, 23:58
Location: Bergen
Status: Offline

Re: FMIIR turbokit fra FlyinMiata

Post by Lassi »

Støpejernsmanifolden er vel okei nok hvis man er ute etter noe som er litts diskrè og i teorien mer holdbar enn en med masse sveiser som kan sprekke, men forstår ikke hvorfor de ikke bare kan maskinere en V-bånd klemme i manifolden istedenfor den 4 bolts t25 flensen... Kan ikke strekke bolter når man ikke har noen.
05`Mazdaspeed MX-5
13`CX-5
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: FMIIR turbokit fra FlyinMiata

Post by arildh »

BEGI is all played out.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: FMIIR turbokit fra FlyinMiata

Post by inglar »

User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: FMIIR turbokit fra FlyinMiata

Post by arildh »

Ny dyno med LS3 coiler. Benken klarte ikke å måle mer enn 420is lb/ft ~ 570 NM . Ganske bra trøkk til å være Michael Bolt-on-parts , inkludert deres nye bensinsystem: http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... r=04-46150
Image

http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... ost5241484
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Post Reply