Beverly
Moderator: Styremedlemmer
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Jeg sliper ned skarpe kanter, så bruker jeg Brunox som grunning og lakkerer til slutt.arildh wrote:Hvordan behandler du hullene du driver og borrer ?
(prøver å unngå bart metall)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Frosken er festet
Da er Boss Frogg Clearview på plass !
Den holder hva den lover, så langt......
Den virker uhyre solid og innfestingene er av god kvalitet.
Alt er godt laget og opplegget virker svært solid og gjennomtenkt.
Festepunktene er i veggen bak setene, i innfesting for setebeltetrommel, i toppfeste på setebeltetårn og i chassis på hver side av bensintanken.

Det må lages hull i karrosseriet på hver side av bensintanken (tre bolter på hver side) og i veggen bak setene (to bolter på hver side)


Tilsammen er bøylen festet med fjorten bolter
Det er endel jobb med å tilpasse innredning med setebelter, plastdeksler, hattehylle, og tepper.
Min nyinnkjøpte dremel, ble flittig benyttet for å tilpasse dekslene.

Bøylen er "kompatibel" med allt !
Her har jeg testet med hardtopp og konstaterer at de originale Innfestingene på sidene fint kan benyttes.
Til og med widblocker og det originale tverrstaget mellom setebeltetårnene er det plass til.

Jeg monterte setebeltene med "adaptere" som også leveres av Boss Frog.
Boss Frog Clearview har vært gjennom destruktive tester i USA ( SCCA bestemmelser).
Jeg er svært fornøyd med kvalitet og utforming.
Da det også viser seg at bøylen ikke er i konflikt med hverken hardtopp eller softtop med glassvindu, så kan jeg trygt anbefale den.
(men jeg håper jeg aldri får bruk for den ....
)
Erik
Da er Boss Frogg Clearview på plass !
Den holder hva den lover, så langt......

Den virker uhyre solid og innfestingene er av god kvalitet.
Alt er godt laget og opplegget virker svært solid og gjennomtenkt.
Festepunktene er i veggen bak setene, i innfesting for setebeltetrommel, i toppfeste på setebeltetårn og i chassis på hver side av bensintanken.
Det må lages hull i karrosseriet på hver side av bensintanken (tre bolter på hver side) og i veggen bak setene (to bolter på hver side)
Tilsammen er bøylen festet med fjorten bolter

Det er endel jobb med å tilpasse innredning med setebelter, plastdeksler, hattehylle, og tepper.
Min nyinnkjøpte dremel, ble flittig benyttet for å tilpasse dekslene.
Bøylen er "kompatibel" med allt !
Her har jeg testet med hardtopp og konstaterer at de originale Innfestingene på sidene fint kan benyttes.
Til og med widblocker og det originale tverrstaget mellom setebeltetårnene er det plass til.
Jeg monterte setebeltene med "adaptere" som også leveres av Boss Frog.
Boss Frog Clearview har vært gjennom destruktive tester i USA ( SCCA bestemmelser).
Jeg er svært fornøyd med kvalitet og utforming.
Da det også viser seg at bøylen ikke er i konflikt med hverken hardtopp eller softtop med glassvindu, så kan jeg trygt anbefale den.
(men jeg håper jeg aldri får bruk for den ....

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1687
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Beverly
Har du ikke mere enn 14 bolter ?!? Tror jeg ville korrigert det til 18..., men det er jo ingenting mot min BFDH med 22 i karrosseriet...
Ser du har satt boltene fra utsiden og inn, jeg gjorde det omvendt, men de er muligens mere utsatt for korrosjon på gjengene da... Hmm...
Jeg har i tillegg sprayet på begge sider av alle utvendig monterte deler på med tynn rustbeskyttelsesmasse for hulrom. Da ble det et vokslag på alt nymontert, og alle åpninger og sprekker ble tette.
Jeg planlegger forøvrig heller aldri å få bruk for min, men den står nå der og det er kjekt å ha i bakhodet....

Ser du har satt boltene fra utsiden og inn, jeg gjorde det omvendt, men de er muligens mere utsatt for korrosjon på gjengene da... Hmm...

Jeg har i tillegg sprayet på begge sider av alle utvendig monterte deler på med tynn rustbeskyttelsesmasse for hulrom. Da ble det et vokslag på alt nymontert, og alle åpninger og sprekker ble tette.
Jeg planlegger forøvrig heller aldri å få bruk for min, men den står nå der og det er kjekt å ha i bakhodet....

-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Beverly
Jeg synes den sjefsfrosken ser veldig bra ut. Stor bøyle som gjør veldig lite av seg. Kommer ikke for nært nakkestøtta heller + det tverrgående staget OG windblocker passer fortsatt. Hadde jeg skulle starta om igjen så hadde jeg nok handlet en slik en...
Jeg satt boltene samme vei som deg Agility, men måten Erik har gjort det på gjør det lettere å etterstramme/demontere denne om X antall år - siden gjengene og mutrene er sannsynligvis like fine da. Hvis det skulle være behov.
[Stamp of approval]
Jeg satt boltene samme vei som deg Agility, men måten Erik har gjort det på gjør det lettere å etterstramme/demontere denne om X antall år - siden gjengene og mutrene er sannsynligvis like fine da. Hvis det skulle være behov.
[Stamp of approval]
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Hvis jeg skulle hatt noen annen bøyle enn den jeg har så ville dette vært første valget, nå trenger vi snart no bilder av hele bilen Erik! jeg har forøvrig mine bolter samme veien som Erik satte de.
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Jeg har 14 som fester bøyla til bilen.Agility wrote:Har du ikke mere enn 14 bolter ?!? Tror jeg ville korrigert det til 18..., men det er jo ingenting mot min BFDH med 22 i karrosseriet...![]()
De to ekstra på hver side er for å feste festebraketten til bøyla (ikke gjennomgående bolter)
Som folket påpeker her .....Agility wrote:Ser du har satt boltene fra utsiden og inn, jeg gjorde det omvendt, men de er muligens mere utsatt for korrosjon på gjengene da... Hmm...
Det er for å unngå å utsette mutter og gjenger for elementene samt lettere å inspisere/etterstramme.
Jeg har filt ned alle skarpe kanter og brukt Brunox og lakk.Agility wrote:Jeg har i tillegg sprayet på begge sider av alle utvendig monterte deler på med tynn rustbeskyttelsesmasse for hulrom. Da ble det et vokslag på alt nymontert, og alle åpninger og sprekker ble tette.
Det tror jeg holder

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Re: Beverly
den bilen der er og blir en sinnsykt flott eksemplar.
x 99 10th anniversary 1,8 (3934/7500)
- mussa
- 7200 RPM
- Posts: 3538
- Joined: 31 Jul 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 642
- Location: Hokksund
- Status: Offline
Re: Beverly
+1, synes dette har blitt den peneste MX5/Miata`n i Norge!fa10 wrote:den bilen der er og blir en sinnsykt flott eksemplar.
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
-
- 2000 RPM
- Posts: 237
- Joined: 04 Jun 2009, 13:54
- Medlemsnummer: 794
- Location: Haugesund
- Status: Offline
Re: Beverly
Må stikke over fjellet en tur til sommeren å sjekk ut om du snakker sant 

x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
x-09 NC RHT Galaxy gray.
-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
- Ove N
- 7200 RPM
- Posts: 1176
- Joined: 23 Jun 2008, 10:13
- Medlemsnummer: 733
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Re: Beverly
Ernst wrote:Må stikke over fjellet en tur til sommeren å sjekk ut om du snakker sant
Fin liten helge tur det!
Ove N
Rogaland
Miata -91 mod 1.6 Liter-Godkjent m/JR M45 Classic Red 15" Rota RB
Miata -93 mod 1.8 Liter-longnose Brilliant Black C-Pack 14" BBS
-2x Mx5 -99 10th Anniversary 3162+4255/7500
X-MX5 BRG-lakkert hvit-346000km Longnose (Solgt)
Rogaland
Miata -91 mod 1.6 Liter-Godkjent m/JR M45 Classic Red 15" Rota RB
Miata -93 mod 1.8 Liter-longnose Brilliant Black C-Pack 14" BBS
-2x Mx5 -99 10th Anniversary 3162+4255/7500
X-MX5 BRG-lakkert hvit-346000km Longnose (Solgt)
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Teppelegging
Siden jeg hadde litt Dynamat liggende så ble fristelsen for stor ....
Bare bitte litt .... på de mest utsatte stedene (jeg brukte banke-testen).

Apropos fristelse....
I en kjeller i Køln, så hadde Ingo (I.L. Motorsport) enda et 93LE teppe liggende
Flunkende nytt i plastpose med Mazda logo .....
Så da slo jeg til gitt.
Bare det beste er bra nok for Beverly

Miata/MX5 NA er "bakoverkompatibel".
Det betyr at der det er gjort forandringer i karosseri, så er de gamle innfestingene og brakettene bevart.
Jeg måtte sette inn dekselet for ECU fra en 90-93 (under beina til passasjeren), men festehullene var på plass.
Sikkerhetsbeltene på 94-97 er festet på en annen måte enn de tidligere modellene, men de gamle festene var der fremdeles (under en plastknott)
Siden jeg skal inn med sete fra en 93 modell, så må jeg bruke det gamle setebelte-festet.
Men det går fint .....

Siden jeg bygger en "R2-Limited", så blir bakstykket bak setene sort (som på originalen).
Og Roadster innstegslister hadde jeg på lur.

Gøy når alt stemmer (og passer).
Da går det unna ....
Erik
Siden jeg hadde litt Dynamat liggende så ble fristelsen for stor ....
Bare bitte litt .... på de mest utsatte stedene (jeg brukte banke-testen).
Apropos fristelse....
I en kjeller i Køln, så hadde Ingo (I.L. Motorsport) enda et 93LE teppe liggende

Flunkende nytt i plastpose med Mazda logo .....
Så da slo jeg til gitt.
Bare det beste er bra nok for Beverly

Miata/MX5 NA er "bakoverkompatibel".
Det betyr at der det er gjort forandringer i karosseri, så er de gamle innfestingene og brakettene bevart.
Jeg måtte sette inn dekselet for ECU fra en 90-93 (under beina til passasjeren), men festehullene var på plass.
Sikkerhetsbeltene på 94-97 er festet på en annen måte enn de tidligere modellene, men de gamle festene var der fremdeles (under en plastknott)
Siden jeg skal inn med sete fra en 93 modell, så må jeg bruke det gamle setebelte-festet.
Men det går fint .....
Siden jeg bygger en "R2-Limited", så blir bakstykket bak setene sort (som på originalen).
Og Roadster innstegslister hadde jeg på lur.
Gøy når alt stemmer (og passer).
Da går det unna ....
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- gelerium
- 4200 RPM
- Posts: 417
- Joined: 30 Aug 2010, 16:38
- Medlemsnummer: 1017
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Beverly
Denne bilen er helt vill Erik! Må uten tvil være Norgest mest strøkne NA...
99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
- twr
- 2000 RPM
- Posts: 344
- Joined: 06 Sep 2010, 01:56
- Medlemsnummer: 880
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Beverly
Det er vel et uttrykk som lyder noe sånt som "bedre enn da den rullet ut fra fabrikken"... 

-thomas-
'91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv
You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
'91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv
You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Beverly er litt vill ja ....gelerium wrote:Denne bilen er helt vill Erik! Må uten tvil være Norgest mest strøkne NA...

Hun er ikke strøken akkurat nå, litt for mange løse deler.
Time will show...
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package