Jeg synes hornet på MX-5 er puslete greier, jeg .....
Kjøpte meg derfor et "kompakt" og lett kompressorhorn, bygget sammen som en enhet, egentlig laget for motorsykler:
(300,- fra Sverige, inklusive porto, og kjapp service) (Selges også på IL motorsport i Tyskland)
For å få lirket ned hornet måtte jeg løsne panserfestet og rotere det litt til siden, da gikk det akkurat
Viste seg da jeg koblet fra hornet at jeg bare hadde hatt ett av to signalhorn i funksjon, ikke rart det var puslete......
Oppkoblet nå med BEGGE de opprinnelige hornledningene ført sammen til plusspolen på kompressoren, for å ha maks ledningskvadrat på plussiden (og det ER allerede et rele på hornet, iallefall i følge koblingsskjemaet mitt......
Etter ledningstrekk og innkobling på originalhornets plusskabler ble det slik:
På testturen stresset jeg opplegget med å bremse og legge meg på hornet samtidig, for å trekke maks på kursen (ikke helt urealistisk scenario)
Da ble det tyst, HELT tyst.......

....og ikke noe bremselys heller.....
Viste seg at jeg bare hadde en 10A sikring på denne kursen, har under noe tvil nå satt inn en 30A sikring, vurderer å legge meg ned til 15A og teste om dette holder, vil jo ikke ha noen svidde ledninger.......
EDIT: Har byttet ned til 15A sikring, som sitter originalt i henhold til Miata koblingsskjemaet, virker nå med både horn og bremselys samtidig, så mindre bekymret for varmgang i ledningsnettet nå.....
Ellers må jeg eventuelt bite i gresset og trekke en ekstra plusskabel fra batteriet og framover.......
Er det andre kjente kilder til solid kapasitet 12V i motorrommet (utover den blå ekstrakontakten, den er "opptatt" med kjørelys)?
Not Entirely British har jo for eksempel ikke aircon......(men hornet må være koblet på "alltid på" kretsen, for å være forskriftsmessig, skal kunne være mulig å gi lydsignal selv om tenningen ikke er på.....)
Venter litt med å stresse kompressorhornet mer, det er jo snart midnatt når dette skrives, og jeg har tenkt å kunne hilse på naboene i morgen også