..., men jeg får vel lage en egen tråd dedikert dette "impuls-konebil" prosjektet... (joda, vi har snakka litt om det noen mnd'r...)
Det begynte med en SMS fra OveN forrige fredag, og endte med leie av en bilhenger, en sånn, og litt mindre på konto'n...

Det viste seg etterhvert å være en 93 Special Edition importert fra Canada via Tyskland ( om vi ikke har sett helt feil på diverse merker...)
Mektige 807'n som normalt frakter 6 bikkjer og 2,5x7,5m campingvogn, kan nok påregne fremtidige vintre uttafor garasjen...

Stakkars Miata'n på henger'n ser jo ut som den nesten får plass inni...

Innvendig er det veldig strøkent...
"Harley tanker", skinnseter, el-vinduer, cruisecontrol, Miata sill-plates, el-speil, ABS, og sist men ikke minst (nei, ikke på bildet)..., originalt MSSS (Mazda Sensory Sound System)
Alt bare virket helt perfekt...

Haynes manualen + en masse polish greier fulgte også med...

Trenger bare litt sølvfarge på Volume og Bass/treble knappen....
Desverre ikke noe plass til 807'n..., og jada, det skal bli en verktøybod innerst i garasjen..., etterhvert..., håper jeg..., kanskje...

Vi har allerede hatt kyndig inspeksjon av både "Rudolf"...
..., og OveN...
Stakkars Mazdarati'n, ikke'no plass i garasjen i nærmeste fremtid... (skulle jo egentlig ha plukket av "racing-fjærene" fra eBay, som skal over på et annet "hårete" prosjekt (ikke mitt...), men jeg vet..., BIG SECRET... )

Tepper er endelig fjernet, høytrykkspylt og vasket med grønnsåpe...., lukter som nytt !!!

Nedi her ser det veeeeldig bra ut

Captain's side... (no småbrunt som tar noen minutter å fjerne/behandle...)
Understell fra hekken.., overflaterust, stålbørst og oljebehanding så er vi kvitt...
Demonterte forøvrig eksosanlegget, bortsett fra rustne og skranglete varmeskjold, så katalysator'n ut som ny innvendig...

Lurer på om det ikke blir noe nytt verktøy i overskuelig fremtid..., f.eks.sandblåser boks fra Biltema...

Dette ser jo absolutt overkommelig ut..., glad jeg fikk tak i bilen før det ble noe mere, nå skal den få god behandling...
Bytte fjærer bak og smøre/overhale kalipere, samt sette på nye klosser...
Demontert fjær...
Forøvrig har INGEN bolter jeg ville ha av knekt eller nektet å løsne, støtdemperne satt fast i foringene (men boltene løsnet), men de er tette så de løsnes med vinkelsliper når de evt. engang må byttes..., så det er ikke mye å bekymre seg for under her, må bare få skikk på sakene...

Kanaler og hjulbuer bak har rust, men det er vel ikke akkurat noen bombe på disse bilene, så det er et fremtidig prosjekt...
Like greit å bytte skiver og klosser foran...
Tok ut mattene i bagasjerommet for å sjekke..., steike...

Samme med hattehylla...
Og siden alt var demontert, så ble det et bilde av setene uttafor..., sømmen revna på venstre side akkurat der "Captain" stiger inn(venstre sete på dette bildet), men ellers... "Død og plage..." 18 år gamle......, og Pioneer høyttalere, og Pioneer bass-trancducers i ryggen..., og ved for neste vinter, og håndsaga..., og...

Og sist men ikke minst..., 1,6 selvfølgelig !!!, denne med "Big Nose"... (1,8 er bare en bil..., jeg har prøvd...

Forrige eier hadde forøvrig fått opplyst fra forrige eier at "Denna bilen hadde registrekjede, så det var ikke noe å bekymre seg om..."

Det regna jo et par dager, så noe måtte man jo finne på....