Motoren drar fint opp til 4000, der er det stopp. NA 1.6

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Motoren drar fint opp til 4000, der er det stopp. NA 1.6

Post by Harald »

loki. org gap plugger begynte å fuske ved ca 350hk i motor :P med mindre pluggene er vrak, så skal de ikke hindre at bilen vil over 4k rpm:)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Bambus
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 180
Joined: 02 Sep 2010, 21:38
Location: Brønnøysund
Status: Offline

Re: Motoren drar fint opp til 4000, der er det stopp. NA 1.6

Post by Bambus »

Pluggene er ikke kjørt langt, men kan jo hende jeg burde sjekke åpningen likevel for å se hva det er på disse. Er snart ferdig med en annen bil jeg skrur på nå for å få skilter, så når den er klar så er det bare å begynne på mazdaen igjen. Vurderer å kjøre bilen til Bjørnstad Bil for å få bilen justert i benk, men kommer an på pris de skal ha.
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Motoren drar fint opp til 4000, der er det stopp. NA 1.6

Post by LoKi »

Harald wrote:loki. org gap plugger begynte å fuske ved ca 350hk i motor :P med mindre pluggene er vrak, så skal de ikke hindre at bilen vil over 4k rpm:)
Ahh, de holder såpass høyt.
Da er jeg blank, og har lite å hjelpe til med :P
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
KjetilJ
0 RPM
0 RPM
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2010, 01:38
Medlemsnummer: 851
Location: Sørum
Status: Offline

Re: Motoren drar fint opp til 4000, der er det stopp. NA 1.6

Post by KjetilJ »

Siden du tydeligvis kjører uten variabel TP må du nesten fortelle oss hvor i loggen du har et drag og motor kutter. Er litt vanskelig å se forskjell på f.eks. et pedalslipp og andre ting.I følge loggen går Knock Sensor Signalet negativt ved omtrent 4000 (fra 0 til -3). Jeg har ikke KnockSensor selv så jeg vet ikke helt hvordan dette skulle sett ut, men sjekk det opp mot der hvor du mener at motor kutter.
Dessuten synes jeg det er rart at DutyCycle1 alltid er halvparten av DutyCycle2. Disse burde da ha vært omtrent like ? Kjører du med forskjellig veTable på de to dysebankene ?
Til slutt så ser jeg at du har en parameter som heter FuelPressure!! Hvis du har rigget opp sensor på fuelpressure så verifiser om det som loggen sier er riktig i henhold til hvor sensor sitter. Sitter den på fuel-rail har du langt under spec på fuelpressure i det som kan se ut som kutt-tidspunktene, samt at fuelpressure ikke følger ladetrykket. Neste gang du sender en logg ville det vært enklere hvis loggen ikke var på 3000 sekunder :-)
1990 NA, Coilovers, Stage2 Clutch, Megasquirt og litt til .......
Bambus
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 180
Joined: 02 Sep 2010, 21:38
Location: Brønnøysund
Status: Offline

Re: Motoren drar fint opp til 4000, der er det stopp. NA 1.6

Post by Bambus »

Har ikke noen sensor på bensintrykket. Kjører bare ett veTable også. Har ikke den pc'n foran meg her nå med dette innlagt men skal sjekke så fort jeg har fått tilgang på den pc'n igjen:)

Det er rundt ca 4000-4100rpm det kutter og bilen virker å få for lite/mye drivstoff - evt lite luft.

I loggen mener jeg å huske du ser en kurve som går oppover og man skal se girskiftene rimelig greit. Men jeg skal ta å legge ut en logg der det er litt mindre tid og litt mer presisert;)
Post Reply