Mange nc prht i norge?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
henki
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 362
Joined: 08 May 2009, 16:38
Medlemsnummer: 795
Location: Kragerø¸
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by henki »

Skal du ha bil og finner en du liker som er i bra stand så ikke nøl.Uansett om det mye eller lite interesse for en bil så er det nok at en kommer før deg.Og da er det å begynne på nytt å lete??Og liker du en bil så vær sikker på at noen andre gjør det også.Lykke til med leting og kjøp.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by biXen »

Husk at både bulker og småskader i lakk er noe man kan få fikset for noen tusenlapper på spotfiks verkstedene, så ikke la det utelukke en bil. Det er et prutegrunnlag :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Code13
500 RPM
500 RPM
Posts: 54
Joined: 27 Jul 2011, 00:41
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by Code13 »

henki:jepp...så lenge man finner en man liker som er i bra stand, så nøler jeg ikke. jeg pleier å være meget rask ute når det gjelder bilkjøp (som oftest har endt i misnøye etterpå - typen se på bil, prøvekjøre 5 min, signere kontrakt, spør ingenting, sjekker ikke service hefte osv osv) uannsett, hadde sett for meg en stormyblue eller copperred mx5, og nå driver jeg å ser på biler fra tyskland, litt mer å velge mellom der :)
bixen: er ikke helt enig i den når man skal ha "ny" bil. bulker, rust og skader i lakk er kjedelig syns jeg på biler som er mindre enn 5 år.heller betale mer for en som er i bedre stand enn å prute på en sliten en. selv om det koster noen tusenlapper å fikse bare.

men takk for oppmerksomheten på tråden. snakkes igjen når vi får vår mx5 her, da blir det ut å kjøre med madammen eller ungen.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by biXen »

Bulk og rust er to HELT forskjellige ting da. En bulk kan rettes på en halvtime, rust er noe som kan påvirke hele bilen. Hvis lakken er greit holdt ellers så påvirker en bulk eller en skrape bilen på ingen måte. Selv om det er litt "surt" :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Trym N1290
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1897
Joined: 02 Nov 2010, 23:22
Medlemsnummer: 888
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by Trym N1290 »

Følte jeg måtte svare på den og si at bilen var ikke sliten på noen måte ;) det var bulken på panseret og utrolig surt at den kom. Men kunne ikke hindre det på noe måte, i og med at lakken ikke var brudt så er det en bulk som jeg tror en proff kan klare å rette opp. Lakk ellers på bilen er godt tatt være på med mye vask rens og shine :)

Bilen var fin den, kommer til å savne den mye og veit nye eieren kommer til å ta godt vare på den :D

Måtte svare, følte meg litt truffet. Håper du finner bilen du vill ha, du kommer til å ha mye glede med den :) tro meg, jeg veit Hehe
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
Code13
500 RPM
500 RPM
Posts: 54
Joined: 27 Jul 2011, 00:41
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by Code13 »

Bixen:nå bare nevnte jeg bare bulk og rust samme setning. Mente ikke at det var samme.
Trym:nei,vi prater om biler generelt. Var ikke snakk om din bil. Din ser velholdt ut, og din gamle bulk tror jeg ikke er problem å dra ut med en dent puller med lim når man varmer opp lakk/metall litt først. Og at skrev at du clayer osv i annonsen vitner til mer enn gjennomsnittlig velholdt bil :)

Takk, er i start prosessen med å få over en stormyblue nå.
Code13
500 RPM
500 RPM
Posts: 54
Joined: 27 Jul 2011, 00:41
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by Code13 »

Hei igjen! da blir vi en eier av stormy blue prht 09. kommer nok neste uke en gang. er i gang med å se etter styling og sånt, skal ha fra sideskjørt, frontleppe og bakfanger leppe+ litt. skal ha senk også, vet at flere har senket med eibach, men er det den som de har på mx5parts.co.uk? 30 foran og 25 bak? ser også il motorsport har noen...hvem skal jeg velge?

og en annen ting...hvor finner jeg felger?
har funnet nordendekk.no og byttdekk.com.... var ikke store utvalget der. andre forslag?
User avatar
henki
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 362
Joined: 08 May 2009, 16:38
Medlemsnummer: 795
Location: Kragerø¸
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by henki »

Hei,når det gjelder senk så leverer jo mazdaforhandlere eibachfjærer til mx som senker 30 og di passer veldig bra.Jeg ga ca 2700 kr for mine.Da vet du hva du får om du velger sånne fjærer.Er det lov å spørre hvor i landet ca du bor??
Code13
500 RPM
500 RPM
Posts: 54
Joined: 27 Jul 2011, 00:41
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by Code13 »

jeg tenkte hvorfor betale 2700 når du kan få de til 1300 fra utlandet (om det var de samme fjærene). klart du kan spørre hvor jeg ca. jeg bor :) Men jeg svarer ikke! neida...bor i ålesund-hvorfor lurer du? kjekt å få mx5'n så jeg kan da glede meg til svingete veier her oppe over fjellet og trollstigen :)

ingen som vet noe om felger? Hvor har dere handlet felger da?
User avatar
henki
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 362
Joined: 08 May 2009, 16:38
Medlemsnummer: 795
Location: Kragerø¸
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by henki »

Ja,det er ikke nødvendig å betale dobbelt om du får det så billig.og hvorfor jeg lurte på hvor du bor??Om det skulle vært på sør/østlandet så blir det jo flere biler i nærområdet her og det liker jeg.Men verden er jo ikke stor uansett.Gleder meg til å se bilder.
Code13
500 RPM
500 RPM
Posts: 54
Joined: 27 Jul 2011, 00:41
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by Code13 »

bilder kommer om ett par uker når jeg har fått gått over den med poleringsmaskina. er ellers en helt vanlig stock pre-facelift med 16" felger. Er ikke så mye å vise fram egentlig. Men blir vel bedre etterhvert :) håper jeg ikke angrer på stormy blue, syns den er fin på mange bilder, andre bilder syns jeg den er altfor mørk. jaja...går ann å omlakkere til copper-red senere!

driver fortsatt å leter fram til riktig fjærer og felger.
User avatar
Trym N1290
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1897
Joined: 02 Nov 2010, 23:22
Medlemsnummer: 888
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by Trym N1290 »

Gratulerer gratulerer =) Lykke til med bilen, du kommer til å stor trives.

ilmotorsport.com får du mye rart hos, samme med Rspeed.com

Du får lage deg en prosjekt tråd på bilen når du begynner å style den :) Det er alltid artig å lese litt tekst og se bilder :D
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
Code13
500 RPM
500 RPM
Posts: 54
Joined: 27 Jul 2011, 00:41
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by Code13 »

ja var innom ilmotorsports og fant disse felgene:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 8cf9d16015


145 € + 99 i frakt = 244 * 7,9 euro kurs = 1927 kr pr felg. Ikke så altfor ille! men må jeg betale norsk moms også eller var det toll? i såfall hva er det? 30% av kjøpesumm eller noe?
syns de var veldig fine! får man trekt av tysk moms når man handler hos de? ser at de skriver prices "including Tax, plus shipping and handling"

Me want!
Andre forslag tas imot!


uannsett...her er ett bilde av bilen fra forhandleren.
Image
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by Tonny_B »

Man trekker av tysk moms - og legger til Norsk som er 25%
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
henki
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 362
Joined: 08 May 2009, 16:38
Medlemsnummer: 795
Location: Kragerø¸
Status: Offline

Re: Mange nc prht i norge?

Post by henki »

Fin bil dette ja,hvordan ønsker du at hjula skal synes på bilen??Skal det være så du ser det også når du ser den forfra litt i kanten av hjulbuene ??Hvis du ser på tråden min så kan du se hvordan 8x17 med et 40 ser ut.Har 215/45 17 på di og det er bra med gummi.Veldig lik høyde til originandekk.Og her finnes det ikke tegn til sporing heller.Men du hadde finne fine felger.
Post Reply