Det er jo en god idè.DrHolm wrote: ......
Hva med å åpne de oljefilterne du evt. bytter, for å se om det er synlig forskjell? Dra opp en remse, og la det tørke f.eks.
Bare en tanke...
Jeg skifter olje på bilene mine (minst) en gang i året.
Siden min totale kjørelengde fordeles på tre MX-er, så går ingen av dem langt mellom skiftene.
Men uansett, jeg skal følge nøye med på olja.
Jeg kjører med 100% E85 nå, hva slags blanding kjørte du med ?///Moe wrote:Jeg har også eksperimentert endel med E85..
Kjørte i et par år med en blanding av E85 og 98 for å forhindre tenningsbank i BMW'n min (med noe oppjustert bensintrykk osv).
Den byttet jeg faktisk alle bensinslangene på (nye!), de varte bare i ca ett år så var de så morkna at de begynte å svette..
Bensinpumper flest tåler nok E85 ganske bra men slanger bør man velge med omhu, noen tåler nok E85 bedre enn andre.
Jeg hadde en kort slangebit av et annet merke enn alle de andre slangene på bilen, den så faktisk helt fin ut i forhold til de andre.
.................
Man kan også risikere at motoren blir tungstartet når den er kald og det er kaldt ute, men dette er ikke et problem sålenge man har en sterk gnist og en fet nok blanding.
Fordelen med bensinsystemet i MX5 er jo at det kun er to bensinslanger ved bensinfilteret og to korte stubber i motorrommet.
Burde være ganske enkelt å ha kontroll på de
Jeg er forberedt på at bilen blir tungstartet når det blir kaldere, men da får jeg evt. putte på en skvett bensin.
Nå øker jo Statoil bensininnholdet fra 15% til 25% i E85 (E75) fra ca. 1. november på grunn av kaldstartproblematikken, så vi får se .....
Erik