Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Neida, fremdeles plass til mye moro oppi der.
En kompressor til kanskje (til hornet)
mojo-91 wrote:Dette her er bare helt utrolig morsomt å se, Erik. Rudolf gir seg aldri!!
Når er det Leopold sin tur å låne kompressoren, da?
Ja, Rudolf gir seg aldri.
Nei, Leopold får aldri kompressor (ikke engang låne).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Moonlight wrote:Likte den løsningen med plassering av kompressor og kombinasjon med luftinntak. Ser ut som det skal være sånn i utgangspunktet..
-Adrian
Agility wrote:Det her var vakkert....
FFS sin installasjon så ut som noe bakgårdsmekk sammenlignet med det du har skrudd sammen under "huven" på Rudolf.....
Det er jo noen løsninger som ser litt bedre ut da .....
Men jeg liker min egen best
Ironien i det hele er jo at FFS (Fast Forward Superchargers) og Jackson Racing er arge konkurrenter.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
arildh wrote:Mye 90 graders bøyer der da. Hva med å lage en luftfilter box i cowl området ?
De bøyene som er foran er de som fulgte med Cold Air Intake Kitet fra Jackson Racing og som er konstruert for sugemotor.
Lenger bakover går jeg opp med dimensjon på inntaket.
Siden jeg har en MP62 til å suge luft (og komprimere), så tror jeg ikke de bøyene reduserer effekten i noen særlig grad.
I så fall har jeg en pen samling med reimhjul som jeg kan sette på for å kompensere.
Jeg liker løsningen fordi den henter kaldluft foran radiator i et høytrykksområde.
Ser ingen grunn til å endre på det.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Likte absolutt løsningen din jeg, så nesten orginalt ut om det ikke hadde stått noe racing osv på boksen der da.. jo mer anonymt, jo bedre spør du meg.
Vil du være med hjem å se på reimhjul-samlinga mi ?
Disse kan jeg "sjonglere" med i tillegg til de to som sitter i bilen.
Her kan man generere det meste av effekter.
Akkurat nå kjører jeg med ca. 12 PSI manifoldtrykk med den hjulkombinasjonen jeg har montert (110mm/75mm).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Har du fått benka den? Hadde vært veldig interessant å se effekten i forhold til Beverly.
Og var det mye jobb for å få dette til å passe på en 1.6 kontra 1.8?
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Virkelig snasent motorrom.
Og overraskende at det ikkje var noko snurrelyd i det heiletatt. Skjønner at du vil ha det slik.
Eg kunne nok ikkje dy meg for å ha dratt fram litt susing.
Om eg gir deg VIN-nr., kan du dra fram noko historikk på Miss '89
Last edited by Ørnbjørn on 13 Oct 2011, 12:43, edited 1 time in total.