Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by Tonny_B »

Det står jo i annonsen at bilen er eu-godkjent da, så jeg hadde forlangt at bilen er akkurat det ... (Selv om det i og seg selv ikke er en tilstandsrapport på bilen)
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
rocktrond
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 237
Joined: 28 Jul 2010, 17:39
Medlemsnummer: 1021
Location: Kristiansund
Contact:
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by rocktrond »

Selger har sagt at han vil få bilen EU-godkjent - og er også veldig imøtekommende til forslaget om å la noen komme å se på bilen. NAF test er jo heller ikke dumt da....
http://trondulseth.com | Long Live Rock'n'Roll

Hyundai i40 (familie/ferie)
XXX - "Black Rock" - Miata 1994 1,8 aut
XXX - "Black Rock 2" - 2012 Spring Special Edition
User avatar
rocktrond
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 237
Joined: 28 Jul 2010, 17:39
Medlemsnummer: 1021
Location: Kristiansund
Contact:
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by rocktrond »

Ble mistenkelig stille fra selger etter jeg sendte en epost der jeg skrev at jeg var klar over at det er heftelser på bilen og at jeg selvfølgelig vil ha disse slettet før jeg evt. kjøper.

Får bare fortsette jakten da. Har inntrykk av at det er "et hav" å velge i om man ikke vil ha sort.... :S
http://trondulseth.com | Long Live Rock'n'Roll

Hyundai i40 (familie/ferie)
XXX - "Black Rock" - Miata 1994 1,8 aut
XXX - "Black Rock 2" - 2012 Spring Special Edition
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by Tonny_B »

BRG er jo også en knall feit farge på NA :D
Og denne er jo ett sikkert stikk : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30587389 :wink: Da har du også noen spenn overs til HardTopp :wink:
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
rocktrond
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 237
Joined: 28 Jul 2010, 17:39
Medlemsnummer: 1021
Location: Kristiansund
Contact:
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by rocktrond »

Kall meg gjerne litt sær, men jeg er (blitt) helt låst på sort (dog jeg lurer litt på hvor billig jeg kan få en helfoliering - har noen kontakter....)
http://trondulseth.com | Long Live Rock'n'Roll

Hyundai i40 (familie/ferie)
XXX - "Black Rock" - Miata 1994 1,8 aut
XXX - "Black Rock 2" - 2012 Spring Special Edition
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by Ørnbjørn »

Har også kontakter på heilfoliering, det blir ikkje billigare enn tidligare omtalt (på forumet) danmarks-lakkering.
User avatar
rocktrond
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 237
Joined: 28 Jul 2010, 17:39
Medlemsnummer: 1021
Location: Kristiansund
Contact:
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by rocktrond »

Ørnbjørn wrote:Har også kontakter på heilfoliering, det blir ikkje billigare enn tidligare omtalt (på forumet) danmarks-lakkering.
Søkte litt men fant ikke noe info om danmarks-lakkering. Men fant i en tråd info om en kar i Ålesund (lakkering.net) som tar hellakkering for 15k. Ålesund er jo ikke så langt unna. Men det er mulig jeg kan få foliering til omtrent kostprisen på folien da.... :) Synes uansett det hadde vært best/minst stress å finne en sort MX-5 som frister....
http://trondulseth.com | Long Live Rock'n'Roll

Hyundai i40 (familie/ferie)
XXX - "Black Rock" - Miata 1994 1,8 aut
XXX - "Black Rock 2" - 2012 Spring Special Edition
User avatar
rocktrond
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 237
Joined: 28 Jul 2010, 17:39
Medlemsnummer: 1021
Location: Kristiansund
Contact:
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by rocktrond »

Nå fikk jeg svar fra karen om at det står igjen 24k i lån som blir slettet ved kjøp. Da er den jo fortsatt et alternativ...
http://trondulseth.com | Long Live Rock'n'Roll

Hyundai i40 (familie/ferie)
XXX - "Black Rock" - Miata 1994 1,8 aut
XXX - "Black Rock 2" - 2012 Spring Special Edition
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by Kjakan »

LoKi wrote:Jeg ville bedt om en NAF salgstest, og sagt at jeg betaler den om den har så lite feil som selger påstår.
Hvis han ikke vil ta en slik, og ikke engang en EU-test, så er det ugler i mosen..
Nå må du rulle inn, loki. Det er ikke alle som har tid til å bruke hele formiddagen hos NAF. I tillegg skal man betale for en slik test, uten at man vet at den potensielle kjøper faktisk gidder å kjøpe bilen.
Naf-test er stort sett for folk uten noe interesse, kunnskap eller erfaring med bilkjøp, og gjerne på dyre biler. Ikke gamle mazdaer til "bare" 40-50k.
Eu er en annen ting - har man ingenting å skjule tar man en hvit EU-kontroll og ser hva eventuelle mangler blir.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by LoKi »

Kjakan wrote:
LoKi wrote:Jeg ville bedt om en NAF salgstest, og sagt at jeg betaler den om den har så lite feil som selger påstår.
Hvis han ikke vil ta en slik, og ikke engang en EU-test, så er det ugler i mosen..
Nå må du rulle inn, loki. Det er ikke alle som har tid til å bruke hele formiddagen hos NAF. I tillegg skal man betale for en slik test, uten at man vet at den potensielle kjøper faktisk gidder å kjøpe bilen.
Naf-test er stort sett for folk uten noe interesse, kunnskap eller erfaring med bilkjøp, og gjerne på dyre biler. Ikke gamle mazdaer til "bare" 40-50k.
Eu er en annen ting - har man ingenting å skjule tar man en hvit EU-kontroll og ser hva eventuelle mangler blir.
Skal gå med på at i denne prisklassen er ikke en manglende NAF-test nødvendigvis så veldig negativt, men manglende EU er kritisk.
Men en NAF-test er eneste kontroll som er nøytrale nok til å kunne gi et objektivt svar på bilens tilstand, om du ikke er kyndig nok selv.
Når man skal kjøpe en bil som gjerne er langt unna, så er det greit å ha litt mer å gå på enn at selger sier at "bilen er strøken", for det er den aldri.

Om du ikke er kyndig, så kjøper du i praksis en bil i blinde om du tar en kjapp titt på den og en kjøretur.
Og jeg kan garantere at selger ikke sier en dritt om de feilene du ikke finner..

Så nei, jeg ruller ikke inn. Jeg prøver å gi han litt tips etter egne erfaringer, siden alle - ja ALLE - jeg har vært borti som har solgt biler har vært uærlige og holdt tilbake så mye negativt om bilen som de klarte. Og nekta for det i etterkant..
For min del er det kun 2 måter å kjøpe bil på: Via forhandler, eller med NAF-test privat.

Edit: Og ja, du kan si at jeg har vært uheldig eller bare har møtt rasshøl, men det forandrer ikke det faktum at mennesker er uærlige.
Det er nok de som enda ikke har hatt slike erfaringer, men den naiviteten kan bli j**** dyr..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by Kjakan »

LoKi wrote:Så nei, jeg ruller ikke inn. Jeg prøver å gi han litt tips etter egne erfaringer, siden alle - ja ALLE - jeg har vært borti som har solgt biler har vært uærlige og holdt tilbake så mye negativt om bilen som de klarte. Og nekta for det i etterkant..For min del er det kun 2 måter å kjøpe bil på: Via forhandler, eller med NAF-test privat.
Edit: Og ja, du kan si at jeg har vært uheldig eller bare har møtt rasshøl, men det forandrer ikke det faktum at mennesker er uærlige.Det er nok de som enda ikke har hatt slike erfaringer, men den naiviteten kan bli j**** dyr..
Jeg er enig i at bruktbilhandel er gambling. Jeg har selv gått på en smell ved bruktbilhandel i hvertfall 6 ganger (Corolla/Miata/929/M5/944/190E). Men jeg var selv ansvarlig for handelen - ingen tvang meg. Det var min (dårlige) avgjørelse, og dermed min skyld.
Gammel bruktbil har så mange potensielle feller, at jeg synes kjøper må ta på seg et visst ansvar, og slutte med den mamma-mentaliteten om at Staten skal redde deg hver gang man driter seg ut.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Leo91BRG
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 129
Joined: 30 Nov 2008, 17:11
Medlemsnummer: 752
Location: Fredrikstad
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by Leo91BRG »

RockeTrond!

Den her må vel være sendt rett fra han der oppe i finn himmeln til deg??

Svart NA 1.8 nr 2 m manuell kasse til salgs på kort tid.

Regner med du har sett`n men legger ved link uansett :D

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30990676
99 MX5
95 Toyota Previa
X 91BRG MX5
User avatar
rocktrond
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 237
Joined: 28 Jul 2010, 17:39
Medlemsnummer: 1021
Location: Kristiansund
Contact:
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by rocktrond »

Jeg har allt hoppet på en annen himmelvogn, men takk likevel.
http://trondulseth.com | Long Live Rock'n'Roll

Hyundai i40 (familie/ferie)
XXX - "Black Rock" - Miata 1994 1,8 aut
XXX - "Black Rock 2" - 2012 Spring Special Edition
Leo91BRG
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 129
Joined: 30 Nov 2008, 17:11
Medlemsnummer: 752
Location: Fredrikstad
Status: Offline

Re: Er denne et greit kjøp 2? (NA - Hamarområdet)

Post by Leo91BRG »

A-ha!!

Gratulerer så mye!!!
99 MX5
95 Toyota Previa
X 91BRG MX5
Post Reply