torsen LSD

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
KristianV
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 357
Joined: 11 Apr 2006, 02:00
Location: Molde
Status: Offline

torsen LSD

Post by KristianV »

Skal kvitte meg med kaaz diffen og bytte utveksling i vinter,
så lurte litt på disse torsen LSD som er til salgs rundt omkring.
Hvordan er holdbarheten på disse, syns å ha hørt de er rimelig kraftige og slitasjesterk?
Gidder ikke bytte til ny innmat vist det ikke tåler ladetrykk og røff bruk,
samtidig så syns jeg disse OS giken LSD er rimelig stiv i prisen!

Kristian
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: torsen LSD

Post by Harald »

torsen diffen tåler endel hk, jeg ville vurdert annet hvis du har nord for 300whp et sted og ønsker optimalt feste ut av svinger osv. mazda diffen sliter seriøst når man nærmer seg 400whp, og da ryker den også etter en sommer ca.

OSgiken diffen er dyr, men epic bra :D
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
KristianV
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 357
Joined: 11 Apr 2006, 02:00
Location: Molde
Status: Offline

Re: torsen LSD

Post by KristianV »

underkant av 300hk er vell der jeg skal ligge,
så med dagens budsjett så tror jeg nokk jeg går får torsen lsd med 3.636.
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: torsen LSD

Post by Stalfa »

Hva tror folket om LSD fra Tomei sammenliknet med alternativene på markedet?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Stalfa wrote:Hva tror folket om LSD fra Tomei sammenliknet med alternativene på markedet?
Torsen kjenner man jo (15 års erfaring).
Denne er jo helt ny på MX-markedet.

Torsen får man for ca 4000,- og den tåler det meste.
Men gøy hvis noen prøver noe nytt også .....

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: torsen LSD

Post by Stalfa »

Har inntrykk at denne plaserer seg i mellom orginal torsen og Osgiken på styrke og pris.
Vi får se hva Good-Win gutta finner ut etter og ha pisket den. De bruker som regel og vite hva de selger.

4000,- er vel gjerne en brukt orginal. Tomei ligger på 5000,- for en ny.

Jeg ser at det gjøres et poeng av hvor mange "clutch-plater" en LSD har. Er det nødvendigvis bra med mange?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Stalfa wrote: ....
4000,- er vel gjerne en brukt orginal. Tomei ligger på 5000,- for en ny.
....
Jeg kjøpte en brukt original (sitter nå på Rudolf) komplett montert i diff-hus for kr. 3250,-.
Den du viser til må vel installeres i hus (noen som krever litt kunnskap og verktøy (og hus)).

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: torsen LSD

Post by Stalfa »

Jeg er nok der at en orginal LSD holder for mitt bruk og for planlagt effekt. Men synes det er greit å ha oversikt over alternativene.

Er 3250,- en pris man kan regne med å finne en grei LSD type 2 for eller er det tilbudspris uten frakt?

Begge alternativene krever kunnskap og verktøy, den ene bare mer enn den andre. ;)
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: torsen LSD

Post by Rudolf »

Stalfa wrote:Jeg er nok der at en orginal LSD holder for mitt bruk og for planlagt effekt. Men synes det er greit å ha oversikt over alternativene.

Er 3250,- en pris man kan regne med å finne en grei LSD type 2 for eller er det tilbudspris uten frakt?

Begge alternativene krever kunnskap og verktøy, den ene bare mer enn den andre. ;)
Å skifte en diff med hus er jo vesentlig enklere enn å montere inn en ny diff-klokke.
I siste tilfelle trneger du shims, mikrometer og relativt god peiling.

Jeg var nok heldig, da jeg kjøpte min diff, men flere til salgs for omkring kr. 4000,- (uten frakt).

Eks:
http://www.mx5heaven.co.uk/acatalog/MX5 ... _1101.html
http://www.ebay.co.uk/itm/360514599419? ... 1438.l2649

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Post Reply