Skryt av FM

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Skryt av FM

Post by AJF »

FM har allerede et godt rykte hos de fleste her, men det er jo ikke noen grunn til ikke å fortsette å fortelle om gode opplevelser.

Høsten 2007 kjøpte jeg et umontert settt med KYB dempre og FM fjærer fra en på forumet her. Selger hadde da hatt de liggende en god stund. Disse ble montert på bilen min våren 2008 og har siden vært med meg bla noen hundre runder rundt gammle Rudskogen. Når jeg lå under bilen og byttet cluch i vår oppdaget jeg at den fremre venstre fjæra var knekt (nederste ringen). Ettersom jeg lenge har vurdert å bytte ut understellet gjorde jeg ikke annet enn å kappe den andre fjæra tilsvarende som en midlertidig løsning. Etter sesong nr 2 hvor jeg knapt har hatt tid til MX5 har jeg inntil videre skrinlagt videre planer for bilen. Så jeg tenkte at billigste løsning for å bilen i "forskriftsmesssig" stand før EU til våren var å høre med FM om jeg kunne få kjøpe 2 nye front fjærer. Min forespørsel til FM blir besvart med en forespørsel om bilde av den knekte fjæra, heldigvis hadde jeg tatt et par dårlige mobilbilder av den. Bilder ble sendt og enden på visa er at FM sender meg nye fjærer gratis (jeg betaler kun 50$ i frakt).

Dette er etter min mening seriøst god kunderservice når en tenker på at utagangspunket for min forespørsel til FM ikke var reklamasjon, ei heller besitter jeg noen dokumentajon på når disse var kjøpt hos FM.

:D
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)

-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Skryt av FM

Post by EspenAndre »

GØY :D

Tenk om sånt var regelen og ikke unntaket
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Sånn er verdt å merke seg.
Stjerne i boka !

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1680
Joined: 06 Jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Location: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Skryt av FM

Post by Agility »

Sånt gir omsetning.... :wink:
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Skryt av FM

Post by biXen »

Mener du kjøpte disse av meg når jeg begynte å gå med utro-tanker :lol:

Lette opp kvitteringen, og jeg kjøpte de januar 2007, så det er meget god service! Dessverre er de fleste tilfeller av god service jeg hører fra USA. Vet ikke om det er konstant frykt for å bli saksøkt som gjør det, men det er uansett herlig å være på andre enden av det :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Skryt av FM

Post by Tonny_B »

Knallbra. Ikke like bra service i Tyskland iallefall. Duden jeg kjøpte V-Maxxene av , har ikke svart på mine 6 e-mail jeg sendte han før jeg ga opp. Da gjengene i demperstanga gikk til dundass. Thumbs up... :)
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 576
Joined: 28 Feb 2007, 01:00
Medlemsnummer: 670
Location: Solbergelva
Status: Offline

Re: Skryt av FM

Post by Banzaibaggen »

Er det bare jeg som ser ut til å få elendig service derfra hver eneste gang jeg handler med dem. Helt utrolig. Jeg sier hver gang at dette var siste gang, men så går tia og man hører alt detta skrytet og tilslutt så har man glemt hva en lovet seg selv :(. V-maxx ene mine derfra tok det ikke mindre en 7 mnd fra de var betalt til de siste delene kom i posten. Hydra FM2 kitet passet ikke så jeg måtte modifisere både rør fra intercooler, downpipe og kabling til ECU. Fikk bare svada fra Keith når jeg spurte om hjelp og Bill spurte bare hva jeg mente han kunne gjøre med det. Hilsen en som nå håper han har lært leksa si for siste gang og ikke faller for fristelsen igjen.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
Leo91BRG
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 129
Joined: 30 Nov 2008, 17:11
Medlemsnummer: 752
Location: Fredrikstad
Status: Offline

Re: Skryt av FM

Post by Leo91BRG »

Banzaibaggen wrote:Er det bare jeg som ser ut til å få elendig service derfra hver eneste gang jeg handler med dem. Helt utrolig. Jeg sier hver gang at dette var siste gang, men så går tia og man hører alt detta skrytet og tilslutt så har man glemt hva en lovet seg selv :(. V-maxx ene mine derfra tok det ikke mindre en 7 mnd fra de var betalt til de siste delene kom i posten. Hydra FM2 kitet passet ikke så jeg måtte modifisere både rør fra intercooler, downpipe og kabling til ECU. Fikk bare svada fra Keith når jeg spurte om hjelp og Bill spurte bare hva jeg mente han kunne gjøre med det. Hilsen en som nå håper han har lært leksa si for siste gang og ikke faller for fristelsen igjen.

+1 paa tilsvarende hele suppa:-D

Heller ikke spesielt imponert over service og innstillinga alltid fra den kanten. Siste: Bestillte ny clutch fra FM, og svinghjul fra "Mike, king of miatas (ogsaa I Usa)" samme dag. Pakka fra Mike var klappa, klar og sendt samme dag. Naar svinghjulet fra Mike ankom norge med vanlig US post service, hadde FM fremdeles ikke sendt clutchen. Virker som de har et rimelig tungrodd ordre system, eller svaert mye aa gjoore.
(Tok ogsaa lang tid en gang tidligere aa overtale dem til aa sende en pakke med USPS vanlig post, tiltross for at jeg henvist til at de hadde gjort det for andre kunder med samme verdi i Norge foor.)

karn som jobber paa FMs "bruktdeler" avdeling derimot, virker som han kommer fra en annen plass. Kun gode erfaringer med ham.
99 MX5
95 Toyota Previa
X 91BRG MX5
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Skryt av FM

Post by Ørnbjørn »

Ja, virker veldig opptatt, den gjengen. Hadde nokre spørsmål om Vmaxx-settet og den gang måtte eg vente 7-8 uker på svar, da de var og kjørte løp. Greit nok, ikkje prioritet, men trur det kan ta tid før ting flyr *humre* ut av den sjappa.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Skryt av FM

Post by EspenAndre »

Jeg har kun gode erfaringer, når jeg holdt på med Big Enchilada og Hydra opplegget ble det litt mail fram og tilbake..

Var også på tlf med de, og fikk veiledning mens eg stod i garasjen med PC'en :)

Har også god erfaring med MOSS, og egentlig generelt ved handel/service der borte
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Skryt av FM

Post by AJF »

Trist å høre at alle ikke opplever samme gode servicen.
Jeg betalte inn for frakt via paypal 25.11, fikk tirsdag 29.11 mail med bekreftelse på at pakken var sendt. Når jeg kom hjem fra jobb på fredag 02.12 lå en hentelapp fra FM i posten:-) Eller har jeg på de 3-4 mailen frem og tilbake i prosessen ikke ventet mer enn 2 dager fra jeg har sendt mail til jeg har fått tilbakemeling fra FM :)
Post Reply