Det der er faktisk den første MX-5en jeg eide!
Så morsomt å se at den er i såpass god stand enda! Da jeg kjøpte den i 2000 av en ungdom fra østlandet ble jeg eier nummer 3. Det første jeg gjorde var å sette på de originale fjærene som fulgte med på kjøpet, senkefjærene eieren før meg hadde montert var så lave og harde at jeg subbet nedi for et godt ord, og gebisset skrangla når jeg kjørte på dårlig vei. Ettersom jeg er en manisk perfeksjonist byttet jeg også ut en del plastdetaljer i kupeen som hadde skraper etter et bilstereoinnbrudd som skjedde før jeg kjøpte bilen, og brukte en god stund på å rote i ledningsnettet bak stereoen for å sette ISO-plugger på alle lederene som var avklipt. Kalesjen ble byttet etter innbruddet i 2000, men den har vel sikkert blitt byttet enda en gang i mellomtiden.
Da jeg hadde den ble den polert 3-4 ganger i året (gode tider da man hadde tid til slikt!), jeg satte også på et K&N luftfilter i stedet for det originale samtidig med at pluggkablene ble byttet ut. Og jeg klarte å karre til meg et lite skilt foran fra en bilforhandler i Stjørdal etter å ha gjort et mislykket forsøk på å få dette hos Vegvesenet i Trondheim. Det står selvfølgelig ikke noe i vognkortet om at bilen var godkjent med det, men utover å studere skiltet nøye da jeg en måned etter jeg hadde montert det foran ble stoppet i teknisk kontroll av Vegvesenet gjorde de ingenting. Både det lille skiltet og det gamle, tykke aluminiumssurfebrettet ble levert med bilen da jeg solgte den til en kar i 50-åra som bodde i Kritiansund i 2004, det samme ble den originale luftfilterboksen. Vindskjerm, kjørelys og lys i markeringsrefleksene ble også montert av meg.
Bildene nedenfor ble tatt i de tider jeg skulle selge bilen
Jeg har en hel haug med bilder av bilen i varierende kvailtet hvis du er interessert i flere. Du får ta godt vare på MX-en din, og kose deg i sommer!