Søker historikk på MX5 1997 NA/BRG AR-68488

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Ichjazz
0 RPM
0 RPM
Posts: 43
Joined: 25 Apr 2011, 18:21
Medlemsnummer: 989
Location: Ørsta
Status: Offline

Re: Søker historikk på MX5 1997 NA/BRG AR-68488

Post by Ichjazz »

Tusen takk 2ore.
Jeg er rimelig fornøyd selv, og det er svigermor på 84 år også når hun får seg en liten luftetur.
Image

Her er den utenfor huset i Ørsta.
Image

Den skal forbli så orginal som mulig. To kjørelys skal monteres, alukoffert med MX5 logo er kjøpt inn.
Da mangler bare sixpence i sort skinn og kjørehansker.

Øivind
Tuulliki MX5 1997 B.R.G. 1,6 Sort interiør
Mazda 626 GLX 1997
Honda Shadow 600 1986
Toyota Auris 2010
Den som drikker vin, lever lenger enn den legen som forbyr det.
I love good food, good wine and a bad girl
User avatar
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 468
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 163
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Søker historikk på MX5 1997 NA/BRG AR-68488

Post by KnutH »

Det der er faktisk den første MX-5en jeg eide!

Så morsomt å se at den er i såpass god stand enda! Da jeg kjøpte den i 2000 av en ungdom fra østlandet ble jeg eier nummer 3. Det første jeg gjorde var å sette på de originale fjærene som fulgte med på kjøpet, senkefjærene eieren før meg hadde montert var så lave og harde at jeg subbet nedi for et godt ord, og gebisset skrangla når jeg kjørte på dårlig vei. Ettersom jeg er en manisk perfeksjonist byttet jeg også ut en del plastdetaljer i kupeen som hadde skraper etter et bilstereoinnbrudd som skjedde før jeg kjøpte bilen, og brukte en god stund på å rote i ledningsnettet bak stereoen for å sette ISO-plugger på alle lederene som var avklipt. Kalesjen ble byttet etter innbruddet i 2000, men den har vel sikkert blitt byttet enda en gang i mellomtiden.

Da jeg hadde den ble den polert 3-4 ganger i året (gode tider da man hadde tid til slikt!), jeg satte også på et K&N luftfilter i stedet for det originale samtidig med at pluggkablene ble byttet ut. Og jeg klarte å karre til meg et lite skilt foran fra en bilforhandler i Stjørdal etter å ha gjort et mislykket forsøk på å få dette hos Vegvesenet i Trondheim. Det står selvfølgelig ikke noe i vognkortet om at bilen var godkjent med det, men utover å studere skiltet nøye da jeg en måned etter jeg hadde montert det foran ble stoppet i teknisk kontroll av Vegvesenet gjorde de ingenting. Både det lille skiltet og det gamle, tykke aluminiumssurfebrettet ble levert med bilen da jeg solgte den til en kar i 50-åra som bodde i Kritiansund i 2004, det samme ble den originale luftfilterboksen. Vindskjerm, kjørelys og lys i markeringsrefleksene ble også montert av meg.

Bildene nedenfor ble tatt i de tider jeg skulle selge bilen

Image
Image
Image
Image
Image

Jeg har en hel haug med bilder av bilen i varierende kvailtet hvis du er interessert i flere. Du får ta godt vare på MX-en din, og kose deg i sommer!
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
User avatar
Ichjazz
0 RPM
0 RPM
Posts: 43
Joined: 25 Apr 2011, 18:21
Medlemsnummer: 989
Location: Ørsta
Status: Offline

Re: Søker historikk på MX5 1997 NA/BRG AR-68488

Post by Ichjazz »

Hei..
Dette var moro. Selvfølgelig er jeg interessert i bilder og historikk. Som jeg skrev i et annet innlegg her så hentet jeg den i Tønsberg i fjor. Her hos meg skal den få godt stell. Er du forbi sunnmøre er det bare å sende meg et hint.

Øivind
Tuulliki MX5 1997 B.R.G. 1,6 Sort interiør
Mazda 626 GLX 1997
Honda Shadow 600 1986
Toyota Auris 2010
Den som drikker vin, lever lenger enn den legen som forbyr det.
I love good food, good wine and a bad girl
Post Reply